Guest the_dragon_no1 Posted July 3, 2008 Share Posted July 3, 2008 Sitter og leter etter mulige turbo kit til min mondeo.. har funnet dette så langt..http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.php?id=608 Noen som vet om flere kanskje ? gjerne da så billig , og nært norge som mulig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trouble-maker Posted July 3, 2008 Share Posted July 3, 2008 ute etter no sånnt selv jeg.. men dog MkIII og Duratec motoren.... men dette er bolt on, men hva med bensin og tenning?? må jo enten få en ny hjerne eller sånnt da?? hihihihi.. fant: http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.php?id=622 Turbo og slanger er ikke no prob.. men å lage manifold er noe jeg ikke gidder selv.. hadde håpet å lage meg en motor med mellom 200-300hk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest the_dragon_no1 Posted July 3, 2008 Share Posted July 3, 2008 (edited) ja må vell gjerne ha ny datainnsprut, kan huske og ha lest noe om dette en plass på forumet her, men finner det ikke mer :/ btw, mener og ha lest at dette ikke er noe problem å få godkjent så lenge du ikke får mer hester enn v6'rn...Må vell oppgradere bremser og sånt visst du skal ha mere power en v6'rn.. Edited July 3, 2008 by the_dragon_no1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trouble-maker Posted July 3, 2008 Share Posted July 3, 2008 skal søke om godkjenning nå. men om man har st220 understell kan man vel få godkjent med 220 hk? og justere den litt seinere.. hehehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest the_dragon_no1 Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 vill tro det ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gompie Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 skal søke om godkjenning nå. men om man har st220 understell kan man vel få godkjent med 220 hk? og justere den litt seinere.. hehehe tror ikke det er så greit å bruke st220 understell siden det er en ganske annen bil en mk1 og mk2.blant annet så er st220, 5bolts nav og skiver, dette går jo an å gjøre noe med da hvis det skal bygges om, men er da vanskeligere å få godkjent. går greit å godkjenne mk1 med under 170hk med 2.5l bremser foran og bak, etter det jeg har forstått iallefall. da er det bare å godkjenne bilen med 2.0l turbo 169hk. også etter kontrollen så er det bare å skru opp turbotrykket. slik ville iallefall jeg gjort det 1996 Mondeo 4x4 clx Prosjekt 332HK og 393NM på hjula http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=16524 2003 Audi A4 1,9tdi Quattro S-Line 2008 VW Caddy 1,9tdi 198? Mercedes 190E Zetec Turbo :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trouble-maker Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 tror ikke det er så greit å bruke st220 understell siden det er en ganske annen bil en mk1 og mk2.blant annet så er st220, 5bolts nav og skiver, dette går jo an å gjøre noe med da hvis det skal bygges om, men er da vanskeligere å få godkjent. går greit å godkjenne mk1 med under 170hk med 2.5l bremser foran og bak, etter det jeg har forstått iallefall. da er det bare å godkjenne bilen med 2.0l turbo 169hk. også etter kontrollen så er det bare å skru opp turbotrykket. slik ville iallefall jeg gjort det men nå har jeg en MkIII.. så ST220 er bolt on på denne.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 Finnes jo ST 200 mk 2 på 204 hk. Men for å følge boka så har denne en annen forstillingsramme og bærearmer enn andre mk2. Ellers er bremser som andre V6 Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bsludvig Posted July 17, 2008 Share Posted July 17, 2008 ja må vell gjerne ha ny datainnsprut, kan huske og ha lest noe om dette en plass på forumet her, men finner det ikke mer :/ btw, mener og ha lest at dette ikke er noe problem å få godkjent så lenge du ikke får mer hester enn v6'rn...Må vell oppgradere bremser og sånt visst du skal ha mere power en v6'rn.. Jeg driver på og konverterer til turbo på min mondeo mk1. Bygger på 2.0 motoren. Det eneste du trenger å bytte er bremser fram og bak. Ellers er alt identisk på bilene. Bremsekalipperne til V6 er bolt on, men bak må du få tak i komplett spindel og nav for å slippe å lage braketter til kalipperne bak. Men det du må gjøre i tillegg hvis du har tenkt å godkjenne den med turbo er å oppgradere dempere og fjærer til tilsvarende spec som på V6'ern. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bsludvig Posted September 27, 2008 Share Posted September 27, 2008 Turbokit finner du på ebay hos en selger som kaller seg kansai_motor eller noe slikt.Var der jeg kjøpte mitt.Følger med bukkehornsmanifold, T04 turbo, dumpventil, bensintrykkregulator, stor IC og diverse annet snacks. Søk på prosjekt forumet så finner du tråden min med bilder av delene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest the_dragon_no1 Posted September 27, 2008 Share Posted September 27, 2008 ja her sett ditt prosjekt nice.. Men finner ingen på ebay som heter kansai_motor da :? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trouble-maker Posted September 29, 2008 Share Posted September 29, 2008 kan dere legge ut noen linker? gjerne til han på Ebay og prosjekt tråden din? men hva med HK avgift da? om dette godkjennes vil vel dem ha pengene sine og? men dere med MkI har vel såpass gammel bil at den slipper unna... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bsludvig Posted September 30, 2008 Share Posted September 30, 2008 (edited) ja her sett ditt prosjekt nice.. Men finner ingen på ebay som heter kansai_motor da :? Ser at han kaller seg kansai_motorsport.Fant denne linken til det kittet som ligger ute nå. Det er identisk med det jeg kjøpte. kan dere legge ut noen linker? gjerne til han på Ebay og prosjekt tråden din? men hva med HK avgift da? om dette godkjennes vil vel dem ha pengene sine og? men dere med MkI har vel såpass gammel bil at den slipper unna... Så lenge bilen har vært registrert i norge over 10 år så skal det ikke være noen hk avgift. Det var i allefall det svaret jeg fikk fra BT på søknaden min.Min er første gangsreg 11/11-96 og MK1. Her er linken til prosjektet mitt funker ikke den så ligger jeg er topicen Mondeo 1.8 1996 Mk1, Turboprosjekt/bilder. Har endelig fått deler Edited September 30, 2008 by bsludvig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now