packs Posted June 2, 2008 Posted June 2, 2008 (edited) tenkte å kjøpe meg dette kittet som skal være til bilen min. noen som har montert dette før?lurer litt på panserhøyden da, siden orginalrøret er helt flatt. bilen en en mk5 1.6 cvh efi Edited June 2, 2008 by packs ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
sonmic Posted June 2, 2008 Posted June 2, 2008 Man kan jo alltids modde litt med rør og få det lengre ned Ford Escort RS turbo S2 1986Link til bilen:Min RSTTheli (bandet mitt. Prog rock)
TJ_RS_Turbo Posted June 2, 2008 Posted June 2, 2008 de motorene er ikke noe glade i sånne:( Og hva er begrunnelsen for det? Reint bortsett ifra varmere innsugstemp. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.
Guest webah Posted June 2, 2008 Posted June 2, 2008 etter min erfaring + andre jeg kjenner som har hatt samme motor, så har motoren gått mer ujevnt. men har andre som har brukt kn filter helt uten problemer...
packs Posted June 3, 2008 Author Posted June 3, 2008 (edited) motoren er så smått modifisert med vassere kammer, portet innsugskanaler og litt høyere bensintrykk.regner med at det trengs en liten modifikasjon av luftveien inn også for å ikke lage en flaskehals der. litt usikker på om jeg skal dra nytt rør hele veien fra spjeldhuset eller bare fjerne luftfilterboksen og sette på filteret der.skal nok ha noen varmeskjold for å holde varmen borte fra filteret og røret. tar imot alle tips med åpne armer. lavbudsjetts prosjekt dette her.har hørt at 2 liter zetec spjeld er bolt-on. så tar nok med meg en slik neste gang jeg er på huggern. har motoren gått mer ujevnet på tomgang eller uansett. har hørt at luftmengdemålerne på disse ikke er så glad i så mye i det hele tatt? Edited June 3, 2008 by packs ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
sonmic Posted June 3, 2008 Posted June 3, 2008 motoren er så smått modifisert med vassere kammer, portet innsugskanaler og litt høyere bensintrykk.regner med at det trengs en liten modifikasjon av luftveien inn også for å ikke lage en flaskehals der. litt usikker på om jeg skal dra nytt rør hele veien fra spjeldhuset eller bare fjerne luftfilterboksen og sette på filteret der.skal nok ha noen varmeskjold for å holde varmen borte fra filteret og røret. tar imot alle tips med åpne armer. lavbudsjetts prosjekt dette her.har hørt at 2 liter zetec spjeld er bolt-on. så tar nok med meg en slik neste gang jeg er på huggern. har motoren gått mer ujevnet på tomgang eller uansett. har hørt at luftmengdemålerne på disse ikke er så glad i så mye i det hele tatt? må huske eksosen og da visst du bøffer opp bensinen og innsuget må den jo kunne blåse alt ut Ford Escort RS turbo S2 1986Link til bilen:Min RSTTheli (bandet mitt. Prog rock)
packs Posted June 3, 2008 Author Posted June 3, 2008 hehe.. sant, sant.men er ikke værste nesten orginale ekosen jeg har sett. fjernet katalysatoren og bakpotta som av en eller annen grunn ser veldig restriktiv ut. må jo ta en ting av gangen. burde vel heller startet med luftfilter og eksos da. ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
packs Posted June 17, 2008 Author Posted June 17, 2008 noen som har noen bilder av kn filter montert på denne bilen/motoren?vet ikke om jeg skal bestille kit KN57-0003 eller om jeg skal lage noen rørgreier selv ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
sonmic Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 bestil et K&N filter som passer, så lager du bare rør ut til fronten slik at den får mye frisk luft Ford Escort RS turbo S2 1986Link til bilen:Min RSTTheli (bandet mitt. Prog rock)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now