KNAa Racing Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 hei,har en esc cos T25,som jeg har montert ggr chip og tilhørende bensintrykkregulator på 5 bar..spurte ggr hva som måtte til for at dette skulle fungere,kraftigere pumpe og mere turbotrykk(1,4)..så nå står det en walbro bensinpumpe,btr på 5 bar,chipen og 1,2 i trykk..det som skjer:hvis jeg kjører i 3 gir med lavt turtall, og gir flatt jern, slik at det er maks ladetrykk lenge,så kutter den plutselig på 4500 5000..hvis jeg da girer til neste gir slutter det,helt til jeg har maks trykk igjenn..hadde mere trykk før men blir værre da..vet at til dette kittet skal det være 3"eksos,men har ikke det enda..men det skulle ikke ha noe å si mener jeg..kan det være så enkelt at pluggapet er for stort?fikk stopp på bilen i rudskogen, å da måtte jeg fjerne motstandene på ledningene til pumpa,da ble det greit..noen som har peil?
Kverna Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 Bare så vi har det klart, kjører du med 5bars bensintrykk ? Min fotoblogg
fiesta_xr2i Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 høre du nå tenningsbank da ? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
Cossyman85 Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 hmm må ha en annen mapsensor for og lade over 1 bar:)
Guest Klokkbil Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 tennplugg opning??skal ver ca 0.5 ellers blir gnisten svekket av ladetrykket og den vil begynde å fuske å dø vekk på høgt ladetrykk..
KNAa Racing Posted July 22, 2008 Author Posted July 22, 2008 Bare så vi har det klart, kjører du med 5bars bensintrykk ? har ikke sjekket med manometer,det står 5bar på btr..og den tilhører denne chipen fra ggr...og walbro pumpa skal vel levere 220-225 liter.. høre du nå tenningsbank da ? ikke tenningsbank nei.. hmm må ha en annen mapsensor for og lade over 1 bar:) jaha,er vel ikke lik på T25 og T34? tennplugg opning??skal ver ca 0.5 ellers blir gnisten svekket av ladetrykket og den vil begynde å fuske å dø vekk på høgt ladetrykk.. skal sjekke plugg åpning etter jobb jeg:)
KNAa Racing Posted July 22, 2008 Author Posted July 22, 2008 mener også att du må ha 3 bar mapsensor okey,noen som vet om denne passer fra gamle motoren?(T34)
KNAa Racing Posted July 22, 2008 Author Posted July 22, 2008 (edited) har nå justert plugg åpning til 0,8..sto det på mailen jeg fikk fra ggr.men ble ikke bedre..men var litt rart at ikke ggr sa noe om å skifte mapsensor på mailen jeg fikk,der sto det monteringsanvisning på alt..hm,rart..den går greit i 1 og 2gir,men kutter i 3gir, er vel fordi at det er maks trykk over lengre tid.. Edited July 22, 2008 by KNAa Racing
Guest Dre Racing@ Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 t25 har vel ikke mapsensor men lmm, og på escort t35 sitter det vel også 2.5bar map
KNAa Racing Posted July 22, 2008 Author Posted July 22, 2008 t25 har vel ikke mapsensor men lmm, og på escort t35 sitter det vel også 2.5bar map ok,da er det utelukket,da må det være noe annet..noen andre ideer?
Kverna Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 t25 har vel ikke mapsensor men lmm, og på escort t35 sitter det vel også 2.5bar map Har t25 llm ? Det skurrer veldig i mitt hode Min fotoblogg
JHS Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 Har t25 llm ? Det skurrer veldig i mitt hodeDa får det nok bare skurre, for det er ingen stor nyhet at T25 Escort har lmm og Ford motorstyring...
