Jump to content

Recommended Posts

Posted

Spekkulerer på en ting:

Skal skjøten mellom eksosannlegget og 90-graderen på turboen kun klemmes sammen, eller skal det haes på noe stoff imellom der? er jo kun to bolter som klemmer det sammen. Bør jeg bruke spesielle bolter, med tanke på varmen?

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Posted (edited)

Fant et bilde (med suveren kvalitet :rolleyes: )

Altså mellom enden du ser på bildet og resten av eksosen. Hvor får jeg tak i denne pakningen eller hva det er? Bare å få i no universalgreier på Mekonomen eller?

Bilde19.jpg

 

EDIT: Ja jeg vet at Samco-slangen er opp ned :ph34r:

Edited by Tombra

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Guest Mr.Escort
Posted

skal vel ikke være noen pakning der...skal bare skrues sammen det...

Guest Freddie
Posted

stemmer nok det,er ikke noen pakning dær siden du har en kon som skal tette..

Posted

kan vel evnt. legge mellom noe eksos-pasta, men har ingen hensikt...

 

når varmen kommer blir det tett nesten uansett :)

Cosworth!

  • 1 month later...
Posted
hvorfor har du ikke vannkjølt turbo?

serie 1 motor da vettu :) den ble levert med olje kjølt...

 

Og topic`n er fra desember :P små gammel gitt ;)

D du kunna gjort var og sendt en PM til tombra i stede for å trekke opp denne gammle tården...

 

har foresten en kammerat med saab t3 turbo på rst`n sin, den er bygd om til olje kjøling så vitt jeg vet :)

Posted

Stemmer det, er series 1 motor. Turboen er i meget god stand, så ser ingen grunn til å bytte. Hvem vil vel ha høyere vann-temp..?

Bare å putre litt ekstra før man stopper:)

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Posted

derfor det finnes turbo-timer'er :)

 

lurer på å investere i en, begynner å bli billige nå, men vil egentlig ikke ha GReddy, HKS, Blitz eller noe andre japse-jalla-merker?

 

ha f.eks. turbosmart noen til en billig penge?

Cosworth!

Posted
Stemmer det, er series 1 motor. Turboen er i meget god stand, så ser ingen grunn til å bytte. Hvem vil vel ha høyere vann-temp..?

Bare å putre litt ekstra før man stopper:)

må ikke motoren gå på tomgang i 1-2min uansett da om du har vannkj. el. ikke?

88 Escort RSTurbo

Posted

har du kjørt hardt så er det greit å la turboen få tid til å kjøle seg ned ja, og desto lengere tid når turboen ikke er vannkjølt...

Cosworth!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...