Guest reivind Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 hei, lurte på om det er noen som har noen tips til en bakaksel som tåler litt til min 82 taunus sedan.
2.3 GL Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 bygge om til atlas er vel en mulighet. veit ikke om det passer med noe fra capri. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd
Guest reivind Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 hvor får jeg tak i en sånn atlas aksel ev? noen som veit?
brede Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 hvor får jeg tak i en sånn atlas aksel ev? noen som veit?taunus 2,3. har atlas .3,44 utveksling og 9"bremstaunus 2,o stv har atlas. 3,75 utveksling og 9"bremsskal den tåle litt må du ha sperre. finner du en med sperre for under 12000 så er det bare å kjøpe.uten sperre så ligger de vel på 2 til 4 tusen.
Guest Ford For Life Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 or 1031 fra volvo passer.men en atb diff koster ikke stort mer en 9000 da.skal du ha zf så blir det noe dyrere
Ron Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 Jeg startet min kariere med bil i 1993 med en 1982 2.0 BravoII. Grått velur interiørå gode greier. I løpet av 3 år skifta jeg 11 bakaksler!! Den siste jeg satt påvar en 2,0 bakende fra ei 82 mod stasonsvogn. Den røyk faktisk aldri Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Guest reivind Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 or 1031 fra volvo passer.men en atb diff koster ikke stort mer en 9000 da.skal du ha zf så blir det noe dyrere atb diff? hvor får jeg tak i det? Jeg startet min kariere med bil i 1993 med en 1982 2.0 BravoII. Grått velur interiørå gode greier. I løpet av 3 år skifta jeg 11 bakaksler!! Den siste jeg satt påvar en 2,0 bakende fra ei 82 mod stasonsvogn. Den røyk faktisk aldri okey. er en 82 modell min også, sedan da. får se hva jeg finner vel. sitter 1300 bakaksel på den nå, det holder vel ikke så lenge.
Ron Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 Min var også sedan.. Du skal slite hardt å lenge med å spore oppen 2.3 Taunus,disse var skjeldne allerede da jeg kjørte Taunus.En bakende fra ei stajonsvogn burde være enklere å spore opp. kjørte aldri med 1.3 bakende,men prøvde flere 1.6,disse har 4.11i utveksling,så du får kjapp aks,men de tåler fint lite burning da,hehe.. Du burde sette 2.8i motor i bilen din,satte det i min,går rimelig friskt med2.8 de Taunusa Caution, any attempt to overtake will result in a race!
brede Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 or 1031 fra volvo passer.men en atb diff koster ikke stort mer en 9000 da.skal du ha zf så blir det noe dyrereden passer ikke på noen måte
Guest Ford For Life Posted July 11, 2008 Posted July 11, 2008 (edited) den passer ikke på noen måte 1031 må nokk moddes litt men den skal gå med tanke på bredde. den er jo også ganske sterk den kom på 940tic og burde holde i en taunus hehe hmm jo har nå sett både atb og zf i atlas akslinger før så hvorfor skulle det ikke passe??? og atb og zf finner du på quafie.co.uk Edited July 11, 2008 by Ford For Life
Guest ProBoTecH Posted July 11, 2008 Posted July 11, 2008 (edited) Om du mener 1031 passer kan du jo like greit si at de fleste stive bakakslene passer Fine med 1031 at det finnes ekstremt med lockers/bremser osv osv.. billig er de og.. Edited July 11, 2008 by ProBoTecH
Taunus S Posted July 11, 2008 Posted July 11, 2008 taunus 2,3. har atlas .3,44 utveksling og 9"bremstaunus 2,o stv har atlas. 3,75 utveksling og 9"bremsskal den tåle litt må du ha sperre. finner du en med sperre for under 12000 så er det bare å kjøpe.uten sperre så ligger de vel på 2 til 4 tusen. Her er ein som veit kva han snakkar om... Mulig det kan gå, utan alt for store problem, å tilpasse ein Mustang aksel. 1.3 og 1.6 aksel har begge vanlegvis 4.11-1 utvekslinga, som er heilt super i kombinasjonen me 5 trinns kasse og ein rimelig standar OHC. (Skal du ha særlig meir power en dette bør du begynne med forbedringer heilt ANDRE plasser enn i drivlinja).
Guest reivind Posted July 11, 2008 Posted July 11, 2008 (edited) får se hva jeg finner, er mye annet som også skal fikses så. får se hva jeg kommer over.takk for alle svar. Edited July 11, 2008 by reivind
Guest Ford For Life Posted July 11, 2008 Posted July 11, 2008 vist du tenker mustang så husk at der er diffklokka 8,8" istesen for 7,5" og den er nesten 5cm for bred.men allt går med fart og makt hehe
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now