Mark1 Posted May 28, 2008 Posted May 28, 2008 Mocal sandwitch er ikke det samme som olje kjøler... Nå er dette en ford sandwich og ikke mocal Neida, men poenget er å ta olja ifra oljekjøleren FØR den går inn i motoren så den er på sitt kaldeste når den går inn i turboen.. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
kh turbo Posted May 28, 2008 Posted May 28, 2008 (edited) Enig...hva er tempraturen ved normal kjøring fra kjøler? ikke for kald? Skulle vært morsomt og vist... Noen som vet/har målt? Hvor får man den sandwitchen fra? Edited May 29, 2008 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Cossieman Posted May 29, 2008 Posted May 29, 2008 hva med Agip racing 10-60? knall god olje det der, og flere av de "store" innen bil bruker jo denne. Her skal det stå noe.. og det gjør det.
Guest jijohans Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 Hva med å måle baktrykket? Uten å vite dette blir det kun synsing eller er dere synske?
Sapphy Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 orginal kjøleren er hverken Mocal eller Ford, den heter Modine.
kh turbo Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 (edited) Hva med å måle baktrykket? Uten å vite dette blir det kun synsing eller er dere synske? Er relativt "klarsynt" når det gjelder cosworth motoren, etter å ha plundra med de I noen år, med div. trim og turboer.... he he. Edited May 30, 2008 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Ron Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 hva med Agip racing 10-60? knall god olje det der, og flere av de "store" innen bil bruker jo denne. Håper på et positivt svar ang denne olja,da jeg bruker den på min,å jeg har Turbonetics E50. Caution, any attempt to overtake will result in a race!
a.nilsen Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 Fin fin olje det! Har en tendens til å tikke litt om ventilløftera er litt slitne men. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Guest jijohans Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 Er relativt "klarsynt" når det gjelder cosworth motoren, etter å ha plundra med de I noen år, med div. trim og turboer.... he he.Uansett om du er klarsynt eller ikke og om du har holdt på med dette i flere år så vet du ikke noe før du har reele tall på bordet... Rart at den peaker på 2,2 og faller til 1,7? Kan være at turbo er tom eller at boost controlleren er helt på jorde...
Cossieman Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 agip olja har jeg aldri hørt ett vondt ord om gitt. bruker den selv på 200n min, og de fleste av kompisene mine kjører oxo på den.. Her skal det stå noe.. og det gjør det.
wilford1 Posted June 2, 2008 Posted June 2, 2008 1 kompis av meg kjører 10w40 valvoline... har turbonetics e 50 og ,har kjørt feilfritt i 3år... Benka 409 på hjula...
Escossie Posted June 2, 2008 Posted June 2, 2008 1 kompis av meg kjører 10w40 valvoline... har turbonetics e 50 og ,har kjørt feilfritt i 3år... Benka 409 på hjula... Har også bare positive erfaringer med valvoline her i gården Har brukt det på alle cosworthene og har aldri hatt noe prob med det så derfor har vi likesågodt holdt oss til det
wilford1 Posted June 2, 2008 Posted June 2, 2008 Har også bare positive erfaringer med valvoline her i gården Har brukt det på alle cosworthene og har aldri hatt noe prob med det så derfor har vi likesågodt holdt oss til det Mener alexander P sa enn gang at han hadde prøvd div oljer, og at valvoline Hold best(lavest temp) Under bane kjøring..Det va vist ganske stor forskjell og. kor mye husker eg ikke..
Asil Racing Posted June 13, 2008 Author Posted June 13, 2008 etter å snakket litt med raimond nornes , tror jeg har funnet problemet . han mener at noe inni en av pottene har løsnet og blokkerer eksosen , som dermed skaper mottrykk i eksosen . skal prøve et nytt eksosanlegg i helgen , så da får vi se
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now