Jump to content

Sierra som ikke startet etter justering av ventiler :/


cossie_storm

Recommended Posts

Justerte ventilene på bilen til dama.

Og nå vil den ikke starte. Merkelig merkelig.

 

Har ikke gnist, og ser ikke ut som det kommer noe bensin ut av dysene heller.

Har forsøkt byttet\sjekket reler til motorstyring=OK

skal forsøke og bytte ecu i morgen.

 

Utrolig merkelig. har bare hatt av fordeler lokk og topp deksel. hehe

 

 

noen forslag?

Edited by cossie_storm

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Link to comment
Share on other sites

når du snudde på kammen for å få frijustert ventilene, satte du nøkkelen på kammen eller veiven?

eg satte min på kammen og raspet tenner på register reimen..

 

menne, satt på coil kabelen? :rolleyes:

satt fordelerlokket rett på? og ikke snudd den 180grader?

Link to comment
Share on other sites

hehe satt den på veiva :)

 

Ja coil kabelen er på.

fordeler lokk riktig.

trippel og trippel sjekket tenninga.

 

Tror feilen er at motor styringa ikke får strøm\starter opp.

 

Har forsøkt og startet "noen" ganger og ikke antydning til bensin på plugger heller.

 

Må være dårlig kontakt ett sted eller noe som er røket.

 

Rele og sikring i sikrings boksen er ok.

 

morro med ford :)

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Link to comment
Share on other sites

Du har 2 kontakter med 4 eller 5 ledninger i hver kontakt, disse er til dyser, tempgiver og tomgangsregulator. kontaktene ligger vanligvis rett bak toppdeksel og ledningene går langs torpedovegg og under batteri. I en av kontaktene er det en svart ledning som er strømforsyning til dyser og tomgangsregulator, denne bruker det å bli brudd eller dårlig kontakt i, vanligvis i kontakten eller i nærheten. Vist du har mk1 innsprøytning med grå Motorcraft fordeler så sitter sluttrinnet (TFI) på fordeler, disse har en tendens til å plutselig gi opp. På mk2 sitter TFI på høyre forskjerm. Og vist du har fått fuktighet i kontakten til fordeler, noe som fort kan skje når tetningen begyner å bli dårlig, så kan det føre til manglende eller dårlig signal fra fordeler, noe som kan føre til manglende gnist og bensin.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar.

Har sjekket\målt motor nett. Alle kabler var ok.

 

Hadde ikke mange forslag igjen, nå var det bare til og begynne og dobbelt bytte deler...

 

Og da fant man feilen.

 

Byttet 2 eller 3 fordeler så da kom den.

Gøy når de delene man har liggende er defekte. Ja de ble kastet Laaang vekk. hehe

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...