Jump to content

Varseldisplay fungerer ikke

RS|Stian

Recommended Posts

Har problemer med at det lille varseldisplayet, som viser blant annet hvis dørene er oppe, ikke fungerer. Eneste som lyser er 'skissen' rundt bilen hvis dere skjønner. Samme gjelder varslingen ved for lite bensin og spylervæske, men ser at disse to ledningene er koblet sammen etterhvert. Trodde jeg hadde funnet feilen da jeg så at kontakten til varseldisplayet ikke var koblet til men det var desverre ikke så enkelt. Ser at ledningene går videre og helt bak der hjernen sitter, er det så at det sitter en egen kontrollboks som styrer dette der? I såfall, må jeg ut med hele opplegget som sitter bak ECU-dekslet?

Takk for svar!

det er sierra? i såtilfelle tar du ut det oppbevarings rommet over hanskerommet, (med et tynnt skrujern innmed kanten) så ser du rett på boksen for varseldisplayet.

Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.

det er sierra? i såtilfelle tar du ut det oppbevarings rommet over hanskerommet, (med et tynnt skrujern innmed kanten) så ser du rett på boksen for varseldisplayet.

Er Sierra ja. Men mener du nå der hjernen sitter bak ECU-dekslet, eller må jeg inn i selve hanskerommet og demontere noe?

joda, det er bak oppbevarings rommet Over hanskerommet den ligger, jeg har en dårlig kontakt i min :) må inni og røske litt i ledningene av og til..

jeg og lurte på om jeg måtte skru ut ecu , abs hjerne og en masse annet for å komme til. men det er alltså en "etasje" opp :)

Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.

Funnet ut av det eller? Jeg fant ut av min i dag. Var rett og slett brudd i dem fleste loddepunktene i selve displayet som var problemet hos meg. Så det er verdt og sjekk vis du ikke har funnet ut av det..

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Har ikke fått sett noe særlig på det enda gitt, men jeg har sjekket selve displayet og det lille kretskortet ser ut til å være ok, alle pærer er hele også. La merke til her om dagen at det plutselig lyste i det ene baklyset på displayet også, så trur det bare er dårlig kontakt ved kontrollboksen eller noe.