Guest cosworth2wd89 Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 hei! begynner å bli ganske fortvilt.. bare problem på problem med bilen!denne gangen er det det at den går vanvittig dårlig etter trimming og overhaling av motor.. er grønne dyser og 360 chip 3 bars map og mongoos 3" og rs 500 kjøler og t34 turbo så burde gå greit men ikke snakk om å klare å dra den løs på grus i 2 giret engang.. bilen har vært i molekyler i vinter både motor og elnett. noen som har tips? mvh Martin
tommy w Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 første du kan begynne med er jo ladetrykk da...får du ladetrykk og event hvor mye? Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Guest cosworth2wd89 Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 ja får ladetrykk men kommer sent.. ca 1,2 bar!
tommy w Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 sjekket at registeret står rett?hvor seint kommer det?kammene står riktig? Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Guest cosworth2wd89 Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 registret er rett ja, må opp på ca 5 tusen for å nå 1,2.. er far min som har montert kammene.. men kan de bli montert feil? ville det ikke blitt mye tikking da?
tommy w Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 hvis de ikke er montert riktig så kan det være at du sløser med luften. Det går jo mest på timingen da. Er det mulig at kammene på noen måte er byttet om?den med spor i på lager delen skal stå på innsugsiden er du sikker på at trykksystemet ditt er tett? dumpventil lukker som den skal, slanger tett, innsug tett osv Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Guest cosworth2wd89 Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 kan selfølgelig være mulig så skal sjekke det i morgen! ja alt skal være tett... men det eneste som er at jeg har ikke vakum på nippelen på turboen så må hente vakum fra innsuget... vært borti det?
tommy w Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 er nok ikke vakum, men trykk du skal hente der..hvis du bruker bleedventil så vil jeg anbefale deg å bruke tilbakeslagsventil for å unngå at den suger falsk luft samt at den kan suge støv,sand og andre skumle ting inn gjennom slangen ville først og fremst sjekket at kammer og register står riktig. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Guest cosworth2wd89 Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 ok takker så mye! er ganske ny med turbo biler så vet ikke så mye..
tommy w Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 kan også være at du har for lite forspenn og da vil bilen gå dårlig.. hvor mye forspenn på actuatoren har du? og er det ar48 eller ar 63 på turboen? Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
tommy w Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 dvs hvor mye du må dra for å få på staget fra actuatoren på wg her bruker vi ofte ca 1/2 til 1 helt hull.. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Guest cosworth2wd89 Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 skjønner.. for å få ladetrykk måtte jeg stramme den 10mm først prøvde jeg ett hull men ble ikke trykk i det hele tatt da..er det vanlig?
tommy w Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 10mm høres mye ut, men kjører du uten bleed ventil av noe slag? amal ventilen? Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Guest cosworth2wd89 Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 har fjernet amalventilen og montert forge bleedventil.. men hvis jeg har montert actuatoren på vakum hva har det å si?
tommy w Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 det har ikke så mye å si bortsett fra at den vil suge igjen wg, men siden du har bleed så er ikke det noe problem.. hehemontert bleedventilen riktig? og juster den for å få ladetrykk? Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Guest cosworth2wd89 Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 er 3 utganger på den to i siden å en under den under går i fri luft og de to andre går slangen gjennom..riktig? får justert ladetrykket litt men ikke mye..
tommy w Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 hmmm skal kunne få justert ladetrykket opp ca 50% med en enkel bleed, lignende til den du beskriver. Har du lest monteringsanvisningen og er sikker på den er koblet rett?kan være at det rett og slett dette som skaper problemerdersom amal-ventilen din virker så kan du jo bare koble på denne og teste Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Guest cosworth2wd89 Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 hmm.. ja er sikker, eller var det jeg ble forklart der jeg kjøpte den..turbofun..men har jo ladetrykk så det skal vell ikke ha noe å si på at den går dårlig?eller?
tommy w Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 men siden du får ladetrykk så seint så har du såpass lite moment at du opplever bilen går dårlig. du må huske på at det er momentet du kjenner når du blir trykt bak i setet. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Guest cosworth2wd89 Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 Sant!skal prøve å bytte til amalventilen i morgen så får vi se!takker enormt for all hjelp så langt!
Guest gshock Posted June 20, 2008 Posted June 20, 2008 du burde ta vekk lekkventil ogsånt også, og prøv å stramme actuator staget ditt. skrudde ned trykket på min her om dagen og da gikk den piss-dårlig. hadde faktisk en del overstramming på staget, men det var ikke nok fordet. prøv å stram staget en runde og test bilen da. og vet mange av chippa ikke bruker amanventilen engang.
Ørjan G Posted June 20, 2008 Posted June 20, 2008 Datta va løye. Kva turbo har du eigentleg og korleis e motoren trimma?
Guest cosworth2wd89 Posted June 21, 2008 Posted June 21, 2008 (edited) har nå byttet turbo og alt vart bra! var faktisk wg som var treig....fan så deili at alt funker! Edited June 21, 2008 by cosworth2wd89
Guest cosworth2wd89 Posted June 21, 2008 Posted June 21, 2008 noen som har prøvd å smøre den opp med noe? vanskelig å komme til...triks?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now