Guest Maxxie Posted July 21, 2008 Posted July 21, 2008 heisann, skal bygge min escort 92 mod med turbo, og lurte på noen tips jeg kan gjøre? hvor mye tåler ceteck motoren, og girkassa? dette er en org rs turbo. hørt jeg kan smelle dette rett på bilen, uten og gjøre noe med motoren? stemmer dette? noen som kan komme med tips og forklaringer? Hjertelig takk, Hilsen Mats
rabbit1987 Posted July 21, 2008 Posted July 21, 2008 (edited) heisann, skal bygge min escort 92 mod med turbo, og lurte på noen tips jeg kan gjøre? hvor mye tåler ceteck motoren, og girkassa? dette er en org rs turbo. hørt jeg kan smelle dette rett på bilen, uten og gjøre noe med motoren? stemmer dette? noen som kan komme med tips og forklaringer? Hjertelig takk, Hilsen Mats http://www.burtonpower.com/technical_1/zetec_e.aspx der ligger det litt info ang dette...skal til med samme prosjekt selv snart Edited July 21, 2008 by rabbit1987 Ford Escort 1990 mk4 1,6 R.I.PFord Escort 1993 mk5b 1,8 R.I.PFord Sierra 1987 xr4x4 2,8 nye prosjektbilenMitsubitshi Lancer Glx bruksbilen
Guest Maxxie Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 okai, takker for tips, men kan du noe med dette og gjøre, skrive litt? litt for dårlig i engelsk: /
Cossieman Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 søk litt:D feks turbo zetec Her skal det stå noe.. og det gjør det.
rabbit1987 Posted July 23, 2008 Posted July 23, 2008 (edited) hvilken zetec motor er det du skal ha turbo på?vist jeg ikke tar helt feil så har du samme motor som meg.. tror ikke rs turbo manifoil passer på blokka..men focus har turbo manifoil som passer på zetec blokka Edited July 23, 2008 by rabbit1987 Ford Escort 1990 mk4 1,6 R.I.PFord Escort 1993 mk5b 1,8 R.I.PFord Sierra 1987 xr4x4 2,8 nye prosjektbilenMitsubitshi Lancer Glx bruksbilen
rabbit1987 Posted July 23, 2008 Posted July 23, 2008 her har du turbomanifoil som ska passe http://www.nordicautoimport.com/zetez-20l-...l-00-1486-p.asp Ford Escort 1990 mk4 1,6 R.I.PFord Escort 1993 mk5b 1,8 R.I.PFord Sierra 1987 xr4x4 2,8 nye prosjektbilenMitsubitshi Lancer Glx bruksbilen
Karlsen^ Posted July 23, 2008 Posted July 23, 2008 Hvis du søker litt på ebay så finner du "adapter" plate som gjør at du kan bruke rs turbo manifold.Focus rs manifold går også ann å bruke, men den er nesten dyrere enn de uorginale som er å få tak i. Og hvis du da har tenkt på endel HK takker Rs manifolden for seg uansett virker det som. Du får veldig billige manifolder både innsug og eksos, stempler og mye mer borte i statene. Ebay er tingen. Her ser du mye snadder; EbayMen det er ikke like lett å finne deler til 1,8l. Hvis jeg var deg ville jeg ha satset på en 2,0l.Går du for 2,0l er det vist også mulig å bruke stempler fra 20LET (calibra turbo)
packs Posted July 24, 2008 Posted July 24, 2008 Går du for 2,0l er det vist også mulig å bruke stempler fra 20LET (calibra turbo) om du borrer opp blokka.men zetec rådene skal passe ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
hår ball Posted July 25, 2008 Posted July 25, 2008 calibra turbo stemplene er fort like dyre som smidde stempler fra statene..og rådene må brosjes opp til og passe kryss bolten i opel stemplet..dreide orginal stempler har vist seg og funke til 300 hk uten problem, samme gjelder rådene, råde boltene sies og være det svakeste punktet.. og ved turbo lading, anbefaller jeg og kjøpe underspylings dysene til en2,0, er bolt on i 1,8 liter.. rs turbo manifolden passer, trenger ikke adapter plate, er bare og borre og gjenge opp selv, adapter plata gir deg bare mindre plass, og i en fwd er det trangt nokk i utgangspunktet.. er vell bare burtonpower som skaffer deler til 1,8 zetec"smidde stempler"..kjøper du deler fra statene til 2 liter`n, må du ha rådene og, for delene er egentli til en svart topp zetec, og rådene har annen kryssbolt dim, men kjøper du råder og stempler, så er det bolt on..2,0 rådene passer i 1,8, men som sagt, må ha stempler til den og for at det skall passe.. har samme i zvh motor`n min..eagle råder, og focus central stempler..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now