Jump to content

får ikke ladetrykk...


Guest cosworth2wd89

Recommended Posts

Guest cosworth2wd89

har fjernt amalventil og montert forge ventil, ny 34 forg actuator men får ikke ladetrykk på bilen, målern går fra 0,8 i undertrykk og rett opp på 0bar så snart man får motstand på motoren.. er en t34 turbo foresten, har prøvd å hentet vakum fra innsuget men uten å lyktes...har også prøvd den originale 31 actuatoren men funket heller ikke..

Link to comment
Share on other sites

Guest cosworth2wd89

ja, ingen slanger som har hoppet av..og turboen går rundt.. det jeg har gjort er at jeg fjernet amalventilen tok en slange fra nippeln på turboen til actuatoren og monterte ventilen midt i mellom, når det gjelder monteringen av actuatoren stengte jeg wastegaten og strammet staget på actuatoren slik at jeg måtte dra staget ca 5 mm ut for å få staget på wastegaten.. har jeg gjort noe feil her?

Link to comment
Share on other sites

Guest cosworth2wd89
wastegate ventilen feil vei?

 

hvis du ser den bakfra har jeg lukket den mot høyre...det stemmer vell?

Link to comment
Share on other sites

ja, ingen slanger som har hoppet av..og turboen går rundt.. det jeg har gjort er at jeg fjernet amalventilen tok en slange fra nippeln på turboen til actuatoren og monterte ventilen midt i mellom, når det gjelder monteringen av actuatoren stengte jeg wastegaten og strammet staget på actuatoren slik at jeg måtte dra staget ca 5 mm ut for å få staget på wastegaten.. har jeg gjort noe feil her?

 

tror du må stramme den enda mer. jo strammere den er jo mere ladetrykk. må dra den litt mer enn 5 mm.. bare å prøve seg frem :)

Link to comment
Share on other sites

Guest cosworth2wd89
tror du må stramme den enda mer. jo strammere den er jo mere ladetrykk. må dra den litt mer enn 5 mm.. bare å prøve seg frem :)

 

var faktisk bare for slakk...***** i HÆ...... så stramt det var!sto to stykker å dro i staget for å få det på å enda lada den bare 0,5 :blink:

må gjenge opp staget mer i morgen så får vi se!

Link to comment
Share on other sites

var faktisk bare for slakk...***** i HÆ...... så stramt det var!sto to stykker å dro i staget for å få det på å enda lada den bare 0,5 :blink:

må gjenge opp staget mer i morgen så får vi se!

a'a, kunne tenke meg det, hehe :) de blir utrolig stram de der ja, derfor det er lettere med controller :P

Link to comment
Share on other sites

hvorfor tar dere ikke bare blåsespissen fra kompressoren innpå slangen til actuatoren for å presse den utover. :D

hvor mye forspenn tenker du å bruke? strammer du for mye så øker du sjansen for å overruse turboen.

 

du må huske på at en så stor actuator også får veldig stort press på membranen så selv om den har veldig hard fjær så skal det faktisk ikke så mye trykk for å åpne den og holde den åpen.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Guest cosworth2wd89

var det jeg gjorde først men fikk da ikke ladetrykk.. ca 5 mm... men måtte dra den ca 10 mm for å få 0,5 trykk!?? noe galt med det?

Link to comment
Share on other sites

Guest cosworth2wd89

mener å ha hørt noe slikt når du sier det... men amalventilen er fjernet.. men glemte å gi pukkelrygg denne infoen da han brant chipen.. hva må jeg gjøre?

Link to comment
Share on other sites

Guest cosworth2wd89

lurt :D men er blitt anbefalt å fjerne den da jeg skulle over 1,2 bars ladertykk.. stemmer ikke det kanskje?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...