Jump to content

1gangs godkjenning av cossie


torpecossie

Recommended Posts

da begynner det og værke etter skilter på vogna. men sitter fortsatt med mangel lappen min fra sist godkjenning.

det jeg lurer på, er hvem skal jeg kontakte for og få dokumentasjoner på bilen min.. det jeg fikk mangler på er katalisator og

manglende dokumentasjon på HK, STØY og CO. det som er att jeg vil helst ha bilen godkjent i orginal stand uten kat, hvor får jeg

eventuelt dokumentasjon som bekrefter att bilen er levert orginal uten katalisator?? dette er snakk om en sierra cosworth 2wd rødtopp

som uheldigvis er førstegangs regga feb i 89.. takker for alle svar når det gjelder dette.. savner skilt. :blush:

 

DSC00607.jpg

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

Ok, da er det jeg som husket feil. Beklager. Men - hva med å ta en TLF til Ford og høre? Verdt et forsøk. Evt. bare skaffe deg et annlegg med kat, evt. et uten og sveise inn en biltema?

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

jeg vet kravet kom 1.1.1989.. snakket med ford forhandler pluss ford norge.. ford norge mente pappirene på CO,støy osv var foreldet og det gikk etter det som eu-kontrollene går etter.. hva har dere andre som godkjenner bilene deres med slags dokumentasjon?? jeg hadde nederlansk vognkort, moms pappirer og tuv papiret som fulgte med bilen.. har tenkt på og godkjenne bilen med kat. men er jo litt dritt når det ikke er orginalt på rødtopp.

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

dette skal gå ann å få igjennom. en her på forumet (tony) har fått til dette. den må godkjennes på serskilt grunnlag. han fikk også trøbbel med bt. men fikk fikset noen papirer. skal høre med han for deg.

-coupè ist
-bmw 525i
-cbr 600
x-sedan dohc

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått godkjent 2 stk. 89 mod. cosworth uten kat. Det du må gjøre er å kontakte trafikkstasjonen i Drammen, og registrere bilen på særskilt grunnlag. Regelen er at hvis bilen har vært registrert og godkjent uten kat i et EU land, så kan den registreres på særskilt grunnlag i Norge.

 

Bilen må vises i Drammen og det er viktig at den er orginal, ellers går det ikke. (Orginale hjul, ikke trimma, senka osv.)

 

Jeg trengte ikke papirer fra Ford, trengte bare det originale vognkortet. Dette var italia biler.

Edited by Tony
Link to comment
Share on other sites

jeg snakket med drammen etter jeg godkjente bilen, di sa jeg kunne godkjenne bilen på serskilt grunnlag. men måtte ha pappirer på att bilen var godkjent uten kat i det landet den ble førstegangs regga. så jeg kontakta ford nederland. han kunne visst ikke hjelpe meg. for bilen var visst ikke førstegangs regga der? hvor viste han ikke.. virka useriøst. men skal kontakte drammen i morgen og forhøre meg litt mere. skal også sette bilen sammen orginal før jeg viser den der. orginalene av nederlansk vognkort og tuv papirene har bt på gjøvik. jeg har bare kopier her..

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

noen som kan hjelpe meg med og skaffe det tuv pappiret med alle tekniske data på bilen??? har ikke peil på språk, så kunne trengt litt hjelp :blush:

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

uuuuupsss!! :blush: uoppmerksom. hva sender jeg dit da??? rammenummer?? heter dette dokumente COC??

Edited by torpecossie

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

sendte mail til dem som bige linket til og fikk dette til svar:(Jag arbetar inte med fordon, eftersom vi har statligt monopol -Bilprovning i Sverige. TÜV i Sverige ägnar sig uteslutande åt maskiner och elektriska apparater. Tyvärr kan således jag inte hjälpa dig. Mvh G Henning)

Så er det noen andre plasser jeg får disse pappirene??? haster egentlig litt:)

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

hadde vært lett for meg å viss jeg hadde fått med di nødvendige pappirene. fikk beskjed av selger att det papiret jeg fikk var nok. men akk

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

sendte mail til dem som bige linket til og fikk dette til svar:(Jag arbetar inte med fordon, eftersom vi har statligt monopol -Bilprovning i Sverige. TÜV i Sverige ägnar sig uteslutande åt maskiner och elektriska apparater. Tyvärr kan således jag inte hjälpa dig. Mvh G Henning)

Så er det noen andre plasser jeg får disse pappirene??? haster egentlig litt:)

nå forstår jeg ingen ting ......... han hjalp meg ........

Link to comment
Share on other sites

Ka land er bilen tatt inn fra?? du er vel ute etter ecu papir du?? :rolleyes:

 

nederland.. hakke peiling på hva det papiret heter jeg..

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

nederland.. hakke peiling på hva det papiret heter jeg..

Eg måtte vertfall ha ecu papir og , det gamle vognkortet fra til tidligere eiger... ecu må du ha, hvis ikke du har tuv da. men eg vill tro ecu er enklere å skaffe 1 tuv. Ford i nederland kan sikkert hjelpe deg. Eg fikk vertfall av ford i sveits..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...