Jump to content

hjelp nå er jeg dritt lei!


Recommended Posts

Guest siggen
Posted

nå gir jeg snart opp hele dritten.bilen er jo helt fjærn!plutselig så begynner den og fuske ved pådrag.turtelleren hopper og spretter som om den skulle vært på en trampoline.

er bare ved pådrag den fusker men turtelleren kan hoppe og sprette og tjo oh hei selv om jeg ligger og holder farten.ingen fusk da.så plutselig er den helt bra igjen og går som den skal.

har prøvd :henge kontaktene(mange ganger)og alle andre kontakter i motor rommet med el spray, nye pluggledninger,ny gr.a coil,ny reimhjuls sensor, sånn ledning i fordeleren,nytt fordelerlokk.

er ikke forlite strøm på batteri heller.har målt det og det er ok.er sånn selv om jeg har vedlikeholdslada det.

har grønndyse oppsett med ett eller annet steg 3 chip og org turbo og cooler.kjører forøvrig med et bra turbotrykk.kjører det den snurra klarer og levere.har prøvd med mindre trykk men hjelper ikke.

som dere sikkert skjønner trenger jeg hjelp her.smule fortvila nå

 

 

takker for hjelp

Posted

hadde akkurat det samme problemet på min, men fant ut at det ordnet seg nesten hver gang jeg ristet litt på kontaktene på torpedoveggen. jeg løste problemet med å klippe vekk kontaktene og skjøte dem med sånne vanntette kabelsko greie jeg fikk av en kompis fra ett lastebilverksted. jeg kjørte helt orginalt oppsett.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest Klokkbil
Posted

hadde dette problemet en gang,jeg skiftet hoved joringskabelen til blokka og da ordnet det seg...

Guest siggen
Posted
Irr på kontakta inn på ecu(styreenhet)? Dårlig jording på ecu?

 

hvordan sjekke den jordinga?tenkte jeg skulle sjekke den ecuen i dag

 

hadde dette problemet en gang,jeg skiftet hoved joringskabelen til blokka og da ordnet det seg...

 

har sett etter jordingskabel men kan ikke si at jeg har funnet noen.hvor sitter den.

er ikke helt rå på skruinga kan man si.

og det er en 4*4

 

hadde akkurat det samme problemet på min, men fant ut at det ordnet seg nesten hver gang jeg ristet litt på kontaktene på torpedoveggen. jeg løste problemet med å klippe vekk kontaktene og skjøte dem med sånne vanntette kabelsko greie jeg fikk av en kompis fra ett lastebilverksted. jeg kjørte helt orginalt oppsett.

 

 

mine kontakter ser helt nye ut.finnes ikke spor av irr eller annen dritt der.men kan jo prøve og stoppe når den driver på og gå utt og filleriste de og se op det hjelper

Guest -Maverick-
Posted (edited)

Bytta tenningsforsterkeren? Hvis denne er varm så kan du hvertfall ta et tegn i tiden.

Har hatt dette problemet jeg også en gang,men klarer desverre ikke å skille alt dritet lenger. :lol:

 

Mener å erindre at det var noe med kontakter slik folk sier.mellom batteriet og turboen tror jeg.ligger ikke hovedreleene på org.sprutet der?

 

Men,om dette er et strøm eller tenn.forst. issue så kan det ha gått ut over ecu også,så tror jeg ville levert fra meg bilen til kyndige.

Edited by -Maverick-
Posted

Dårlig jording mellom motor og karrosseri er en god mulighet. Kan også være isolasjonssvikt på leder til turtallsmeteret. Gnusser mot no stål feks gjennom torpedoveggen..

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

er ikke sikkert det er det samme da, men symtomene er like. mine så også bra ut, men siden det hjalp å bevege endel på dem innimellom så var det lite tvil.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...