mr.president Posted June 7, 2008 Posted June 7, 2008 Min mondeo trenger litt hjelp den holder igjen eller blokerer ved ca 4500 rpm det er ikke tett cat fordi den er fjernet, er heller ikke tett luftfilter fordi det er helt nytt det er av åpent typehåper noen kan hjelpe meg med dette. Jeg vet stemmene inni hodet mitt ikke er riktige, men de har noen fantastiske ideer.
fiesta_xr2i Posted June 8, 2008 Posted June 8, 2008 hva slags filter ?? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
b1rken Posted June 8, 2008 Posted June 8, 2008 Lurer på om det kansje kan være føleren på innsugsspjeldet som kan være feilen.Pluss du kan måle bensintrykket, sjekke om den får nok bensin.
mr.president Posted June 8, 2008 Author Posted June 8, 2008 hva slags filter ??det har blitt byttet til ett kn filter det var det som sto der når jeg kjøpte den har ikke original filterbox Jeg vet stemmene inni hodet mitt ikke er riktige, men de har noen fantastiske ideer.
b1rken Posted June 8, 2008 Posted June 8, 2008 Ja, prøv det også. Skru ut de to torx skruene til luftmasseføleren og spray forsiktig litt bremserens (49kr på biltema) på dem. Etterpå kan du ta ut lilla sikring i sikringsboksen i motorommet, vente 10 minutt, sette den i igjen. La den gå på tomgang til den stabiliserer seg på 850-1000 rpm, og ta deg en lang kjøretur hvor du varierer mellom fin kjøring og kjøring på høyt turtall.
b1rken Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 Har sendt deg PM! Hvorfor ikke ta det her, så kan andre så kansje får samme problem også lese hva de kan gjøre
fiesta_xr2i Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 luftmasseføler er ikke glad i oljen fra filtret ! 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
xr4ti Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 Hvorfor ikke ta det her, så kan andre så kansje får samme problem også lese hva de kan gjøre Ikke noe hemmelig og ikke oppklaring av problemet, kun PM om deler etc!
Samatron Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 (edited) har du automat gear? Edited June 10, 2008 by Samatron
TJ_RS_Turbo Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 Tett bensinfilter? Prøv uten lmm-kontakta tilkobla, sperrer den da er det ikke den ihvertfall. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.
tuszi Posted June 10, 2008 Posted June 10, 2008 Tett bensinfilter? Prøv uten lmm-kontakta tilkobla, sperrer den da er det ikke den ihvertfall.hvorfor er det ikke den da? det kan vel gått hende det er den da vis den er defekt.
TJ_RS_Turbo Posted June 10, 2008 Posted June 10, 2008 Fordi den hjernen går over til være map styrt når den ikke har kontakt med lmm, og går helt fin uten(har prøvd på en mk1 med 2.0). Sperrer den fortsatt på samme turtall er det nok noe annet feil. Hvordan kan jeg forklare dette bedre da? En lmm kan jo ikke forårsake en feil når den ikke er tilkobla for å si det slik. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.
tuszi Posted June 10, 2008 Posted June 10, 2008 Fordi den hjernen går over til være map styrt når den ikke har kontakt med lmm, og går helt fin uten(har prøvd på en mk1 med 2.0). Sperrer den fortsatt på samme turtall er det nok noe annet feil. Hvordan kan jeg forklare dette bedre da? En lmm kan jo ikke forårsake en feil når den ikke er tilkobla for å si det slik.nei men er den defekt så merker man jo såklart ikke noe forskjell når man kobler den fra?
TJ_RS_Turbo Posted June 10, 2008 Posted June 10, 2008 Hehe, om du i ordet defekt legger at alle tråder er røket og demed ikke har noen kontakt i det hele tatt så stemmer nok det. Men om den virker sånn halveis, f.eks viser riktig mengde under 4.5k og feil over så bilen går for magert. Var bare det jeg ville at en skulle skjekke. Men jeg holder en knapp på bensinfilteret. Jeg trur jeg må slutte å skrive på dette forumet jeg. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.
b1rken Posted June 10, 2008 Posted June 10, 2008 Hehe, om du i ordet defekt legger at alle tråder er røket og demed ikke har noen kontakt i det hele tatt så stemmer nok det. Men om den virker sånn halveis, f.eks viser riktig mengde under 4.5k og feil over så bilen går for magert. Var bare det jeg ville at en skulle skjekke. Men jeg holder en knapp på bensinfilteret. Jeg trur jeg må slutte å skrive på dette forumet jeg. Stemmer dette. Har også kjørt bilen med lmm frakoblet. Nykket litt mer, men lite forskjell på akselerasjonen. Går den ikke i nødmodus eller noe slik når en plugger fra maf? Slik at den går etter noen faste verdier? Men så lenge den får signaler fra mafen, så skal den gå etter signalene.
TJ_RS_Turbo Posted June 11, 2008 Posted June 11, 2008 Stemmer dette. Har også kjørt bilen med lmm frakoblet. Nykket litt mer, men lite forskjell på akselerasjonen. Går den ikke i nødmodus eller noe slik når en plugger fra maf? Slik at den går etter noen faste verdier? Men så lenge den får signaler fra mafen, så skal den gå etter signalene. Det jeg har lest er at den går i nød-modus ja. Og regner ut dyse-åpningstia utifra hvilket trykk en har i innsuget(pluss noen andre faktorer da som f.eks turtallet). Når jeg gjorde dette reagerte den seinere på gasspådrag, ikke noen stor aks forskjell på lave turtall, men gikk bedre på høyere. Testa dette pga at jeg syns bilen gikk dårligere på høye turtall med kn filter. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.
tuszi Posted June 11, 2008 Posted June 11, 2008 Det jeg har lest er at den går i nød-modus ja. Og regner ut dyse-åpningstia utifra hvilket trykk en har i innsuget(pluss noen andre faktorer da som f.eks turtallet). Når jeg gjorde dette reagerte den seinere på gasspådrag, ikke noen stor aks forskjell på lave turtall, men gikk bedre på høyere. Testa dette pga at jeg syns bilen gikk dårligere på høye turtall med kn filter.hehe du må da ikke slutte bare fint og se at jeg kan ta feil innimellom også bare fint får da lærer jeg nye ting jeg også
roddis Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 luftmasseføler er ikke glad i oljen fra filtret ! KAn en gjøre noe for å forhindre at problemer oppstår ved bruk av slike filter? Bruker selv KN panel filter... 2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum
RaymondP Posted August 18, 2008 Posted August 18, 2008 HeiBle det noen løsning på problemet?En kompis har samme symptonene,holder igjen på 4500rpmMondeo 1.8
Guest MadsErik Posted January 25, 2010 Posted January 25, 2010 Fant noen ut av dette ? har akkurat samme problemet ?
Guest MadsErik Posted February 1, 2010 Posted February 1, 2010 Hadde lignende problem på en 99 mondeo zetec.. Skiftet bensin filter og tok x antall sikringer ut å startet.. Tror det var den i motor rommet på 3Amp. som gjorde forskjellen. Måtte kjøre litt før d ble bra.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now