Jump to content

får ikke start på min mk3

Guest MONDEO32

Recommended Posts

Guest MONDEO32

jeg har en mondeo mk3 og jeg har lenge hatt problemer med og få start på bilen.når jeg vrir tenningsnøkkelen tundt og skal stsrte,så får jeg kun nøkkelen i posisjon 1 og 2 og det er akkurat som at den låser seg fast i stilling 2,og vil ikke i 3 posisjon.jeg har ganske nylig byttet tenningslås på bilen,så det er ikke det som er årsaken,til at jeg ikke får start.er det noen andre som har hatt det samme problemet på bilen? kan det være at nøkkelen er så slitt,at det er den som kan fåresake dette,eller er det noe annet det kan være?

Guest MONDEO32

var på verksted med bilen i dag på sveins auto (ford forhandler) for å reparere bilen.di tok inn bilen og di sa at di ikke fant noe galt med tenningslåsen.di måtte dytte bilen inn,når di skulle ha bilen på verksted. di tok inn bilen,og skrudde løs tenningslåsen,og satt den på plass,og bilen startet da.også når jeg hentet bilen,men da jeg i kveld skulle ut og kjør,så dukket pinadø problemet opp på nytt.og bilen nekter og starte.får kun satt nøkkelen til posisjon 1 og 2 men posisjon 3 vil han **** ikke.og nekter og starte.hva pokker kan være galt? nå er jeg lei av og ha bilen på verksted.og betale i dyre dommer,for å finne feilen på bilen,som fremdeles er der ;( er det bakstykket på tenningslåsen,eller er det nøkkelen som er slitt?

Har du ikke en reserve nøkkel du kan prøve med? Det skal stort sett være 1 nøkkel med fjernstyring og en uten fjernstyring. Begge kan du starte bilen med..

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Jeg vil jo tro at den ene ikke er så mye brukt og dermed ikke er så slitt.. så derfor tror jeg kanskje ikke at det er nøkkelen som gjør det.. De hadde jo fått start på verkstedet også..

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Guest MONDEO32

denig. det som forundrer meg er at han fikk start på bilen etter at han hadde ute tenningslåsen,og ikke før.og da jeg skulle starte bilen nå i hveld,var problemet tilbake.

Guest MONDEO32

det som jeg syns er rart er,at verkstedet fikk ikke start på bilen før di hadde demontert tenningslåsen,men etter at di hadde hatt den ute,og satt den på plass i gjenn,så fikk di start med samme nøkkel,som di prøvde og starte med før bilen var inne hos den,da den ikke startet.men nå i kveld,da jeg skulle ut en tur,så ville den ikke starte.jeg har bestilt ny nøkkel,men jeg for min del tror nu at det er bortkastet,for jeg har dårlig tru på at det er nøkkelen som er hovedproblemet her.jeg begyner og lure på at det er bakstykket på tenningslåsen,som er utslitt,som henger seg opp,når jeg skal ha nøkkelen i posisjon 3. men ford forhandleren,mener på at di finner ingen feil.på tenningslåsen,men feilen er jo der.orker jo ikke og betale verksted regninger i dyre dommer,for en feil jeg vet som er på bilen,noe som di mener ikke er der lengre.jeg mener nu at di ikke har skjekket bilen skikkelig,når di får beskjed om og reparere bilen,slik at problemet blir borte,men da jeg får bilen tilbake er den i samme tilstand som da jeg leverte bilen til dem :( :( :(

jeg tror nu enda at det er bakstykket på tenningslåsen som er årsaken til dette,men ingen på verkstedet vil høre på meg :(