Jump to content

holder igjen ved 4500 rpm


mr.president

Recommended Posts

Min mondeo trenger litt hjelp

den holder igjen eller blokerer ved ca 4500 rpm

det er ikke tett cat fordi den er fjernet, er heller ikke tett luftfilter fordi det er helt nytt det er av åpent type

håper noen kan hjelpe meg med dette.

Jeg vet stemmene inni hodet mitt ikke er riktige, men de har noen fantastiske ideer.

Link to comment
Share on other sites

Ja, prøv det også. Skru ut de to torx skruene til luftmasseføleren og spray forsiktig litt bremserens (49kr på biltema) på dem.

 

Etterpå kan du ta ut lilla sikring i sikringsboksen i motorommet, vente 10 minutt, sette den i igjen. La den gå på tomgang til den stabiliserer seg på 850-1000 rpm, og ta deg en lang kjøretur hvor du varierer mellom fin kjøring og kjøring på høyt turtall.

Link to comment
Share on other sites

luftmasseføler er ikke glad i oljen fra filtret !

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Fordi den hjernen går over til være map styrt når den ikke har kontakt med lmm, og går helt fin uten(har prøvd på en mk1 med 2.0). Sperrer den fortsatt på samme turtall er det nok noe annet feil.

 

Hvordan kan jeg forklare dette bedre da? En lmm kan jo ikke forårsake en feil når den ikke er tilkobla for å si det slik.

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

Fordi den hjernen går over til være map styrt når den ikke har kontakt med lmm, og går helt fin uten(har prøvd på en mk1 med 2.0). Sperrer den fortsatt på samme turtall er det nok noe annet feil.

 

Hvordan kan jeg forklare dette bedre da? En lmm kan jo ikke forårsake en feil når den ikke er tilkobla for å si det slik.

nei men er den defekt så merker man jo såklart ikke noe forskjell når man kobler den fra?

Link to comment
Share on other sites

Hehe, om du i ordet defekt legger at alle tråder er røket og demed ikke har noen kontakt i det hele tatt så stemmer nok det.

 

Men om den virker sånn halveis, f.eks viser riktig mengde under 4.5k og feil over så bilen går for magert. Var bare det jeg ville at en skulle skjekke. Men jeg holder en knapp på bensinfilteret.

 

Jeg trur jeg må slutte å skrive på dette forumet jeg.

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, om du i ordet defekt legger at alle tråder er røket og demed ikke har noen kontakt i det hele tatt så stemmer nok det.

 

Men om den virker sånn halveis, f.eks viser riktig mengde under 4.5k og feil over så bilen går for magert. Var bare det jeg ville at en skulle skjekke. Men jeg holder en knapp på bensinfilteret.

 

Jeg trur jeg må slutte å skrive på dette forumet jeg.

 

Stemmer dette. Har også kjørt bilen med lmm frakoblet. Nykket litt mer, men lite forskjell på akselerasjonen. Går den ikke i nødmodus eller noe slik når en plugger fra maf? Slik at den går etter noen faste verdier? Men så lenge den får signaler fra mafen, så skal den gå etter signalene.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer dette. Har også kjørt bilen med lmm frakoblet. Nykket litt mer, men lite forskjell på akselerasjonen. Går den ikke i nødmodus eller noe slik når en plugger fra maf? Slik at den går etter noen faste verdier? Men så lenge den får signaler fra mafen, så skal den gå etter signalene.

 

Det jeg har lest er at den går i nød-modus ja. Og regner ut dyse-åpningstia utifra hvilket trykk en har i innsuget(pluss noen andre faktorer da som f.eks turtallet). Når jeg gjorde dette reagerte den seinere på gasspådrag, ikke noen stor aks forskjell på lave turtall, men gikk bedre på høyere. Testa dette pga at jeg syns bilen gikk dårligere på høye turtall med kn filter.

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg har lest er at den går i nød-modus ja. Og regner ut dyse-åpningstia utifra hvilket trykk en har i innsuget(pluss noen andre faktorer da som f.eks turtallet). Når jeg gjorde dette reagerte den seinere på gasspådrag, ikke noen stor aks forskjell på lave turtall, men gikk bedre på høyere. Testa dette pga at jeg syns bilen gikk dårligere på høye turtall med kn filter.

hehe du må da ikke slutte :) bare fint og se at jeg kan ta feil innimellom også :) bare fint får da lærer jeg nye ting jeg også :)

Link to comment
Share on other sites

luftmasseføler er ikke glad i oljen fra filtret !

 

KAn en gjøre noe for å forhindre at problemer oppstår ved bruk av slike filter? Bruker selv KN panel filter...

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...
Guest MadsErik

Hadde lignende problem på en 99 mondeo zetec..

 

Skiftet bensin filter og tok x antall sikringer ut å startet..

 

Tror det var den i motor rommet på 3Amp. som gjorde forskjellen.

 

Måtte kjøre litt før d ble bra.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...