Jump to content

Recommended Posts

Posted
Mocal sandwitch er ikke det samme som olje kjøler...;)

 

Nå er dette en ford sandwich og ikke mocal ;)

 

Neida, men poenget er å ta olja ifra oljekjøleren FØR den går inn i motoren så den er på sitt kaldeste når den går inn i turboen..

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Posted (edited)

Enig...hva er tempraturen ved normal kjøring fra kjøler? ikke for kald? Skulle vært morsomt og vist... Noen som vet/har målt?

 

Hvor får man den sandwitchen fra?

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Guest jijohans
Posted

Hva med å måle baktrykket? Uten å vite dette blir det kun synsing eller er dere synske?

Posted (edited)
Hva med å måle baktrykket? Uten å vite dette blir det kun synsing eller er dere synske?

 

Er relativt "klarsynt" når det gjelder cosworth motoren, etter å ha plundra med de I noen år, med div. trim og turboer....;) he he.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted
hva med Agip racing 10-60? knall god olje det der, og flere av de "store" innen bil bruker jo denne.

 

Håper på et positivt svar ang denne olja,da jeg bruker den på min,å jeg har Turbonetics E50.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Posted

Fin fin olje det! Har en tendens til å tikke litt om ventilløftera er litt slitne men.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Guest jijohans
Posted
Er relativt "klarsynt" når det gjelder cosworth motoren, etter å ha plundra med de I noen år, med div. trim og turboer....;) he he.

Uansett om du er klarsynt eller ikke og om du har holdt på med dette i flere år så vet du ikke noe før du har reele tall på bordet... Rart at den peaker på 2,2 og faller til 1,7? Kan være at turbo er tom eller at boost controlleren er helt på jorde...

Posted

agip olja har jeg aldri hørt ett vondt ord om gitt.:D bruker den selv på 200n min, og de fleste av kompisene mine kjører oxo på den..

Her skal det stå noe.. og det gjør det.

Posted
1 kompis av meg kjører 10w40 valvoline... har turbonetics e 50 og ,har kjørt feilfritt i 3år... Benka 409 på hjula... :blush:

 

Har også bare positive erfaringer med valvoline her i gården :) Har brukt det på alle cosworthene og har aldri hatt noe prob med det så derfor har vi likesågodt holdt oss til det :)

Posted
Har også bare positive erfaringer med valvoline her i gården :) Har brukt det på alle cosworthene og har aldri hatt noe prob med det så derfor har vi likesågodt holdt oss til det :)

Mener alexander P sa enn gang at han hadde prøvd div oljer, og at valvoline Hold best(lavest temp) Under bane kjøring..Det va vist ganske stor forskjell og. kor mye husker eg ikke.. :blush:

  • 2 weeks later...
Posted

etter å snakket litt med raimond nornes , tror jeg har funnet problemet .

 

han mener at noe inni en av pottene har løsnet og blokkerer eksosen , som dermed skaper mottrykk i eksosen .

 

skal prøve et nytt eksosanlegg i helgen , så da får vi se :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...