Jump to content

dumpventil plasering?


viggo

Recommended Posts

Vil anbefale deg å ha dumpventilen før intercooler men ikke la luften gå inn i slangen fra luftfilteret igjen.

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Vil anbefale deg å ha dumpventilen før intercooler men ikke la luften gå inn i slangen fra luftfilteret igjen.

Sei vel seg sjølv at den ikkje kan stå på slangen fra luftfiltere, e jo ikkje noke trykk der.

Ikkje noke vits i å sette den før IC heller. Må jo berre bygge seg opp max trykk i den også då.

Sett den so nært spjeldhuset du klarer. Var dette eg blei fortalt.

Edited by havard87

93 Ford Escort RS Cosworth

98 Opel Vectra Sport

Link to comment
Share on other sites

jøss det var jo litt av noen tips folk hadde å komme med her.

luft trykket så nærme spjeldet som mulig, så trengs det mindre luft for å trykksette systemet igjen når du gir på.

 

Grunnen til at jeg vil anbefale å sette dumpventilen før intercooler er at da slipper intercooleren å kjøle ned luft som ikke vil bli brukt av motoren.

La intercooleren kun kjøle ned luft som blir brukt av motoren, hvis intercooleren hele tiden skal kjøe ned en masse luft som ikke brukes av motoren faller effektiviteten på IC drastisk.

På en bil som kun går på gata så er dette kanskje ikke så farlig, men til banekjøring så vil det helt klart påvirke...

 

 

Sei vel seg sjølv at den ikkje kan stå på slangen fra luftfiltere, e jo ikkje noke trykk der.

Ikkje noke vits i å sette den før IC heller. Må jo berre bygge seg opp max trykk i den også då.

Sett den so nært spjeldhuset du klarer. Var dette eg blei fortalt.

 

Skrev ikke det heller.. men endel dumpventiler er laget slik at luften kan ventileres tilbake til noe.. originalt på cosworth så er dette tilbake i luftfilterboks.

 

Skjønner?

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at jeg vil anbefale å sette dumpventilen før intercooler er at da slipper intercooleren å kjøle ned luft som ikke vil bli brukt av motoren.

La intercooleren kun kjøle ned luft som blir brukt av motoren, hvis intercooleren hele tiden skal kjøe ned en masse luft som ikke brukes av motoren faller effektiviteten på IC drastisk.

På en bil som kun går på gata så er dette kanskje ikke så farlig, men til banekjøring så vil det helt klart påvirke...

Skjønna poenget ditt, men det vil jo ta lenger til å bygge opp trykke rundt dumpventilen då. Mulig dette er effektivt ved banekøyring, men har ikkje høyrt noke om det.

 

Skrev ikke det heller.. men endel dumpventiler er laget slik at luften kan ventileres tilbake til noe.. originalt på cosworth så er dette tilbake i luftfilterboks.

 

Skjønner?

 

Forstår ka du meina, men forsto det sånn at i dette tilfellet var det snakk om å slippe det ut i friluft

93 Ford Escort RS Cosworth

98 Opel Vectra Sport

Link to comment
Share on other sites

har flytta dumpen, ble mer lyd av den hvertfall, tidligere var det kun en slags "chatter"lyd å høre.. kan dette stemme?

har ikke resirk, og og åpent luftfilter

Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...