THE WOLF Posted July 16, 2008 Posted July 16, 2008 Jeg lurte på om det er samme bakdiff på 2wd sedan og vingebil. Min har gått til helvte,setter den i gir,og når jeg slipper clutchen går den såvidt bortover hvis det er litt helling i veien. Så mine to spørsmål er: 1. Passer diffene overens. 2. Hva tror folket er røket baki diffen min. Takk for alle svar. Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt"
THE WOLF Posted July 16, 2008 Author Posted July 16, 2008 regner med det. Er vel den i nabokommunen,hehe Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt"
Guest -Maverick- Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 (edited) Du har nok røket mopedtannhjula.sjekk at kronhjul og pinjong(sikkert feilstavet ) er ok og sett i quaife sperr. originalt er bortkastet tid og energi,for det eneste som er sikkert er at den garantert ryker igjen ved første anledning. http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=42205 Edited July 17, 2008 by -Maverick-
Escort RST WRC Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 Har sikkert skjedd det samme som skjedde med min diff for en uke eller to siden.Min var også slik etterpå..Planethjulene som tar kveld.. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
THE WOLF Posted July 17, 2008 Author Posted July 17, 2008 Har sikkert skjedd det samme som skjedde med min diff for en uke eller to siden.Min var også slik etterpå..Planethjulene som tar kveld.. Deilig røre det gitt,hehe. Var ikke noe særlig smell eller dunk når den gikk føyka heller. Skal se om jeg får skrudd opp i morra eller i kveld.Er vel ikke og få kjøpt de drevene der lengre eller. Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt"
Guest -Maverick- Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 trenger ikke være noe dramatikk for at dette skal skje.nok at du har fått litt feste Krever litt mer jobbing for å ta de to store,men de er langt fra udødelige de heller.he he...Det som stort sett er killer for drivverk på cossie er "Pakking" ved takeoff rett frem.slipper du ikke gassen da ryker noe.oftest weakest link/diffen.
THE WOLF Posted July 17, 2008 Author Posted July 17, 2008 Er sant det,er ca 500nm i bilen,og 350-70hk. Går litt utover diffen da ja. Var en burnout dette skjedde da. Var en som skulle prøve bilen(jeg satt på),og jeg ba han spinne litt,men det gikk ikke,hehe. Jeg trodde den hoppet ut av gir,ikke hatt problem med det før,men var difen som smalt. Men,men,bare og bytte. Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt"
ford Posted July 18, 2008 Posted July 18, 2008 Stramma ikke opp driverket før du slapp clutchen da eller? Glemte jeg meg på en gang, da bare smalt det og bilen sto stille Må si jeg lærte etter det.. Hehe
Escort RST WRC Posted July 18, 2008 Posted July 18, 2008 Når min røyk, smalt det noe jæv** Begynte å spinne ved pådrag på 2.gir på ny asfalt, så fikk den tak og da smalt det, og bilen gjorte et stort hopp Visste med en gang hva som hadde skjedd da ja Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest Jorgen_g_h Posted July 20, 2008 Posted July 20, 2008 Bare å sveise sammen planethjula igjen så har du god sperre.. 100% duger..
Ronny Posted July 20, 2008 Posted July 20, 2008 Glad for å ha reserve jeg.. 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Samatron Posted July 20, 2008 Posted July 20, 2008 hvis ikke kronhjl og pinjong har fått seg en smell er det bare å hente nye planethjul og solhjul fra en standard sierra diff å sette i. tar ca 10 min.
THE WOLF Posted July 20, 2008 Author Posted July 20, 2008 OK!! Har ikke fått skrudd opp enda,har hatt litt for meget og gjøre i det siste. Blir ikke noe skruing før tirdag tenker jeg. Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt"
mr.cossie Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 hvis ikke kronhjl og pinjong har fått seg en smell er det bare å hente nye planethjul og solhjul fra en standard sierra diff å sette i. tar ca 10 min. er ikke disse mindre? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
THE WOLF Posted July 22, 2008 Author Posted July 22, 2008 Det var to av planethjulene mine som hadde gått til helvete. Er vel vanskelig og sveise noe inni der da. Var to av drevene som sitter rett ovenfor hverandre som hadde gått. Veit ikke hvordan jeg legger inn bilder her jeg,så vanskelig og vise. Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt"
mr.cossie Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 hvis ikke kronhjl og pinjong har fått seg en smell er det bare å hente nye planethjul og solhjul fra en standard sierra diff å sette i. tar ca 10 min. er ikke disse mindre? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Kverna Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 (edited) Rune ville ha disse på nettet: Edited July 22, 2008 by Kverna Min fotoblogg
Samatron Posted July 23, 2008 Posted July 23, 2008 (edited) er ikke disse mindre? trodde de var like på alle. men mulig jeg tar feil. men på 7,5" er de i allefall like. garantert.har du sett forsjell på fra 7 til 7,5? kverna: jeg har planethjul. 200kr send pm Edited July 23, 2008 by Samatron
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now