Escorteren Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 t25 har også map sensor i tillegg til luft menge måler, tror denne er 2.5 bar som ybt motoren i og med at man kan lade 1.2 bar uten problem med orginal map sensor, det vil si at den takler opp til 1.5 bar overtrykk før den mister kontroll. Ford Escort 1.8 si Ford Escort 2.0i 4x4 "Cosworth"
fiesta_xr2i Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 hva slags filter står på bilen ? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
KNAa Racing Posted July 22, 2008 Author Posted July 22, 2008 hva slags filter står på bilen ? bensinfilter du tenker på,orginal motorcraft..
fiesta_xr2i Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 luft filter , kjøre du KN ? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
Kverna Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 Da får det nok bare skurre, for det er ingen stor nyhet at T25 Escort har lmm og Ford motorstyring... Tenkte at det var enten eller, men når det er begge deler skjønner jeg litt mer Min fotoblogg
KNAa Racing Posted July 22, 2008 Author Posted July 22, 2008 luft filter , kjøre du KN ? K&N ja..men har det vært noe galt med LMM så hadde den hatt fjusk hele tiden.. fant map sensor nå,står like ved gasspjeld på v innerskjerm..er ikke lik T34 sin..men tok av kontakten på den, å da kutta den ikke:)
KNAa Racing Posted July 23, 2008 Author Posted July 23, 2008 noen som vet hvor jeg kan få tak i en "større" map sensor til T25?
Guest -Maverick- Posted July 23, 2008 Posted July 23, 2008 Ikke meningen å være frekk her,men legg dette i hendene på en som har greie på det...Har du målt bensintrykket?vet du hva det skal være?Har du noe å måle blandingsforholdet med?Har oppsettet noen gang fungert som det skal?Hvis du lurer på om det er ladetrykket som er grunnen,så skrur du det bare ned.funker det da?
Jonny.B Posted July 23, 2008 Posted July 23, 2008 (edited) det er jo ikke bare å bytte mapsensor,mapsensor og chip må være tilpasset værandre,vist ikke blir motoren gående altfor magert!Ikke rart cosworth motorene får ett dårlig rykte,det virker som mange bruker rørtang og spett for å skru opp ladetrykket vist det ikke går på annen måte.... Edited July 23, 2008 by cossie power Prosjekt Electric orange Cossie
KNAa Racing Posted July 24, 2008 Author Posted July 24, 2008 Ikke meningen å være frekk her,men legg dette i hendene på en som har greie på det...Har du målt bensintrykket?vet du hva det skal være?Har du noe å måle blandingsforholdet med?Har oppsettet noen gang fungert som det skal?Hvis du lurer på om det er ladetrykket som er grunnen,så skrur du det bare ned.funker det da? ikke for å skryte men jeg er bilmekaniker så har jeg litt greie..har ikke målt bensintrykket fordi jeg har målt blandingen på fullt turbotrykk å verdien var 11,8-11,9..å det er det ikke noe å si på:)og oppsettet er slik det skal være ifølge Graham Goode Racing,det var det som laget denne chipen,og btr..og det fungerer perfekt når jeg kobler fra map sensor..så det som er spørsmålet;hvor "stor" er mapsensor på T25?regner med den er på 2 bar..å da blir det kutt over 1 bar.. det er jo ikke bare å bytte mapsensor,mapsensor og chip må være tilpasset værandre,vist ikke blir motoren gående altfor magert!Ikke rart cosworth motorene får ett dårlig rykte,det virker som mange bruker rørtang og spett for å skru opp ladetrykket vist det ikke går på annen måte.... motorstyringen her vet turbotrykket uten map sensor tilkoblet, amalen sikkert,samarbeid med lmm..har sjekket blandingen med fullt trykk-ligger på 11,8-11,9..å du kan trekke tilbake de 2 siste setningene hvis du mente de var ment mot meg..jeg skriver noen spørsmål her,å prøver å finne ut noen svar med andre cosworth eiere,men da kommer det bare frekkhet..du vet ikke hvem jeg er,åssen jeg skruer osv..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now