Guest cosworth2wd89 Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 har fjernt amalventil og montert forge ventil, ny 34 forg actuator men får ikke ladetrykk på bilen, målern går fra 0,8 i undertrykk og rett opp på 0bar så snart man får motstand på motoren.. er en t34 turbo foresten, har prøvd å hentet vakum fra innsuget men uten å lyktes...har også prøvd den originale 31 actuatoren men funket heller ikke.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 Har sjekka at ingen av slangene har hoppa av? sjekka at turboen går rundt? 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cosworth2wd89 Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 ja, ingen slanger som har hoppet av..og turboen går rundt.. det jeg har gjort er at jeg fjernet amalventilen tok en slange fra nippeln på turboen til actuatoren og monterte ventilen midt i mellom, når det gjelder monteringen av actuatoren stengte jeg wastegaten og strammet staget på actuatoren slik at jeg måtte dra staget ca 5 mm ut for å få staget på wastegaten.. har jeg gjort noe feil her? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cosworth2wd89 Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 ingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garnes Racing Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 wastegate ventilen feil vei? TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cosworth2wd89 Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 wastegate ventilen feil vei? hvis du ser den bakfra har jeg lukket den mot høyre...det stemmer vell? Link to comment Share on other sites More sharing options...
driver Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 hvis du ser den bakfra har jeg lukket den mot høyre...det stemmer vell? hvis jeg ikke tar helt feil skal den gå mot klokken når du står på passasjersiden Mondeo 2.5 V6 95 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cosworth2wd89 Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 hvis jeg skjønner deg rett så mener du at slik jeg har gjort det er rett?eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spN Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 ja, ingen slanger som har hoppet av..og turboen går rundt.. det jeg har gjort er at jeg fjernet amalventilen tok en slange fra nippeln på turboen til actuatoren og monterte ventilen midt i mellom, når det gjelder monteringen av actuatoren stengte jeg wastegaten og strammet staget på actuatoren slik at jeg måtte dra staget ca 5 mm ut for å få staget på wastegaten.. har jeg gjort noe feil her? tror du må stramme den enda mer. jo strammere den er jo mere ladetrykk. må dra den litt mer enn 5 mm.. bare å prøve seg frem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cosworth2wd89 Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 tror du må stramme den enda mer. jo strammere den er jo mere ladetrykk. må dra den litt mer enn 5 mm.. bare å prøve seg frem var faktisk bare for slakk...***** i HÆ...... så stramt det var!sto to stykker å dro i staget for å få det på å enda lada den bare 0,5 må gjenge opp staget mer i morgen så får vi se! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spN Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 var faktisk bare for slakk...***** i HÆ...... så stramt det var!sto to stykker å dro i staget for å få det på å enda lada den bare 0,5 må gjenge opp staget mer i morgen så får vi se!a'a, kunne tenke meg det, hehe de blir utrolig stram de der ja, derfor det er lettere med controller Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 hvorfor tar dere ikke bare blåsespissen fra kompressoren innpå slangen til actuatoren for å presse den utover. hvor mye forspenn tenker du å bruke? strammer du for mye så øker du sjansen for å overruse turboen. du må huske på at en så stor actuator også får veldig stort press på membranen så selv om den har veldig hard fjær så skal det faktisk ikke så mye trykk for å åpne den og holde den åpen. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cosworth2wd89 Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 er litt usikker på akkurat det.. hvor mye bør man stramme? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 stram den såpass mye at du må dra actuator stangen ca 3mm for å få den innpå wastegaten, når wastegaten er helt lukket... tok du den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cosworth2wd89 Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 var det jeg gjorde først men fikk da ikke ladetrykk.. ca 5 mm... men måtte dra den ca 10 mm for å få 0,5 trykk!?? noe galt med det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 er det ikke noe greier me at ledningene på amalventilen skal jordes eller noe? for den går vel i "nødmodus" nå?? edit: kansje dette hjelper litt? http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...607&hl=anal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cosworth2wd89 Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 mener å ha hørt noe slikt når du sier det... men amalventilen er fjernet.. men glemte å gi pukkelrygg denne infoen da han brant chipen.. hva må jeg gjøre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 montere den tilbake?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cosworth2wd89 Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 lurt men er blitt anbefalt å fjerne den da jeg skulle over 1,2 bars ladertykk.. stemmer ikke det kanskje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 stemmer sikert. menne, skru ned ladetrykket da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cosworth2wd89 Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 ikke sant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garnes Racing Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 sjekk att ventilen er tett,kan slå seg.har du turbo med skrudd bakhus? eksos du kjører? TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now