granadaghia Posted July 13, 2008 Posted July 13, 2008 såg en rå capri tilsalg på finn.no. prøvde å nå tak i han å kjøpe bil men fikk ikke tak i selger på tlf. men den motoren som sto i var en Oselli 230 S motor på 3,1 liter med 3 doble Weber forgassere. hva motor er dette? mulig å bygge om en 3.0 til dette?
twin turbo Posted July 23, 2008 Posted July 23, 2008 det er ein 3.0 essex som er trimmet er eit sett det der men vet ikkje om alt blir produsert meir. trehjulsykel
Caprinut Posted July 27, 2008 Posted July 27, 2008 Go' bil det der, hadde jeg hatt pengene ville jeg ha hatt den Husker jeg så den på det første året jeg var på Capritreff i Gol i 96', sikla fælt på den ja Har den forresten på vhs fra det treffet...hehe 94' Mondeo 2.0GLX Stv01' Mondeo 1.8 125hk78' Capri Mk3 2.3S
RS 1000 Posted June 17, 2009 Posted June 17, 2009 (edited) såg en rå capri tilsalg på finn.no. prøvde å nå tak i han å kjøpe bil men fikk ikke tak i selger på tlf. men den motoren som sto i var en Oselli 230 S motor på 3,1 liter med 3 doble Weber forgassere. hva motor er dette? mulig å bygge om en 3.0 til dette?En 3,0 Essex motor kan faktisk borres til vanvittige 3,7 L, men i praksis begrenser man seg lenge før dette. Skal være greit å bygge lignende:Innsug:Forgassere: Dette kan anses som selve kilden til Essex power. http://www.ricwood.com/essexv6.htmlhttp://www.cncheads.co.uk/ford_essex_v6.html Edited June 17, 2009 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
torino70 Posted July 17, 2009 Posted July 17, 2009 Mener å ha lest at capri ble levert med 3,1 og lucas insprøytning som ble brukt mye i raicing. som et svar på tyskerne sin RS 2600 med kuegel ficher inspøyting. Men det finnes mange som ble borret til både 3,1 og 3,2 pga slitasje og trimming når disse motorene var på TOPP. Det er firma som selger trippelinnsug både til 3,0 liter og mindre 6 ere, Mener firmaet var KH raicing i sverge. Men det kan også være noe orginalt pga at det kom mange forskjellige motorer både fra england, australia og sør-afrika. Håper dette hjelper litt. 1970 Ford Torino Sportroof1967 Ford 17m turnier ( fruas` bil )1971 Ford 26m Ht+ 1971 Ford 17 m RS ht. Prosjekt+ 17m ht delebill2007\8 Ford Mondeo stv 2,0 tdci2009 Ford kuga 2,0 tdci Titanium ( fruas` bil )
Caprimaniac Posted November 12, 2009 Posted November 12, 2009 Mener å ha lest at capri ble levert med 3,1 og lucas insprøytning som ble brukt mye i raicing. som et svar på tyskerne sin RS 2600 med kuegel ficher inspøyting. Men det finnes mange som ble borret til både 3,1 og 3,2 pga slitasje og trimming når disse motorene var på TOPP. Det er firma som selger trippelinnsug både til 3,0 liter og mindre 6 ere, Mener firmaet var KH raicing i sverge. Men det kan også være noe orginalt pga at det kom mange forskjellige motorer både fra england, australia og sør-afrika. Håper dette hjelper litt. 3,1 liter, men ikke injection. Det var 1 x 40, senere 38mm Weber på dem. Såkalt RS3100. Homolgerings spesial, så racevognene skulle kunne bores opp til 3,5 liter. Trimminga er å få nytt. For den som liker å bruke masse gryn....rse Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now