Jump to content

Min nye Mondeo ;-)

Caprinut

Recommended Posts

du he lakka frontpartie ser me :P

blei tøffe felga på an

Takker ;)

Ja er egentlig litt irritert på det, er en kamerat av meg som har lakka den (fangeren, v forskjerm og panser), 90% av tilfellene greier han ikke å matche lakken, til og med på sin 08 Transit Sport greide han ikke å lakke likt...

Så har litt småskader her og der så derfor ønsker jeg å hel lakere bilen, har også kommet noen rust flekker her og der som jeg vil bli kvitt....

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

• 4 weeks later...

Takker for linken ;)

Har et lite problem med min Mondeo...

Av og til så midt under kjøring så blir bilen fryktlig dau.

Akkurat som gass spjeldet lukker seg på en måte og du må trykke hardere på gassen for å opprett holde samme fart som før dette skjer.

Du hører innsugningslyd akkurat som på et kon filter, men det skjer rett og slett ikke en drit.

Kjører du 70-80 på flat vei så må du ned i 3 for at du i det hele tatt skal øke farta med 10 km/t eller mer om du vil.

Når dette inntreffer bruker den også sinnsykt mye suppe, vil tippe 2 liter mila++

Dette har ingen sammenheng hvor det inntreffer, kan gjerne kjøre i 2 timer på langkjøring og så plutslig skjer dette.

Innsugslyd er veldig tydlig, akkurat som på tuna biler, men det skjer som sagt null og ingen respons.

Andre ganger skjer dette allerede under når jeg skal starte bilen..

Som kjent ingen luftmengemåler på disse Duratech HE motorene, men Ford nevnte at det kunne være potensiometeret på gass spjeldet som kunne være gåent og da kunne bilen blir fryktlig dau..

Hva tror dere om det??????

Kosta ikke skjorta heller, 600+, men litt greit å vite hva det er før jeg kjøper nytt.

Er ikke innsugsmanifoilen for den er sprett ny og bilen går bra så lenge dette ikke inntreffer..

Håper på litt respons her ;)

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

• 2 weeks later...
Småtett katalysator, defekt bensinpumpe eller tett bensinfilter kanskje.

(Så du kalte den Titanium i første post, dette er vel heller en Ambiente, Titanium er toppmodell fra 04-)

Hehe, ja så bare på utstyret første gangen, stod ikke noe i vognkortet.

Men bilen er en TREND bare så det er sagt..... :rolleyes:

Har snakket med verksmesteren og en del andre mekanikere og vi heller nå mot småtett katalysator...

Så er det noen som melder seg frivillig til å lage et de-cat rør for meg, gjerne da på Sørlandsområdet for en billig penge???

Går den ikke gjennom EU så er det jo bare å kjøpe ny cat, men er jo kjekt å hente noen fler hester i samme slengen :lol:

Edited by Caprinut

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Hester er gøy... Nå kommer snart Svendsen eksos til Sørlandsparken, de kan vel fikse noe greier for deg.

Edited by roddis

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

• 1 year later...
Guest Bjørn S

Hehe, ja så bare på utstyret første gangen, stod ikke noe i vognkortet.

Men bilen er en TREND bare så det er sagt..... :rolleyes:

Har snakket med verksmesteren og en del andre mekanikere og vi heller nå mot småtett katalysator...

Så er det noen som melder seg frivillig til å lage et de-cat rør for meg, gjerne da på Sørlandsområdet for en billig penge???

Går den ikke gjennom EU så er det jo bare å kjøpe ny cat, men er jo kjekt å hente noen fler hester i samme slengen :lol:

hvorfor ikke bare demotere cat'en å slå ut innmaten i den å montere den igjenn går den gjennom eu å greier:)

pluss noen ekstra hester;)

Jøss svar i tråden min...hehe

Tømte katten ikke lenge etter siste innlegg, hjalp ikke en dritt, og det ble en fæl hol lyd i eksosen, vil tro dette kommer av at katten er konisk i hver ende og lager derfor turbulens ved gass pådrag..

Derfor jeg vil lage decat rør, eller i minste fall montere en sport cat....

Men nå skal jeg selge denne, må betale litt gjeld....

Bilen går ræva for tiden og drikker suppe som en alkoholiker...

Kjørte 60mil sist helg og den brukte akkurat 1 tank...

Synderen er antagligvis en kaputt TPS føler, denne kommer jeg til å bestille fra Tyskland.

Koster 200 på ebay og Ford her i Arendal vil ha 803 kroner for denne...

Lei av nyere bil med masse elektronikk som går i stykker hele tiden, så innen et par år skal jeg ha Capri igjen når gjelda er betalt ned...

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S