Jump to content

ford scorpio cosworth(2,0 16v turbo)


Recommended Posts

Guest Ford For Life

sattan for en rå bil hadde det ikke vert for penge mangel så hadde den lett sklid inn i garagen hehe.

fett med noe annet en sierra cossie også da

Link to comment
Share on other sites

Han sku ha 320.000 for den,påkosta 700.000,dette ifølge selger. :)

 

320 000? får han ALDRI! sett den i aksjon 2 ganger...går sinnsykt bra, men klarte ikke å få slædd på den noen av gangene, uansett hvor hardt han prøvde..

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

..

 

Når du har kosta på en 4WD 700.000Kr,da burde det være mulig å dra sidelengs i alle gir :D

 

ikke langt fakta..så burde hvertfall klare å få slædd på den....eller hva, TORP?

Edited by Sierra_2.9

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Denne bilen går UTROLIG bra. kjenner eieren og jeg kan love dere att dere skal lete lenger etter en scorpio som er kostet på så mange kroner. er kunn de råeste delene som har blitt kjøpt inn til bilen.

 

Er mange råe deler på bilen,men det mangler veldig mye før bilen har råe deler i hele understellet.

Link to comment
Share on other sites

Når du har kosta på en 4WD 700.000Kr,da burde det være mulig å dra sidelengs i alle gir :D

 

Hva om bilen er satt opp for grip? Og er du klar over hva slags differ/understell/fordeling/effekt som kreves for å dra en 4wd Scorpio sidelengs på alle gir?

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

Hva om bilen er satt opp for grip? Og er du klar over hva slags differ/understell/fordeling/effekt som kreves for å dra en 4wd Scorpio sidelengs på alle gir?

 

Du må ikke ta alt du leser like seriøst,mener selvfølgelig ikke ordrett det som ble skrevet.

 

" 320 000? får han ALDRI! sett den i aksjon 2 ganger...går sinnsykt bra, men klarte ikke å få slædd på den noen av gangene, uansett hvor hardt han prøvde.. "

 

 

-men om han har PRØVD å få dratt slædd på bilen,som det ble nevnt over her,å IKKE fått

det til,å han HAR brukt 700.000kr, å han HAR 600HK,så er det noe som ikke rimer.

600 ærlige HK burde rive løs det meste.. Greide det fint med Sierran min da den var

4X4,å det var med 422HK.

Edited by Ron
Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Heisann. siden jeg har hjulpet ganske mye på denne bilen og vet det som trengs. kan jeg ta en liten brifing i prosjektet og hvorfor ting ikke funker like bra hver gang.

 

I fjor på gatebil ble det ca 10 dager før treffet bestemt at vi sku ditt.en hel gjeng. og da sku bilen rekke å bli ferdig. da stod kun ren motor i bilen og 2wd.

 

ombygging til 4x4 samt alt nytt rundt motor måtte til . Pukkelrygg som laget chipet hadde ikke laget til 800cc dyser og slikt oppsett med race innsug, grenrør to4s 60-1 compressor.ar70 eksos.

 

så det ble laget på best mulig emne. dette på L6 ecu.

 

så ting vi ikke rakk 07.var. oljedamp tank. kun en flaske ble brukt. resulterte i mye søl og motoren måtte vaskes x antall ganger. noe map3 ikke likte godt. cosworth+motorvask = tull.

 

bilen funka kun på 1/4 gass og gjekk dritdårlig da. Kombinert med fortsatt ujustert høyde og stivhet på 909 coiloverne. GrA. så i tilegg har bilen en 50/50 split i 6trinns dog box gearkassen.,

 

denne kan bygges om til sekvential. bilen har motorsport framdiff. med visco sperre. satt for best grip. og samme med bakdiffen. 7.5" for optimal feste , dette+ fete 225dekk foran 235bak.

 

høy og myk. da blir det ikke lett å showe.

 

På Gardermoen, tok Patrick omkamp mot vinneren ,som hadde over 400hk i audi 80 hvit. og knuste den .med slurende clutch. link på min photobucket.

 

en optimal 6puck racing clutch har fått kjørt seg iløpet av 07. ny 1100nm Tilton 3 skivig med ultralett billet svinghjul er nå montert.

 

 

http://s152.photobucket.com/albums/s164/Fr...ada%20cosworth/

 

 

Da vi sku på Losna i vinter. tok desverre reversdrevet kvelden. og da ble bilen satt i garagen.

 

da var bilen senket ned. ordna ny scorpio bensintank, med pumpa under. ny bensin pumpe Aeromotive. +A1000 trykkreg. +oljedamp tank.og noe småtterier.

 

(problemet med å få en riktig tank med bra skvulpekammer var ikke på den pirat tanken som ble kjøpt. så bilen kutter i bråe venstre svinger(med 40l bensin,(kap 70l)

 

 

Nå 08 bestemte eieren seg for å selge. og da som før-. ble det 1 uke med skruing for å få med bilen på Gatebil for å vise den frem. det ble lagt vekt på å ikke ta helt av.

 

for hvem ønsker å kjøre i filler bilen hvis man ønsker å selge.

 

 

til tross for bilen manglet vettuge dekk. måtte man ty til det som ble å få tak i kjapt,på tors kveld.

 

255 foran og 245 bak. i 18" 255 dekka var mest slitt. og ettersom man håpet kansje bilen ville slippe litt lettere med smaler bak. men det gjorde den ikke.

 

motoren funket perfekt på 1.8bar. den spant på 3 første gira. men pga dekka var gamle og harde. ble det livsfarlig å stille opp før svingene. da skled den som på holka.

 

bortsett fra kuttinga i venstre svinga. var det ikke mange som passerte oss utpå der. siste runder skled turbo slangen av ved spjeldet. og da kom bila fort for bi.

 

 

vi kjørte på 99 shell bensin.

 

Det er masse justeringer på coiloverne som ikke er rørt siden de satt på escort cosworth på 90tallet.

 

justering av camber og spissing er det mye mere å hente på-.

 

Det vil komme en detaljert annonse snart.

 

nye bilder og detaljer .

 

hva deler det er og bilen selges ikke under 400lapper.

 

da blir den heller bygget helt ferdig med datasprut.større turbo. og ordna.

 

bilen har vært i Fast ford 07

 

også i år 08 ble bilen yttligere tatt bilder av og de ville lage en ny mere detaljert repotasje.

 

jeg skal maile alt jeg har av spec og bilder.

 

Tror Ford folket heller får glede seg over at det er Norge som har den Grommeste scorpioen i Norden. med 16v cosworth 4x4.

 

bilen er hverdt mere i deler. er stor interesse allerede. men dumt å hugge så fin bil.

 

da er det bedre om noen går sammen og spleiser. evt kunne motor+driverk+understell selges sammlet. så han beholdte bilen selv til et evt v8 2wd prosj senere.

 

men det vil tiden vise.

 

Frofix

Edited by BR Racing V6

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Bilen er skamfeit, det er ikke uten grunn jeg tok kontakt med selger..

 

Det ble nok for dyrt for meg gitt, men igjen, skamfeit bil :wub:

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...