Jump to content

Hvor mye ligger et vingebilvrak på i utlandet??


Recommended Posts

Guest JvhCossie
Posted
:unsure: Mulig jeg skal selge 4x4'n på vårparten og bygge IsT... Hva er prisen på et vrak fra tyskland/belgia etc??? Kan ikke stort annet enn heil og shnell samt Shaisse på tysk så det er ikke så lett... :P
Posted
:unsure: Mulig jeg skal selge 4x4'n på vårparten og bygge IsT... Hva er prisen på et vrak fra tyskland/belgia etc??? Kan ikke stort annet enn heil og shnell samt Shaisse på tysk så det er ikke så lett...  :P

ett vrak er så ettertraktet att det kan du glemme . Det er ikke vraket men papirene som er viktige .

Jeg var heldig og fant en vinge bil i østerike til en bra pris ........

Alt under 12E er billig .

Var det opp til meg ville jeg heller tatt en 2wd sedan ......

Men SKRYTE verdien er jo større med vinge ...........

og snakk med http://www.cosworth-import.com/ han har mange gode kontakter i Italia . eller her http://www.autosupermarket.it/

Og en ting til slutt FORVENT og bli lurt ...........

Posted

men visst du importerer ein bil no.. og skal trimme bilen og få den godkjent. då må du vel betale dei h******s effektøkningsavgiftene som er på biler som kjem inn til landet etter 1996.

Posted
men visst du importerer ein bil no.. og skal trimme bilen og få den godkjent. då må du vel betale dei h******s effektøkningsavgiftene som er på biler som kjem inn til landet etter 1996.

jeg tror regelen er , første gang reg før 96 / og det er en vinge bil 86 . Mener det ikke står første gang reg i Norge . Noen som sjekker ???

Mener det også står att du kan få reg bilen slik den var reg i EU land . ( uten side blinklys )

Posted

ett tanke exsempel :

Vinge tyskland : 10000 E

reise og se på bilen : 5000 nkr

Frakt 7000 nkr

TUV papirer 2000 nkr

toll : 36000 nkr

moms på frakt : 1500 nkr ( fordi om du henter bilen selv)

moms på faktura beløp: 16000 nkr

reg avgifter / visning / skilter ca 5000 nkr

OBS : tysk bil avskiltet mere enn 12 mnd får nytt "vognkort" så du ikkke ser antal den har vært reg på før . Og den største tabben du kan gjøre , "vognkort" , Er det lån på bilen ligger det i banken som verdi papir og du kan ikke få reg bilen .

Det er utsted kopi .

http://www.tyskland.org/

Guest JvhCossie
Posted

Okay det som er planen er å kjøpe en Sierra iS og sette alle deler fra drivverk, hjuloppheng, interiør samt stylingen fra en Vingebil. Den skal så bygges med iS Turbo motor og bremses med ca 130-150 hk, prøve å få det godkjent og så blir det MASSE snacks unbder panseret etterhvert.... forhapentlig vis blir det en real sleeper... Vurederer å bruke org iS styling bare for å skremme... :) :P :rolleyes:

Guest JvhCossie
Posted
men visst du importerer ein bil no.. og skal trimme bilen og få den godkjent. då må du vel betale dei h******s effektøkningsavgiftene som er på biler som kjem inn til landet etter 1996.

jeg tror regelen er , første gang reg før 96 / og det er en vinge bil 86 . Mener det ikke står første gang reg i Norge . Noen som sjekker ???

Mener det også står att du kan få reg bilen slik den var reg i EU land . ( uten side blinklys )

Er bilen førstegangsreg før 96 kan du i teorien trimme til du blir grønn i trynet og har gjeld til langt over pipa.... Fordelen med Turbobil er at men enkelt kan "justere ned" effekten relativt mye ved å skru ned turbotrykket... Så hvis du har dratt av kan man jo bare senke trykket og du har en lavere effekt.... :) En Cossie er det mulig å komme ned i 140-150 hk.... :P :rolleyes:

Posted

Det viktigste dokumentet du må ha med deg hjem fra f.eks. tyskland er Fahrscheinbrief. Dette er på en måte "bilens førerkort". Et lite grønt hefte der alle tekniske data, godkjenninger m.m. står. Når du skal registrere bilen i norge er dette gull verdt.

Men hvis du bare skal bygge over deler er det jo strengt tatt ikke så farlig.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Guest JvhCossie
Posted

Jeg gir totalt beng i papirene.... :ph34r: Trenger delebil jeg... :lol: :rolleyes:

Guest ykarlsen
Posted

Mine erfaringer ang. trim og tileggsavguft er at regdato har ingenting å si. Det som betydde noe var tolldato inn i norge. Og den var ikke like lett å få tak på eller bekreftet. Traff på ei hyggelig dame på trafikkstasjonen på Mysen som ville hjelpe meg. Men hun måtte i arkivet og lete lenge. Disse papirene er hos den trafikkstasjonen som regget bilen første gang i norge....

