86cosworth Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 (edited) Bilen kutter, turtalls avhening med og uten turbo trykk! Smeller og hoster osv... Prøvde og bytte phase sensoren siden den var "oppbrukt", ikke stort å hente der, har prøvd med 0,8 - 0,7 og 0,6mm åpning på pluggene! Har godt over kontakter, hatt på litt elektro cleaner, men ingenting ser ut til å fungere! Den går samtidig litt magert, spesilet på den forreste sylinderen. Den er hvit, mens jo lengre bak du går jo mer grå blir dem, og til slutt svart på den bakerste. Har også prøvd litt att og fram med bensintrykket, men jusker og smeller akkurat likt hele tiden. Dert skal sies at etter pluggene ble satt til 0,6mm så kunne jeg dra den ut på 1. og 2. en gang før det begynt igjen. ( Motor hall kald) Dette her har skjedd etter bytte av topp-pakning og register-reim, samt tetta noen vacum lekasjer. Har hatt besøk av Escort WRC idag, og stor takk til han! Flink mann Men som dere skjønner er det ikke ordnet opp i enda. Jeg får kaaaanskje vært hos en kar i morgen for å få justert bensin og luft mengden, så krysser fingrene for det, men visst noen kan komme med tips så spytt ut! ALT hjelper! Alt må prøves! Skal kjøre i morgen kveld til rudskogen (ser ikke sånt ut nå men) så alt av ideer og tips tas i mot med STOR TAKK! ps: Dette er en vingebil, steg 1 chip, eksos og filter. mvhHans Christian Håvik Edited July 8, 2008 by Combatkit helt feil overskrift, Tråden skal ha en tydelig overskrift som beskriver innholdet på tråden. 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 overslag på coil?? det som er årsaken på min ivertfall mitt problem i vertfall 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse... Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Coil? rotor? fordelerlokk? Høyspentkabel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsen-Racing Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Saken er at hvorfor skal det skje bare for vi byttet toppakning og reg.rem?? 1987 BMW E30M3 S50B321990 BMW E30 320iA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse... Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Bare tips, er timinga riktig da? ikke en tann feil? Ikke kommet borti veiakselsensoren når dere tok av reimhjulet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FitjarRacing Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 (edited) montert topp pakningen riktig?? visst den leker så vil jo bilen fjuske å skyte.. reg reim montert rett?? da me at pluggane e kvite heilt framme å svarte heilt bak kan vell ha vert sånn før du bytta topp pakning? Edited July 8, 2008 by FitjarRacing Link to comment Share on other sites More sharing options...
86cosworth Posted July 8, 2008 Author Share Posted July 8, 2008 (edited) skal se om jeg får tak i rotor og fordeler lokk i morgen. Kanskje nye pluggkabler også.. Register står rett ja... var en tann feil, men er ok nå, takket være escort wrc! pluggane e nye idag. Det var det første jeg bytta... Bare tips, er timinga riktig da? ikke en tann feil? Ikke kommet borti veiakselsensoren når dere tok av reimhjulet? skal sjekke opp i veisensoren i morgen. Noen flere lure triks å tips? Bare si alt dere kommer på! Edited July 8, 2008 by 86cosworth 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 Prøv evt å koble av vanntempsensor og lask kabelen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
86cosworth Posted July 9, 2008 Author Share Posted July 9, 2008 Prøv evt å koble av vanntempsensor og lask kabelen..... lask kablen ?? 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 ja ta en liten kabelstump og stikk inn i hver stikke på kabelkontakten.... er enkelt og verdt et forsøk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 Var dumt det ble så seint i gårkveld, Hans..Og i dag for den del..Skal nok finne ut av det når du kommer tilbake fra Rudskogen Håper jeg var til litt hjelp vertfall Er bare å komme med innspill folkens.. Det jeg tror er ganske avgjørende er at før toppakningsbyttet var det en ganske massiv vakuumlekkasje..Dette har vært når den har blitt justert inn, bremset etc.. Og har fungert fint med den lekkasjen.Nå når de byttet toppakning, reg.reim etc. så byttet de ut slangene som var lekkasje i, slik at den ikke har vakuumlekkasje lengre.Gikk over i går og kontrollerte at det ikke var mer lekkasje andre steder. Så jeg er litt redd for at den er justert inn slik at den har kompansert for vakuumlekkasjen, og nå når den ikke lekker så får den alt for lite bensin. Siden den ikke har fått så all luften tidligere, når det var lekkasje. Når jeg så på den igår sjekket jeg også fasesensoren, der var all isolasjon på ledningene borte, og det var mye eir.Fikk tak i en annen i god stand, og monterte denne og justerte den inn.Ble bedre, men fortsatt ikke helt bra. Kuttet ved pådrag når den får endel overtrykk.Gikk over kontakter i ledningsnettet, og smurte desse.Sjekka registeret, og monterte dette riktig. Gikk en del bedre etterpå, men fortsatt lik fusking. Idag var han over her, og fikk sett over bilen hos en kar som har verksted her på Stord.Der skulle han få sjekket blanding bensintrykk, men dette ble ikke noe av.Han fikk sett over motor, map, coil etc., men uten resultat. Og fikk beskjed om at det nok var bensinpumpa.Greit nok det, siden den laget mye lyd. Men klarte fortsatt å pumpe greit med trykk. Virket ikke som den slet..Men jeg hadde en 927 pumpe liggende, så jeg monterte den på bilen hans idag for å utelukke problem med pumpe.Men ble ikke overraskende uten resultat det også..Prøvde litt diverse med TPS, temp.sensor etc. også, men var fortsatt likt.. Måling av blanding og bensintrykk kunne hjulpet en god del, for å si det sånn.. Er en rekke ting som kan være årsak til desse problemene..Ikke minst dette med vakuumlekkasje som er tettet.Men også at pluggledninger, rotor, fordelerlokk, bensinfilter ikke er byttet og er uviss km. og alder på..Er heller ikke sikker på hvilken chip som sitter i den, noe som også kan være svært avgjørende.. Har bare fått såvidt sett på den, så får satse på vi finner ut mer etter Rudskogenhelga Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsen-Racing Posted August 4, 2008 Share Posted August 4, 2008 Og slik gikk det... 1987 BMW E30M3 S50B321990 BMW E30 320iA Link to comment Share on other sites More sharing options...
EscCos Posted August 4, 2008 Share Posted August 4, 2008 Og slik gikk det...Hvordan? Escort CosworthCapri MK ICapri MK III Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsen-Racing Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 Vi kom hjem, slappa av og han reiste til Spania igjen... Blir vel ikke noe nå før i september en gang. 1987 BMW E30M3 S50B321990 BMW E30 320iA Link to comment Share on other sites More sharing options...
thogau Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Noe nytt ang problemet? Sliter med noen lignenge symtomer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Han har vært bortreist på båt siden han kom igjen fra Rudskogen, så har ikke skjedd noe enda dessverre. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now