Knutte Posted July 6, 2008 Posted July 6, 2008 Jeg tenkte siden Sierrasiden hadde det. Så kan vel Granadasiden også ha det? Nå har ikke jeg Granada (enda) eller så mye peiling, men det er det nok flere av dere som har. Kjekt å kunne styre unna fellene - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde
Guest Ford For Life Posted July 6, 2008 Posted July 6, 2008 rust i hjulbuer.ventil tikk (standar gammel ford)olje forbruk (vanlig på gamle biler men til en viss grad)slark i kassa.++++
rene`racing Posted July 6, 2008 Posted July 6, 2008 rust nedre hjørne på bakruten,og på bakplaten er ikke uvanlig heller. 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro
Skrotnissen Posted July 20, 2008 Posted July 20, 2008 Rust i hjulbuer, innerskjermer (mest mk1 og mk2s1) Da også gjerne framskjermer. Rust i nedkant på dører, under bakruta på sedan, rundt bakruta på stv, bakplate, panser (mk2s2) Av rust under, så hjulhusa bak, jekkfester og gulvet rundt, beltefester hovedsaklig foran, bakkant av kanaler. Noen sliter også med framkant av rammevanger da fra girkassefester og framover til torpedo. Sedaner sliter også litt med bagasjeromsgulv, spes reservehjulsbrønn. Har også hatt et par biler som har hatt mye rust i bærebruer framme. Teknisk er de bra, men ventiltikk er jo typisk, noe oljeforbruk på enkelte, slakk girstang, ulyd i kasse, slakk i bakaksel, slakke hjullager foran, og servo som krangler forekommer. Slakk i foringer og kuler er vel et mindre problem enn de aller fleste andre biler. Vibrering i bremsene (skeive skiver) typisk Ford. =/ Vannlekasje i frontrute og bagasjerom er vel ganske vanlig. De har ofte dårlig lys pga dårlig løsning der, men det er bare å koble om. Elvinduer og sentralås kan være litt tregt. Men somregel bare rengjøring og smøring som skal til. Blassent lys i instrumenter Er jo alltids greit å sjekke alt nøye når en skal handle gammal bil, men det var det jeg kom på nå som har vært på de rundt 20 granadaene jeg har hatt. -Enhver ting kan alltid gjøres bedre enn den blir gjort. -Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. -Kvalitet betyr å gjøre det riktig når ingen ser på. Henry Ford
Granada 2.8 Ghia Posted August 2, 2008 Posted August 2, 2008 Ett lite tillegg til skrotnissens post, vanlig med rust i akvariet(mellom torpedo/frontrute der vifta sitter), dette pga fuktig lauv som har liggi der lenge, dette merkes ofte ved fukt i bilen, men ikke alltid, sprer seg gjerne til innerskjermer med tiden. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
Etern1ty Posted May 17, 2011 Posted May 17, 2011 Automatsvinghjulene er tynne plater med søppel, ryker fort. Rust i hjulbuer Rust i jekkfester (ikke bruk medfølgende jekk, den er søppel og ødelegger festene) svetter olje Rust på bakplate Servo skal visst lugge litt, men dette har aldri jeg opplevd. 1990 Ford Sierra 2.0 OHC bruksbil1974 Ford Mustang Fastback D1 V8 (kompressorprosjekt)1974 Ford Mustang Mach 1 (delebil)1984 Ford Granada 2.3L Jubileum (vraket) Delesalg1969 Ford Taunus 12M (solgt)1993 Ford Escort RS2000 (solgt)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now