Jump to content

Recommended Posts

Posted

da har eg snakket med noen på et forum i england og de sier org komp på rst er på ca 160-170psi som er det samme som 11-11,7bar.

 

da eg målte kompresjonen på min bil hadde eg dette: cylinder nr 1=6,5

cylinder nr 2=6,7

cylinder nr 3=7

cylinder nr 4=7

 

så da er mit spørsmål om det hva som må skiftes. er det stempler og ringer + boring/honing av blokk?

eller holder det med nye ringer?

Fjernet grunnet størrelse

Posted

ville skiftet til smidde stempler og fått nye ringer :) honing av blokk ser du om du trenge visst det er sår i cylinderveggen ;)

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Posted
ville skiftet til smidde stempler og fått nye ringer :) honing av blokk ser du om du trenge visst det er sår i cylinderveggen ;)

blir smidde stempler visst eg må skifte;) men må du ikke hone blokken uansett når du skifter ringer? og boring visst det er synlige sår?

Fjernet grunnet størrelse

Posted

Org rst stempler er smidde.

 

Har du prøvd en litt olje triksett og sett om kompen øker da? Gjør den det er det stempelringene gjør den ikke det kan det være brente ventiler.

 

Min erfaring er at det er 3 og 4 som går først.

 

Men hva som trengs å skiftes vet du nok ikke før du har tatt det opp, inspisert det og målt hvor slitte veggene er. Men her er det ikke største forskjellen. Har du problemer med at oljelokket fyker opp?

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Posted
blir smidde stempler visst eg må skifte;) men må du ikke hone blokken uansett når du skifter ringer? og boring visst det er synlige sår?

 

sorry, my bad! ^^

 

stemmer det =)

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Posted
Org rst stempler er smidde.

 

Har du prøvd en litt olje triksett og sett om kompen øker da? Gjør den det er det stempelringene gjør den ikke det kan det være brente ventiler.

 

Min erfaring er at det er 3 og 4 som går først.

 

Men hva som trengs å skiftes vet du nok ikke før du har tatt det opp, inspisert det og målt hvor slitte veggene er. Men her er det ikke største forskjellen. Har du problemer med at oljelokket fyker opp?

har ikke prøvd med olje, men kan prøve det neste gang eg er hjemme.

har ikke problemer med oljeloket.

Fjernet grunnet størrelse

Posted

Kan være toppakkningen og. Husker det på cortina'en, da var det ikkje den komprisjonen så skiftet vi den, og vips! der var det fikset.

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Posted
Kan være toppakkningen og. Husker det på cortina'en, da var det ikkje den komprisjonen så skiftet vi den, og vips! der var det fikset.

tror ikke det er toppakkningen for den er skiftet av han som hadde den før meg og kan ikke se eller merke noe til at det skulle vert noe galt med den.

Fjernet grunnet størrelse

Posted
Kan hvertfall skrive under på at hvis det er ringene, så blåser oljelokket av :lol: Da får du også baktrykk i olja

 

Snakker vi erfaring her :P ?

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Posted

Jeg kan også skrive under på at oljelokket fyker opp om stempler er sprekt eventuelt ringene er slitt så går fyker olje-lokket ditt opp.

 

Ikke bry deg så mye om hva autodata sier, det er forskjellen mellom de forskjellige som er det viktige. Jeg holder en knapp på at ventilene dine ikke tetter helt. Husker ikke helt hva som er grensa, men hadde jeg fått dette resultatet hadde jeg ikke gjort så mye med det. Fra 7 til 6.5 er ikke så mange prosents forskjell. Men neste gang du har av toppen så sjekk ventilene dine. Eventuelt bruk litt slipe-pasta på dem så blir dem nok tette. Noen som er veldig uenig med meg så skrik ut.

 

Men skal du ha en topp-trimma cvh med 300 hk+ så er nok dette resultatet uakseptabelt.

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

  • 3 weeks later...
Posted

har alfri hatt noe problem men at oljeloket detter av så da er det sikkert ventilene. har bestilt ny toppakning fra burton så skal se om eg får bilen i hus snart og ta av toppen.

 

men visst det står at det skal vere 12-14 bar i autodata så er det vell ikke aksetabelt med 7-6,5 bar. er jo halv parten av det den burde vert det.

Fjernet grunnet størrelse

Posted

ok. da blir eg nødt til og få den opp. må vell tape enormt med hk og nm på når det bare er halv comp.

Fjernet grunnet størrelse

Posted

Min ligger på 8.5 med lav komp stempler.

 

Er det også litt lite? Trudde den skulle være så lav med lav comp :S

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Posted

Ved bytte til lavkomp stempler vil max kompresjonstrykk reduseres også.

Så 8,5 med lavkomp stempler er nok ok ja.

Hvilket kompforhold er det med de stemplene dine?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

org stempler er kompforholdet 8,3:1

lavkomptempler er 8,1:1

 

men er det noe måte og regne det om til trykk i bar per sylinder?

Fjernet grunnet størrelse

  • 1 month later...
Guest ztineh
Posted

har du kam med mye durasjon vil komp trykket synke endel også!hvis du ikk har orginal kam da!da er jo ventilene oppe lenger å stemplene får ikke så mye høyde å komprimere på!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...