Jump to content

Bakrute senker?

carbon

Recommended Posts

Guest siggen

og hvordan fester dere den.skal ha på en på min og.men er jo ikke akkurat store kanten på de til og kline lim på

svart sikaflex :)

Bruk isoporklosser e.l, sett disse oppå senkern, å teip som F med maskerings tape,dette for å

trykke den ned mot ruta mens sikan tørke.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!

Guest siggen
svart sikaflex :)

Bruk isoporklosser e.l, sett disse oppå senkern, å teip som F med maskerings tape,dette for å

trykke den ned mot ruta mens sikan tørke.

det var lurt.bare pusse sparkle for og få den fin.så lakke så blir den hivi på tenker jeg.noen idê om hvor lang tørketid?

Alt etter hvor buet bakrute-senkeren er da. men en kompis av meg hentet seg akkurat en han hadde bestilt. Den hadde du IKKE klart å få nedtil ruten med tape.. Den var jo nesten helt flat og måtte mye press til.

Har montert det på min bil for mange år siden, og det var litt av en jobb for å få den skikkelig nedtil ruten..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Vil påsta at sikaflex er minst like bra, billigere, enklere å få tak i, men har lengre tørketid en rutelim.

Har festa maange bakrutesenkere, lister, sideskjørt, div reprasjoner, å sikan har aldri svikta.

Ha litt fukt på fingern så får du en jevn å glatt overflate å :)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!

Nja, skeptisk hehe :P

Har opplevd litt varierende resultater med sikaflex, som ikke vil herde, hefte med underlaget selv etter grundig vask med f.eks. tynner/acrysol etc..

En tørketid på minst et døgn kan også være litt trøbbel av og til. Rutelim har en tørketid på 7min før du kan ta på den :)

Har også feste en del styling o.l., og har ofte bare trengt å bruke rutelim, ingen skruer etc. Hadde aldri stolt på at sika kunne gjort den jobben.

Hehe, men er jo som alltid forskjellige erfaringer og meninger om ting :)

Min anbefaling er vertfall rutelim :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her