Guest JohnMartin Posted June 29, 2008 Posted June 29, 2008 Har omsider bestemt meg for å bytte ut de oransje blinklysene som er på siden av min mk3.Har prøvd og sett litt rundt, men da dette egentlig er første gangen jeg kjøper deler til bilen, så har jeg ikke peiling på hvor jeg skal handle.. ?Er det noen steder der de er billigere og raskere enn andre? Skulle gjerne funnet en plass der man får varene tilsendt ganske raskt. Har også lest litt i brukermanualen, at det bare er å presse blinklysene ned og så ta de ut. Prøvde på det, men var litt redd for å ta i for mye når jeg ikke hadde noe å bytte de ut med. Skal man bruke mye makt når man skal ta de av?Står også at man skal bytte ut med en 5w kilepære? Har denne kilepæren noe "teknisk" navn, slik at jeg vet hva jeg skal bestille ilag med dekslene? Håper på noen hjelpsomme svar. John Martin
Caprinut Posted June 29, 2008 Posted June 29, 2008 Heisann! Jeg vet BS Bildeler i Sandefjord har vite og klare og krystall blinklys, men usikker på om de har på lager akkurat nå...Eneste dårlige med de er at det kan ta litt tid før du får vare, men har sett blinklysene deres hos andre steder til 3 ganger prisen, så da er det kanskje værdt det.Bilxtra har også blinklys til denne modellen men di er ikke klare, bare vite og knudrete. Jeg skal også bytte på min bare jeg får bilen fra verksted...hehe De pærene heter glasspærer og hvis du sier du skal ha de til blinklys så vet de hvilkene du mener. Og jupp du må ta litt i for å skifte disse. Håper det var noen fornuftige svar her... Mvh Richard 94' Mondeo 2.0GLX Stv01' Mondeo 1.8 125hk78' Capri Mk3 2.3S
bomsen Posted June 29, 2008 Posted June 29, 2008 bre husk at alle blinklysa på bilen må blinke i samme farge. fikk feil på eu på dette. dette var på sierra da. men er en del av de klare som blinker oransjt eller det går ann å sette inn oransj pære Team 24vSierra stasj prosjektprosjekt banebil
fiesta_xr2i Posted June 29, 2008 Posted June 29, 2008 selger nye hvite å klare på ford , de hjelper deg sikkert med bytte å hvis du sliter 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
Guest JohnMartin Posted June 30, 2008 Posted June 30, 2008 Heisann! Jeg vet BS Bildeler i Sandefjord har vite og klare og krystall blinklys, men usikker på om de har på lager akkurat nå...Eneste dårlige med de er at det kan ta litt tid før du får vare, men har sett blinklysene deres hos andre steder til 3 ganger prisen, så da er det kanskje værdt det.Bilxtra har også blinklys til denne modellen men di er ikke klare, bare vite og knudrete. Jeg skal også bytte på min bare jeg får bilen fra verksted...hehe De pærene heter glasspærer og hvis du sier du skal ha de til blinklys så vet de hvilkene du mener. Og jupp du må ta litt i for å skifte disse. Håper det var noen fornuftige svar her... Mvh Richard Takker og bukker for hjelpen Men du kaller de glasspærer? Når jeg ser på webshopen til BS Bildeler, så har de ikke noe "glasspærer" i den kategorien?Bare masse: BA15D, BA15S, BA9S, H1, H3.. etc. Har pæren noe slik navn? bre husk at alle blinklysa på bilen må blinke i samme farge. fikk feil på eu på dette. dette var på sierra da. men er en del av de klare som blinker oransjt eller det går ann å sette inn oransj pære Skjønte ikke helt hva du mente her bomsen. Antar at du hadde hvite blinklys da? Kan vel ikke være forskjellige farger på de oransje pærene?
tuszi Posted June 30, 2008 Posted June 30, 2008 Takker og bukker for hjelpen Men du kaller de glasspærer? Når jeg ser på webshopen til BS Bildeler, så har de ikke noe "glasspærer" i den kategorien?Bare masse: BA15D, BA15S, BA9S, H1, H3.. etc. Har pæren noe slik navn? Skjønte ikke helt hva du mente her bomsen. Antar at du hadde hvite blinklys da? Kan vel ikke være forskjellige farger på de oransje pærene?w5w kalles di også. men husker ikke hva di med gulfarge heter. kjøpte bare en pakke med to slike på biltema jeg.
Guest JohnMartin Posted June 30, 2008 Posted June 30, 2008 Ringte og tok en prat med de på BS Bildeler. Pakken er sendt, så antar at det meste er i orden
Guest JohnMartin Posted July 3, 2008 Posted July 3, 2008 (edited) Da har jeg fått pakken og tenkte jeg skulle prøve å bytte, men hvor mye kraft må jeg egentlig bruke for å få løs de gamle oransje lyktene?Står i manualen at det bare er å presse ned, og dra den ut, men det er visstnok ikke bare bare. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få de løs? Er ikke akkurat så lett å få godt feste på de heller.. Edit: Etter litt utforsking og rå makt, så fikk jeg de av og nå er det byttet. Ser litt bedre ut nå, ja.. Men syns styrken på det nye lyset var litt dårlig, men har vel kanskje ikke noe å si... Edited July 3, 2008 by JohnMartin
mondeo tianium x 2,2 Posted July 4, 2008 Posted July 4, 2008 (edited) Da har jeg fått pakken og tenkte jeg skulle prøve å bytte, men hvor mye kraft må jeg egentlig bruke for å få løs de gamle oransje lyktene?Står i manualen at det bare er å presse ned, og dra den ut, men det er visstnok ikke bare bare. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få de løs? Er ikke akkurat så lett å få godt feste på de heller.. Edit: Etter litt utforsking og rå makt, så fikk jeg de av og nå er det byttet. Ser litt bedre ut nå, ja.. Men syns styrken på det nye lyset var litt dårlig, men har vel kanskje ikke noe å si... 50gram press brukte jeg på mine men har du tektylert bilen grævlig godt kan det jo være verre Edited July 4, 2008 by mondeo tianium x 2,2
mondeo tianium x 2,2 Posted July 5, 2008 Posted July 5, 2008 Da har jeg fått pakken og tenkte jeg skulle prøve å bytte, men hvor mye kraft må jeg egentlig bruke for å få løs de gamle oransje lyktene?Står i manualen at det bare er å presse ned, og dra den ut, men det er visstnok ikke bare bare. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få de løs? Er ikke akkurat så lett å få godt feste på de heller.. Edit: Etter litt utforsking og rå makt, så fikk jeg de av og nå er det byttet. Ser litt bedre ut nå, ja.. Men syns styrken på det nye lyset var litt dårlig, men har vel kanskje ikke noe å si... legg ut bilder
Guest JohnMartin Posted July 5, 2008 Posted July 5, 2008 (edited) legg ut bilder er vel kanskje mulig.. Det eneste jeg egentlig har gjort med bilen er blinklysene, men skal se hva jeg får til Edit: Har tatt bilder, men funksjonen for å legge ut bilder vises ikke når jeg trykker på "Add Reply". Så jeg vet ikke hvordan jeg skal få opp bildene. Edited July 5, 2008 by JohnMartin
Guest Mondeoen Posted July 27, 2008 Posted July 27, 2008 noen kaller det å for stikkperer, vert botri på enkelte bensinstasjoner.Har et sett blanke blinkelys for nyere mondeo liggende. har mk1 å de nye er mye lengere en de jeg har på min bil.Bestilte feil med andre ord hehe
Recommended Posts