Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har strevd i heile kveld med og demontere ein sierra eg har ståandes.

Men no e vi komt til det punktet at motoren skal løftast ut, med girkasse tenkte vi. Men går det ??

Vi har vinsj i taket og festa tau i dei orginale motor-ut-løfting-festa. Men får **** ikkje driten ut. Er det bunnpanna som tar i traversen? eller er det girkassen som ødelegg heile moroa? Eller er vi rett og slett udugelige.

Posted

Mener da dette skal gå greit vis du tar motoren litt på skrå slik at girkassen blir hengende litt nedover.

Men tar jeg ikke feil må du skru løs stabstaget i bakant der vil girkassa ta borti når du har med motor uten motor går det ann og løfte denne ut uten og skru løs denne men med motor får du ikke nokk skrå vinkel til og klare dette.

Skru løs denne og press den litt ned og da vil det nok gå seru :)

Mvh. Hugo H.

Ford sierra 2.0l (Type Ludo.)

Ford sierra 1.6l (Type vinterbil racing putt putt !solgt!)

Ford sierra P-100 (kommer til meg snart delvis kanselert dessverre)

Ford sierra sedan doch 1990 mod (solgt)

Posted

Er det en sierra det er snakk om? byttet motor og gear på en sånn på 3 timer for en uke siden, rett ut og rett inn, med gearkassa på. Men den må henge litt skrått ja, så du løfter mer i front. Det kommer til å renne ut endel olje av kassa da, hvis du ikke har noe å tette den med

Posted
Er det en sierra det er snakk om? byttet motor og gear på en sånn på 3 timer for en uke siden, rett ut og rett inn, med gearkassa på. Men den må henge litt skrått ja, så du løfter mer i front. Det kommer til å renne ut endel olje av kassa da, hvis du ikke har noe å tette den med

jau, me snakka sierra her. oljen kan renne ut så mykje den vil, gjer ikkje noke det. skal prøve og løsne det stabstaget. men eg har ikkje løftebukk eller noke så bilen står på hjula. den er kjørt oppå sånne "dingser" då, så den er ganske høgt over bakken. men går det an og løse deg stabstaget når bilen kviler på hjula?

Posted

Men no e vi komt til det punktet at motoren skal løftast ut, med girkasse tenkte vi. Men går det ??

Vi har vinsj i taket og festa tau i dei orginale motor-ut-løfting-festa. Men får **** ikkje driten ut. Er det bunnpanna som tar i traversen? eller er det girkassen som ødelegg heile moroa? Eller er vi rett og slett udugelige.

Dumt å spørre men... Har du fjernet girstanga???? vis ikke.. så sliter du med å få motor og gear sammen ut ;) Når den er borte.. så er det bare å dra hele greia ut :D

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

Guest JvhCossie
Posted

Dumt å spørre men... Har du fjernet girstanga???? vis ikke.. så sliter du med å få motor og gear sammen ut ;) Når den er borte.. så er det bare å dra hele greia ut :D

Finnes det noen som ikke gjør det??? :lol: :lol: :lol: :lol:

Posted

:ph34r: Sett bukker under bilen og slepp forstillinga ned det er drit enkelt og lite jobb men husk å løsne bremse slangene må gjøre dette på vingebilen min hver gang jeg skal ha ut motor eller gir.

Stå på

Pål Madsen

Posted
:ph34r: Sett bukker under bilen og slepp forstillinga ned det er drit enkelt og lite jobb men husk å løsne bremse slangene må gjøre dette på vingebilen min hver gang jeg skal ha ut motor eller gir.

Stå på

Pål Madsen

jau, det var det vi fant ut at vi måtte gjere og. men vi fekk ut driten uten og gjere det.

Trones: hehe, har tatt av girstanga ja:) men det var den som held girkassa oppe i bakkant som vi ikkje hadde tatt av. vi hadde løst den frå karroseriet, men måtte skru han heilt av for ellers tok han borti.

så no er bilen klar til hugging på tirsdag!