Guest Ruslebiff Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Hei! Ja, som topic sier er denne litt rar. Når jeg bremser på gir går bilen feit, for så og gå mager ved pådrag. behøver ikke masse pådrag før den spretter opp til 15-16. Virker nesten som at map sensoren (ny 3 bar) virker motsatt? Er dette mulig. De ledningen har vært klippet av grunnet det satt en uoriginal der før.Kan tps sensoren være feilkoblet?De to ytterste ledningene er byttet om.Dette er en 89 2 wd med grønndyseoppsett og ny pukkelrygg chip.BT er ok opp til 0,6 bar ladetrykk da jeg har justert ned dette for sikkerhets skyld. Kjører ikke med bilen så lenge AFR oppfører seg sånn Gode tips mottas med takk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 (edited) Hei! Ja, som topic sier er denne litt rar. Når jeg bremser på gir går bilen feit, for så og gå mager ved pådrag. behøver ikke masse pådrag før den spretter opp til 15-16. Virker nesten som at map sensoren (ny 3 bar) virker motsatt? Er dette mulig. De ledningen har vært klippet av grunnet det satt en uoriginal der før.Kan tps sensoren være feilkoblet?De to ytterste ledningene er byttet om.Dette er en 89 2 wd med grønndyseoppsett og ny pukkelrygg chip.BT er ok opp til 0,6 bar ladetrykk da jeg har justert ned dette for sikkerhets skyld. Kjører ikke med bilen så lenge AFR oppfører seg sånn Gode tips mottas med takk. Den beste anbefalingen gav du deg selv Ikke kjør med bilen i slik tilstand! Mulig TPS sensoren har vært kødda med, men ikke juster TPS sensor selv. Da blir den bare enda magrere eller enda fetere og du blåser hele dritten! TPS trimming fører ingen veg... Hvilket chip kjører du med og passer den til oppsettet ditt 100%? Sjekk vanntemp sensor og MAP. Hvordan er AFR på tomgang? Edited June 10, 2008 by Helge WOLF!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ruslebiff Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Hei! AFR på tomgang ligger og vaker på rundt 14+-. Chip har jeg stor tro på at passer oppsettet mitt. Map sensor er spell ny (3 bar). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Hei! AFR på tomgang ligger og vaker på rundt 14+-. Chip har jeg stor tro på at passer oppsettet mitt. Map sensor er spell ny (3 bar). Har du sjekket bensintrykket og at den følger turbotrykket 1:1? WOLF!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ruslebiff Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 BT følger opp til 0,6, altså 4,0 bar BT. (har ikke turt å gå høyere).Nye kabler og nytt rele i bagasjen for å sikre meg mot strømtap, filter er også nytt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 samme problem som jeg har jo.. artig og se hva det kommer av:) 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Har du 15-16 AFR på fullt pådrag oppover turtall?Eller på mellomregisteret, når du begynner å gi gass? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 mellom.. bilen henger liksom. 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Nå ligger min for magert på mellomregisteret.Når jeg gir gass så går den rett opp på 15-16 og når jeg begynner å få trykk så raser den ned til 12.Men dette er mest trolig pga feil chip til mitt oppsett.Kammer etc. er for kvasse i forhold til vanlig "400oppsett" som chip'en er laget for.Så i løpet av sommeren skal jeg få livemappet min, få laget chip eksakt til mitt oppsett.Jeg og Husnes prøvde en rekke forskjellige chip'er på min, men er rett og slett ikke mulig å få riktig afr på mellomregisteret slik den er nå.Men uansett, en livemapping er jo absolutt det beste uansett Kunne sikkert fått min mye bedre f.eks ved å justere innsugskammen snillere igjen, men får være slik den er nå frem til livemappinga.Har kjørt 5000km med den siden slutten av april uten problemer.Ligger helt fint på trykk, rundt 12 AFR, gjerne høy 11. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ruslebiff Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 Godt å høre litt forskjellige erfaringer på dette område .Nå er det bare å få vist bilen igjen slik at den blir godkjent . Blir litt lettere å teste dette ut skikkelig på veien.Virker som at den blei litt bedre når jeg tok noen drag uten tps tilkoblet. Håper verkstedet har tid til en kjapp etterkontroll i mårra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 skal prøve og bytte alle følerne mine og kikke da.. men gi beskjed viss du finner ut hva det skylles.. for jeg må bytte toppakning før jeg får testa mere. 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ruslebiff Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 Deler selvfølgelig erfaring så fort jeg får meg mere info. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now