Jump to content

Recommended Posts

Posted

Litt merkelig det her. Ved kald bil starter den og går fint på tomgang, det samme om jeg bare stopper motoren og starter den igjen med engang når den er varm. Men om jeg lar den stå av i 20min eller der omkring så starter den men dauver med engang. Prøver jeg igjen med engang så dauver den nesten men klarer som regel og dra seg opp igjen og stabilisere seg etter noen sekunder.

Dette er uten å gi no gass. Gir jeg litt gass de første sekundene er det ikke no problem.

Har rengjort luftmengdemåleren, skifta lambda, skifta t-stykket under coilpakka og sjekka di resterende vakumslangene. Plugger og pluggledninger er ikke så altfor gammle.

Skal sies at på tomgang så høres det ut for at jeg har en liten eksoslekkasje forran ett sted(fra cat og helt ut er det nytt anlegg) men denne lyden følger ikke turtallet. Altså om jeg gir litt gass så høres det tett ut. :blink:

Noen som har no tips å komme med?

Posted

Mistenker nå at det kan være luftmengdemåleren som er defekt. Da bilen oppfører seg HELT likt med og uten den tilkoblet. Det kan vel ikke være helt riktig?

Posted

sjekk det med eksoslekkasjen. Viss det er en eksoslekkasje før lambdaen, evt en sprekk i manifolden, så vil noe av eksosen gå ut der, og lambdaen vil ikke få riktige målinger, og da kan det fort bli tull.

Posted
sjekk det med eksoslekkasjen. Viss det er en eksoslekkasje før lambdaen, evt en sprekk i manifolden, så vil noe av eksosen gå ut der, og lambdaen vil ikke få riktige målinger, og da kan det fort bli tull.

Har funnet ut at lyden ikke kommer av eksoslekkasje. Den er definitivt i bakkant av motor rommet ett sted. høres best når en står på ventre side av bilen med panseret oppe.

Tomgangsregulator er prøvd koblet ut, ikke den jeg hører. Samme med dysene.

Begge vakuum nipplene på spjeldhuset er prøvd koblet vekk og plugget igjen uten forandring i lyden.

Når tenning blir skrudd av så følger lyden kompresjon på motoren på lik måte som eksos lekkasje.

Blir gal av å leite :blink:

Tips anyone??

Posted
Sjekk under coilen, der ligger det et vakum t-stykke. De pleier å smelte, slik at det enten blir hull eller tett.
Har rengjort luftmengdemåleren, skifta lambda, skifta t-stykket under coilpakka og sjekka di resterende vakumslangene. Plugger og pluggledninger er ikke så altfor gammle.

Gjort det....

• 4 weeks later...
Posted

Sært problem det her kanskje? hehe :P Men en liten update;

ved lunken motor (nåla midt på den første hvite firkanten ca.) så begynner bilen og lugge, og noen ganger drar nesten ikke bilen før jeg har litt turtall og gassen i bånn, da kommer den plutselig! Men dette gir seg når bilen har fått driftstemperatur.

Kan det kanskje være temp føleren som kødder ved en viss temp? Eller noe annet?

Posted
Sært problem det her kanskje? hehe :P Men en liten update;

ved lunken motor (nåla midt på den første hvite firkanten ca.) så begynner bilen og lugge, og noen ganger drar nesten ikke bilen før jeg har litt turtall og gassen i bånn, da kommer den plutselig! Men dette gir seg når bilen har fått driftstemperatur.

Kan det kanskje være temp føleren som kødder ved en viss temp? Eller noe annet?

på min så var problemet pluggledningene.