Miguel_ Posted June 26, 2008 Posted June 26, 2008 Hei ! har nettop vert å henta en Sierra IS. Problemet er sikkert ikke stort, men den starter iallefall ikke.. Har ikke sett så mye på saken men la merke til at det slo mye luft tilbake til Lmm når jeg prøvde å starte.. Skal d være sånn ? noen som kan stille en kjapp diagnose..? Mikael Sierra 2.0iS
Guest Dagfinn Posted June 26, 2008 Posted June 26, 2008 feil tenning.prøv og bytt om på pluggledningene.
Miguel_ Posted June 26, 2008 Author Posted June 26, 2008 har ikke et bilde av hvordan pluggledningene skal stå i forhold til fordeleren og pluggene...? Sierra 2.0iS
cossiemk1 Posted June 26, 2008 Posted June 26, 2008 Rekkefølgen er 1,3,4,2,og det står ett merke i fordeleren, det er 1 Kan jo hende regreima har hoppet over også...
Miguel_ Posted June 27, 2008 Author Posted June 27, 2008 hmm..ledningene er nå dær di skal være.. byttet plugger da di andre var noe ødelagte..slår like ****** ennå. jaja, får c om det fikser seg selv over natta.. Sierra 2.0iS
Miguel_ Posted July 3, 2008 Author Posted July 3, 2008 Foresten noen måte å sjekke om rema har hoppa av, eller er d bare å skru av toppen å time hele sulamitten på ny ? Sierra 2.0iS
Truckdriver Posted July 3, 2008 Posted July 3, 2008 Foresten noen måte å sjekke om rema har hoppa av, eller er d bare å skru av toppen å time hele sulamitten på ny ? Holder å skru løs de få skruene som holder registerreimdekslet for å sjekke om register er rett. Vist du ikke får gnist så prøv å skift sluttrinn/tenningsmodul. Er vanlig feil på IS, spesielt med grå Motorcraft fordeler. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Miguel_ Posted July 3, 2008 Author Posted July 3, 2008 Den får gnist å fuel.. slår kun tilbake gjennom gasspjeldet, får plokke av registerdekselet til helga å kikke der.. Takk anyways... Sierra 2.0iS
cossie_storm Posted July 4, 2008 Posted July 4, 2008 får den gnist og fuel så er det trolig feil stilt tenning. feks 180 grader feil Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
TurboX Posted July 4, 2008 Posted July 4, 2008 Sliter med akkurat det samme. Starter ikke, men ettertenner som bare det. Har prøvd å justert registeret også, men til ingen nytte.. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Miguel_ Posted August 21, 2008 Author Posted August 21, 2008 Nå her jeg byttet Fodelerlokk, rotor, plugger og pluggledninger. så lurte egentli bare på om noen kune tegnet en skisse over hvordan ledningene skal stå på pluggene forhold til fordeleren.... På forhond takk.MVH Mikael Sierra 2.0iS
cossie_storm Posted August 21, 2008 Posted August 21, 2008 rekkefølgen står litt lenger oppe1342.altså når du har null stilt fordeleren og motor, den som rotoren i fordeleren peker på, gå til syl 1.neste "kontakt" i fordleren går da til plugg 3 og neste til 4 og til sist så skal den til plugg 2 Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
cossiemk1 Posted August 21, 2008 Posted August 21, 2008 rekkefølgen står litt lenger oppe1342.altså når du har null stilt fordeleren og motor, den som rotoren i fordeleren peker på, gå til syl 1.neste "kontakt" i fordleren går da til plugg 3 og neste til 4 og til sist så skal den til plugg 2 Dette er da "med" klokka Står alt på merkene sine, og rekkefølgener riktig, så skal den starte... Gjør den ikke det, så er registeret mest sannsynlig 180 grader feil. Så da blir det av med reima, og drei veiva en runde rundt
D.Toft Posted August 21, 2008 Posted August 21, 2008 Dette er da "med" klokka Står alt på merkene sine, og rekkefølgener riktig, så skal den starte... Gjør den ikke det, så er registeret mest sannsynlig 180 grader feil. Så da blir det av med reima, og drei veiva en runde rundt ehhh, om kam og veiv står riktig, og den ikke starter, så er fordeleren 180grader feil...
Miguel_ Posted August 21, 2008 Author Posted August 21, 2008 woho...da var d start på bilen.. Bare litt rustsveising igjen nå så...... Takk for hjelpa iallefall... Sierra 2.0iS
cossiemk1 Posted August 22, 2008 Posted August 22, 2008 ehhh, om kam og veiv står riktig, og den ikke starter, så er fordeleren 180grader feil... Ikke hvis fordeleren står på merket Eller, du har delvis rett, men hvis du da snur fordeleren 180 grader, så står den ikke lenger på merket, men vil starte.Derfor er det greit å vri veivhjulet en runde, slik at du får tenning på nr1 først Du vet jo sikkert at veiva går 2 runder for hver runde kammen går?
Guest Floer90 Posted September 22, 2008 Posted September 22, 2008 Hei ! har nettop vert å henta en Sierra IS. Problemet er sikkert ikke stort, men den starter iallefall ikke.. Har ikke sett så mye på saken men la merke til at det slo mye luft tilbake til Lmm når jeg prøvde å starte.. Skal d være sånn ? noen som kan stille en kjapp diagnose..? Mikael Slæddeknappen i hjulbrønnen er gull verdt. Prøv den du!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now