Guest exelec Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 (edited) Nogen som har noe kjennskap til denne sierraen ? står bare det er en 2L pinto 8v motor med holset turbo, virka som denne gikk noge veldig bra må jeg si. Virker som den er svensk Vis denne er posta ut før må dere bare slette denne topicen Edited May 18, 2008 by exelec Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordSnick Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Dette har vært oppe flere ganger før. Om du sjekker adressa som står i starten av filmen også www.skogenracing.com så finner du info på denne. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboterje Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Er denne her egentlig bremset? Isåfall hvor mye? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford-rs Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Er denne her egentlig bremset? Isåfall hvor mye? ble bremset i en capri med 304 hjulhester Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboterje Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 (edited) Nm a? Bremsepapirer på den noe sted da? Edited May 18, 2008 by Turboterje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ProBoTecH Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 (edited) Skal legges til at dette var med orginal topp osv.. Elendig effekt kurve og.. Blir artig å se nå når han har fått montert ny toppen og 2 skivet sinter clutch (900nm) Må også legge til at det er ikke så vanskelig å få en bil til og virke som den går no ****** da.. Bare litt frisk kjøring Edited May 18, 2008 by ProBoTecH Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted May 19, 2008 Share Posted May 19, 2008 Skal legges til at dette var med orginal topp osv.. Elendig effekt kurve og.. Blir artig å se nå når han har fått montert ny toppen og 2 skivet sinter clutch (900nm) Må også legge til at det er ikke så vanskelig å få en bil til og virke som den går no ****** da.. Bare litt frisk kjøring stemmer som nevnt over. bremsa 304 på hjula, ligger film av det på you tube.. Topp og cam er visst fremdeles orginalt så vitt jeg har forstått.. spenstig hjemme laga insug by the way.. husker jeg spurte om han ville produsere et slit et til meg, men det var ikke aktuellt, da det tok for mye tid, og prisen ble urimelig.. uansett et rimelig sykt motor bygg, håper bare min motor kommer til og funke noenlunde likt..fr30cam, hjemme porta topp, volden grenrør, usikker på insug, wasted spark(ms),cossie stempler på IS råder, plana topp 1,5mm, og bio etanol, tror det blir saker.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spN Posted May 20, 2008 Share Posted May 20, 2008 stemmer som nevnt over. bremsa 304 på hjula, ligger film av det på you tube.. Topp og cam er visst fremdeles orginalt så vitt jeg har forstått.. spenstig hjemme laga insug by the way.. husker jeg spurte om han ville produsere et slit et til meg, men det var ikke aktuellt, da det tok for mye tid, og prisen ble urimelig.. uansett et rimelig sykt motor bygg, håper bare min motor kommer til og funke noenlunde likt..fr30cam, hjemme porta topp, volden grenrør, usikker på insug, wasted spark(ms),cossie stempler på IS råder, plana topp 1,5mm, og bio etanol, tror det blir saker..Hvorfor har du plana toppen så mye? blir ikke det litt høy komp? fordi om du har cossie stempler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted May 20, 2008 Share Posted May 20, 2008 Hvorfor har du plana toppen så mye? blir ikke det litt høy komp? fordi om du har cossie stempler? Er vel sikkert pga han bruker org is råder...noe som gir lavere komp. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted May 20, 2008 Share Posted May 20, 2008 syns bilen gikk dårlig jeg da, og kjørestil var ikke noe å skryte av heller hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ProBoTecH Posted May 20, 2008 Share Posted May 20, 2008 Er vel ingen tvil om at den karen kan kjøre bil da.. Og si at den IST`n hans går dårlig er jeg også uenig i... Er ikke mange kronene i den motoren så morro per krone så er den laaaangt oppe på listen Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted May 20, 2008 Share Posted May 20, 2008 Er vel sikkert pga han bruker org is råder...noe som gir lavere komp. nesh, grunnen er som hoel sier, cossie stempler på is råder= 7,2:1 i komp eller noe rudt der, og når jeg tenker meg om så var det kanskje bare 1 mm som ble tatt, må dobbelt sjekke.. en annen grunn, er jo at jeg vill ha en bil som faktisk er kjørtbar selv med ladetrykks måler`n på minus sida.. og en annen ting, tenkte og kjøre bioetanol 104 oktan, noe som burde sikkre meg mot tennings bank, sammen med mega squirt med wasted spark opp sett, tror jeg det blir og funke greit.. blir det trøbbel, smekker jeg bare på en orginal topp, ikke noe problem, er litt prøv og feiling hær nå.. Kjører 2,0L sierran min med 50% bioetanol i tanken, og en haug ekstra fortenning, funker kjempe fint, ikke problem på di 3 mnd jeg har kjørt med det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ProBoTecH Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 Kjører 2,0L sierran min med 50% bioetanol i tanken, og en haug ekstra fortenning, funker kjempe fint, ikke problem på di 3 mnd jeg har kjørt med det... Kan bekrefte at E85 funker MEGET bra kjører det på min IST nå og da.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now