nightking Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 (edited) Heisann! Har handla meg nye stempelringer ifra Burtonpower til cosworth motorn min! Er STD stempelringerNår jeg ser på de nederste ringene på stempla, så er ikke dissehelt like som de jeg fikk! Har det noe å si? Noen med samme erfaring? Også er det noe merker i stempla etter ventilene, er dette farlig eller? Ventilene ser jo hele ut, og ikkeno synlig skade på disse! Hva mener dere?? Bilder: Edited July 14, 2008 by nightking Ford Escort mk2 Cosworth (SOLGT) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 ikke noe farlig di stempel ringene eller merkene i stemplene. skal være sånn får forskjellige typer utforming på stempelringene men di gjør samme jobben uansett bare husk å ikke ha skjøtene rett over hverandre Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 ville nok sjekka ventiler og seter. de har jo fått seg en trøkk, mulig det er litt lekk på noen av ventilene. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted July 15, 2008 Share Posted July 15, 2008 ville nok sjekka ventiler og seter. de har jo fått seg en trøkk, mulig det er litt lekk på noen av ventilene.Jeg har faktisk IKKE sett brukte cossie-stempler UTEN disse merkene! 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted July 15, 2008 Share Posted July 15, 2008 nei sant. er ganske vanlig. men uansett ville tatt toppen en sjekk! -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
haavard26 Posted July 15, 2008 Share Posted July 15, 2008 Jeg ville ha sjekka åpningen på nye ringene før montering. Stempla som jeg fikk fra JE måtte files til riktig dimensjon. åpningen på JE oljeringene skulle vere på 0,40 til 0,45mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Klokkbil Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 om jeg var deg hadde jeg sjekket over ventilene..jeg har sikkert byttet topp pakning på desse motorene 20 ganger nå,å en av første gangen jeg gjorde dette,monterte jeg bare sammen igjen uten å sjekke ventilene..å da var det mindre komp på en av sylinderene pga skjeve ventiler..det var surt å plokke av igjen toppen pga dette..spora i stemplene er HELT normale,er ikke ofte man ser stempel i disse motorene uten merker etter ventilene..kommer vel av att toppene har verdt planet noen ganger og høyt turtall med litt ventil flyt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Jeg har faktisk IKKE sett brukte cossie-stempler UTEN disse merkene! Ene motoren min har ikke merker etter 230 tusen km Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ztineh Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 skal jo ikke være merker i stempla etter ventiler, men ja det er normalt.jeg bruker å sjekke klaring før montering.hvis toppen er planet litt så kan det fort butte litt ved høye turtall.det er ofte derfor det er merker.dreide av 4 stempler på grunnen av det i dag.bør være ca 2mm klaring.det er nå min erfaring.da har det alltid gått bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now