zanor Posted July 18, 2008 Posted July 18, 2008 Litt merkelig det her. Ved kald bil starter den og går fint på tomgang, det samme om jeg bare stopper motoren og starter den igjen med engang når den er varm. Men om jeg lar den stå av i 20min eller der omkring så starter den men dauver med engang. Prøver jeg igjen med engang så dauver den nesten men klarer som regel og dra seg opp igjen og stabilisere seg etter noen sekunder.Dette er uten å gi no gass. Gir jeg litt gass de første sekundene er det ikke no problem. Har rengjort luftmengdemåleren, skifta lambda, skifta t-stykket under coilpakka og sjekka di resterende vakumslangene. Plugger og pluggledninger er ikke så altfor gammle. Skal sies at på tomgang så høres det ut for at jeg har en liten eksoslekkasje forran ett sted(fra cat og helt ut er det nytt anlegg) men denne lyden følger ikke turtallet. Altså om jeg gir litt gass så høres det tett ut. Noen som har no tips å komme med?
zanor Posted July 20, 2008 Author Posted July 20, 2008 Mistenker nå at det kan være luftmengdemåleren som er defekt. Da bilen oppfører seg HELT likt med og uten den tilkoblet. Det kan vel ikke være helt riktig?
b1rken Posted July 21, 2008 Posted July 21, 2008 sjekk det med eksoslekkasjen. Viss det er en eksoslekkasje før lambdaen, evt en sprekk i manifolden, så vil noe av eksosen gå ut der, og lambdaen vil ikke få riktige målinger, og da kan det fort bli tull.
zanor Posted July 22, 2008 Author Posted July 22, 2008 sjekk det med eksoslekkasjen. Viss det er en eksoslekkasje før lambdaen, evt en sprekk i manifolden, så vil noe av eksosen gå ut der, og lambdaen vil ikke få riktige målinger, og da kan det fort bli tull. Har funnet ut at lyden ikke kommer av eksoslekkasje. Den er definitivt i bakkant av motor rommet ett sted. høres best når en står på ventre side av bilen med panseret oppe. Tomgangsregulator er prøvd koblet ut, ikke den jeg hører. Samme med dysene.Begge vakuum nipplene på spjeldhuset er prøvd koblet vekk og plugget igjen uten forandring i lyden.Når tenning blir skrudd av så følger lyden kompresjon på motoren på lik måte som eksos lekkasje. Blir gal av å leite Tips anyone??
b1rken Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 Sjekk under coilen, der ligger det et vakum t-stykke. De pleier å smelte, slik at det enten blir hull eller tett.
zanor Posted July 22, 2008 Author Posted July 22, 2008 Sjekk under coilen, der ligger det et vakum t-stykke. De pleier å smelte, slik at det enten blir hull eller tett.Har rengjort luftmengdemåleren, skifta lambda, skifta t-stykket under coilpakka og sjekka di resterende vakumslangene. Plugger og pluggledninger er ikke så altfor gammle. Gjort det....
zanor Posted August 14, 2008 Author Posted August 14, 2008 Sært problem det her kanskje? hehe Men en liten update;ved lunken motor (nåla midt på den første hvite firkanten ca.) så begynner bilen og lugge, og noen ganger drar nesten ikke bilen før jeg har litt turtall og gassen i bånn, da kommer den plutselig! Men dette gir seg når bilen har fått driftstemperatur.Kan det kanskje være temp føleren som kødder ved en viss temp? Eller noe annet?
forddigger Posted August 15, 2008 Posted August 15, 2008 Sært problem det her kanskje? hehe Men en liten update;ved lunken motor (nåla midt på den første hvite firkanten ca.) så begynner bilen og lugge, og noen ganger drar nesten ikke bilen før jeg har litt turtall og gassen i bånn, da kommer den plutselig! Men dette gir seg når bilen har fått driftstemperatur.Kan det kanskje være temp føleren som kødder ved en viss temp? Eller noe annet? på min så var problemet pluggledningene.
zanor Posted August 15, 2008 Author Posted August 15, 2008 på min så var problemet pluggledningene. Hvor kjøpte du nye og til hvilken pris da?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now