Jump to content

Ford WRCprogrammet er inne i det siste året.

and

Recommended Posts

Ford skal bestemme seg i løpet av august. Dagens WRCsatsing går ut i desember.

Selv tror jeg de fortsetter ut til minst 2010 da WRCbilene går ut på dato siden Focus RS gateversjonen nå skal i produksjon snart så blir det lite linking til motorsport uten en RS i WRC. Finnes jo en mulighet til å gjøre som Mitsubishi, men nå har vi ventet så lenge, og i motsetning til Mitsubishi så har Ford suksess i wrc med blandt annet seier i merkesmesterskapet.

http://www.rallye-magazin.de/r/wm/d/a/d/20...sein/index.html

Er det lenge siden du bladde i tyskbøkene på skolen så bruk oversettingmulighetene på Altavista eller google.com

Dette er ett rent pengespørsmål, M-Sport må lage en Super2000 pluss i så fall, for å tilfredstille de nye reglene. Det pågår ett spill om de får lov til dette, det er noen 100-talls millioner det dreier seg om så vi får vente å se...

Ja den tråden laget jeg i spenning over gateFocus RS som skal vises på London Motor Show.

Nå blir det jo ikke så mye WRClink mellom rallybilen og gateversjonen. For med FWD så kan den jo ikke engang brukes som reccebil til gjennomkjøring og noteskriving før rallyet starter. Her blir det vel fortsatt gjennomkjøring med Volvo S60 Awd om de ikke flesker til med en Kuga.. <_>

Skal det bygges en S2000bil i tillegg så er jeg ikke så skråsikker på om de fortsetter.

Vil gå så langt som å si slutt med WRCsatsing, og heller bygg en Focus for bruk i WTCC.

Da blir det litt logikk i gateRS for om man ikke klarer å sette 4wd på en Focus når søstra Volvo S40 har det så er det ingen vits i å fortsette for FORD som en franskmann i WRC. Jeg krever mer enn bare merkevarebygging jeg vil se the real thing på veien.

Så ser jeg heller Focus 4x4 i rallycross.

Til og med Suzuki har en 4wdgateversjon, og det er allerede laget et turbokonsept for gata.