Tombra Posted December 28, 2004 Posted December 28, 2004 Spekkulerer på en ting:Skal skjøten mellom eksosannlegget og 90-graderen på turboen kun klemmes sammen, eller skal det haes på noe stoff imellom der? er jo kun to bolter som klemmer det sammen. Bør jeg bruke spesielle bolter, med tanke på varmen? Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Tombra Posted December 28, 2004 Author Posted December 28, 2004 (edited) Fant et bilde (med suveren kvalitet )Altså mellom enden du ser på bildet og resten av eksosen. Hvor får jeg tak i denne pakningen eller hva det er? Bare å få i no universalgreier på Mekonomen eller? EDIT: Ja jeg vet at Samco-slangen er opp ned Edited December 28, 2004 by Tombra Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Guest Mr.Escort Posted December 28, 2004 Posted December 28, 2004 skal vel ikke være noen pakning der...skal bare skrues sammen det...
Guest Freddie Posted December 28, 2004 Posted December 28, 2004 stemmer nok det,er ikke noen pakning dær siden du har en kon som skal tette..
Tombra Posted December 28, 2004 Author Posted December 28, 2004 Nice, da strammer jeg bare til!Takker folkens! Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
OleK Posted December 28, 2004 Posted December 28, 2004 kan vel evnt. legge mellom noe eksos-pasta, men har ingen hensikt... når varmen kommer blir det tett nesten uansett Cosworth!
escort rs turbo Posted February 5, 2005 Posted February 5, 2005 hvorfor har du ikke vannkjølt turbo? -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci
hår ball Posted February 5, 2005 Posted February 5, 2005 hvorfor har du ikke vannkjølt turbo?serie 1 motor da vettu den ble levert med olje kjølt... Og topic`n er fra desember små gammel gitt D du kunna gjort var og sendt en PM til tombra i stede for å trekke opp denne gammle tården... har foresten en kammerat med saab t3 turbo på rst`n sin, den er bygd om til olje kjøling så vitt jeg vet
Tombra Posted February 5, 2005 Author Posted February 5, 2005 Stemmer det, er series 1 motor. Turboen er i meget god stand, så ser ingen grunn til å bytte. Hvem vil vel ha høyere vann-temp..?Bare å putre litt ekstra før man stopper:) Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
OleK Posted February 6, 2005 Posted February 6, 2005 derfor det finnes turbo-timer'er lurer på å investere i en, begynner å bli billige nå, men vil egentlig ikke ha GReddy, HKS, Blitz eller noe andre japse-jalla-merker? ha f.eks. turbosmart noen til en billig penge? Cosworth!
RsTurboTaule Posted February 8, 2005 Posted February 8, 2005 Stemmer det, er series 1 motor. Turboen er i meget god stand, så ser ingen grunn til å bytte. Hvem vil vel ha høyere vann-temp..?Bare å putre litt ekstra før man stopper:) må ikke motoren gå på tomgang i 1-2min uansett da om du har vannkj. el. ikke? 88 Escort RSTurbo
OleK Posted February 8, 2005 Posted February 8, 2005 har du kjørt hardt så er det greit å la turboen få tid til å kjøle seg ned ja, og desto lengere tid når turboen ikke er vannkjølt... Cosworth!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now