Guest JvhCossie
Posted

Men uansett er det ikke noe avgift på effekt eller noe på en 86 modell Sierra som ble kjøpt ny i norge i 86..... Så det spiller ingen rolle.... det som spiller noen rolle er å få den godkjent med turbo..... :ph34r:

Posted

Jotakk, godkjenning hadde vært gøy...

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Guest JvhCossie
Posted

Med fullt Cossie understell og store bremser skulle vel ikke det være så forbanna vanskelig....? :unsure:

Posted

da hadde jeg heller kjøpt en xr4ti fra usa , med 2,3 turbo .

Side skjørtene til vinge , finnes bare på etter markedet . Orginalt går det ikke lengre og skaffe . OG DET har jeg sjekket . tenkte og ha ett sett i reserve ,

Så finner du orgin er det vert GULL ( bare ring meg først ) . samme med vinge felger , finnes kun brukt . senter kopp MED LÅS selges på e-bay til høye priser .

http://www.batinc.net/main.htm

Ikke si denne siden til noen andre .

Guest JvhCossie
Posted
http://www.batinc.net/main.htm

Ikke si denne siden til noen andre .

:lol: :lol: :lol: Samme pokker bare jeg får meg en delebil.... gjerne ombygd sådan.... uansett ville bare høre om du viste om noen skada/kondemderte fra utlandet.... ? :rolleyes:

Guest Boondocks
Posted

En ist med cossie styling blir neppe en sleeper! .. hehe

 

Kul tanke.. siden vi er inne på dette området.. blir vingebil på meg til våren/sommeren/høsten 2005.. når vi kommer så langt, greit å høre litt med deg når jeg skal importere bige?

Guest JvhCossie
Posted

Med et stort iS merke bak tror folk det er en jallaråner med original motor og mannse stæsj.... :lol: Da er det en sleeper...

Posted
http://www.batinc.net/main.htm

Ikke si denne siden til noen andre .

:lol: :lol: :lol: Samme pokker bare jeg får meg en delebil.... gjerne ombygd sådan.... uansett ville bare høre om du viste om noen skada/kondemderte fra utlandet.... ? :rolleyes:

da må pengene være klare og du tent . og du må " legge ut" att du ønsker og kjøpe . da får du sikkert napp . Det tok meg 2mnd leiting og 3 dager på og reise til Østerike og kjøpe min vinge ..

Posted

en som har mye flere kontakter :http://www.cosworth-import.com/yabbse/

Han dro meg ned på stolen , når jeg var i taket på DEN fine vinge bilen .

Ellers har jeg veldig lyst på denne :

http://www.autoscout24.de/home/index/detai...&id=oafj1kbqoor

om du er klar , kan jeg legge ut en forespørsel ????

http://www.passionford.com/forum/viewtopic.php?t=31847

Eller du registrerer deg og søker selv ..........Ask the breakers

Posted
En ist med cossie styling blir neppe en sleeper! .. hehe

 

Kul tanke.. siden vi er inne på dette området.. blir vingebil på meg til våren/sommeren/høsten 2005.. når vi kommer så langt, greit å høre litt med deg når jeg skal importere bige?

kan jo hende jeg har en til salgs da .......

Bare og begynne og jobbe overtid ................

Fra jeg begyte og se etter i fjor til jul har vinge steget min 5tE .........

sÅ KJØP NÅ .........

Posted

Hei Bige,holder på å kikke etter escort cosworth igjen,har du noen gode nettsider hvor man kan finne biler tilsalgs i tyskland,sveits nederland osv??utenom mobile og autoscout???

RS 500 Cosworth edition

Posted

regner med du kjenner til den lille extra nederst på ....24.de .Der det står europa ......... da kommer nye søker motorer opp . Ellers er jo : http://www.cosworth.de/ grei og følge med på ..

Fant en venstre styrt her : http://www.autotrader.co.uk/

Har kontakt med denne : http://www.autoscout24.ch/ bare 50tkm .....

FORD Sierra 2.0i Cosworth 4x4 (Limousine) Zurück Vorheriges Fahrzeug Nächstes Fahrzeug Drucken Fahrzeug in Merkliste

 

Fahrzeugdaten

Inverkehrssetzung 4 / 1992

Fahrzeugart Occasion

Aussenfarbe silber mét.

Kilometer 52'000 km

Getriebeart Handschaltung

Treibstoff Benzin

Türen 4

Sitzplätze 5

Innenfarbe schwarz

Hubraum in ccm 1993 cm³

Zylinder 4

Leistung in PS 220

Leergewicht 1310 kg

Letzte Prüfung 27.8.2004

Neupreis CHF 65'000.-

Preis CHF 13'500.-

ellers skaffer :http://www.cosworth-import.com det meste til en hyggelig pris

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...