Jump to content

går veldig dårlig


Recommended Posts

Guest cosworth2wd89
Posted

hei! begynner å bli ganske fortvilt.. bare problem på problem med bilen!

denne gangen er det det at den går vanvittig dårlig etter trimming og overhaling av motor.. er grønne dyser og 360 chip 3 bars map og mongoos 3" og rs 500 kjøler og t34 turbo så burde gå greit men ikke snakk om å klare å dra den løs på grus i 2 giret engang.. bilen har vært i molekyler i vinter både motor og elnett. noen som har tips?

 

mvh Martin

Posted

første du kan begynne med er jo ladetrykk da...får du ladetrykk og event hvor mye?

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest cosworth2wd89
Posted

ja får ladetrykk men kommer sent.. ca 1,2 bar!

Posted

sjekket at registeret står rett?

hvor seint kommer det?

kammene står riktig?

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest cosworth2wd89
Posted

registret er rett ja, må opp på ca 5 tusen for å nå 1,2.. er far min som har montert kammene.. men kan de bli montert feil? ville det ikke blitt mye tikking da?

Posted

hvis de ikke er montert riktig så kan det være at du sløser med luften. Det går jo mest på timingen da. Er det mulig at kammene på noen måte er byttet om?

den med spor i på lager delen skal stå på innsugsiden

 

er du sikker på at trykksystemet ditt er tett? dumpventil lukker som den skal, slanger tett, innsug tett osv

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest cosworth2wd89
Posted

kan selfølgelig være mulig så skal sjekke det i morgen! ja alt skal være tett... men det eneste som er at jeg har ikke vakum på nippelen på turboen så må hente vakum fra innsuget... vært borti det?

Posted

er nok ikke vakum, men trykk du skal hente der..

hvis du bruker bleedventil så vil jeg anbefale deg å bruke tilbakeslagsventil for å unngå at den suger falsk luft samt at den kan suge støv,sand og andre skumle ting inn gjennom slangen

 

ville først og fremst sjekket at kammer og register står riktig.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest cosworth2wd89
Posted

ok takker så mye! er ganske ny med turbo biler så vet ikke så mye..

Posted

kan også være at du har for lite forspenn og da vil bilen gå dårlig.. hvor mye forspenn på actuatoren har du? og er det ar48 eller ar 63 på turboen?

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest cosworth2wd89
Posted

ar 48.. forspenn?hva vil det si?

Posted

dvs hvor mye du må dra for å få på staget fra actuatoren på wg

 

her bruker vi ofte ca 1/2 til 1 helt hull..

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest cosworth2wd89
Posted

skjønner.. for å få ladetrykk måtte jeg stramme den 10mm først prøvde jeg ett hull men ble ikke trykk i det hele tatt da..er det vanlig?

Posted

10mm høres mye ut, men kjører du uten bleed ventil av noe slag? amal ventilen?

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest cosworth2wd89
Posted

har fjernet amalventilen og montert forge bleedventil..

 

men hvis jeg har montert actuatoren på vakum hva har det å si?

Posted

det har ikke så mye å si bortsett fra at den vil suge igjen wg, men siden du har bleed så er ikke det noe problem.. hehe

montert bleedventilen riktig? og juster den for å få ladetrykk?

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest cosworth2wd89
Posted

er 3 utganger på den to i siden å en under den under går i fri luft og de to andre går slangen gjennom..riktig? får justert ladetrykket litt men ikke mye..

Posted

hmmm skal kunne få justert ladetrykket opp ca 50% med en enkel bleed, lignende til den du beskriver. Har du lest monteringsanvisningen og er sikker på den er koblet rett?

kan være at det rett og slett dette som skaper problemer

dersom amal-ventilen din virker så kan du jo bare koble på denne og teste

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest cosworth2wd89
Posted

hmm.. ja er sikker, eller var det jeg ble forklart der jeg kjøpte den..turbofun..men har jo ladetrykk så det skal vell ikke ha noe å si på at den går dårlig?eller?

Posted

men siden du får ladetrykk så seint så har du såpass lite moment at du opplever bilen går dårlig. du må huske på at det er momentet du kjenner når du blir trykt bak i setet.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest cosworth2wd89
Posted

Sant!skal prøve å bytte til amalventilen i morgen så får vi se!takker enormt for all hjelp så langt!

Guest gshock
Posted

du burde ta vekk lekkventil ogsånt også, og prøv å stramme actuator staget ditt.

 

skrudde ned trykket på min her om dagen og da gikk den piss-dårlig. hadde faktisk en del overstramming på staget, men det var ikke nok fordet. prøv å stram staget en runde og test bilen da. og vet mange av chippa ikke bruker amanventilen engang.

Guest cosworth2wd89
Posted (edited)

har nå byttet turbo og alt vart bra! var faktisk wg som var treig....fan så deili at alt funker!

Edited by cosworth2wd89
Guest cosworth2wd89
Posted

noen som har prøvd å smøre den opp med noe? vanskelig å komme til...triks?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...