Cosworth Racing1 Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Jo det e sant Skal bremse bilen til sommeren.. hvor e det best å få gjort det tru? Per Guldbransen er visst så hardfør at han driter i om det smeller! (da hadde den ikkje tålt å bli brukt uansett mentalitet) hva slags oppsett er det på sedanen din igjen P.O? Mange som kan bremse. Raimond, Ringstad bl.a. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS|Stian Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Lurer på om ikke jeg må fikse en sånn 'flat-out inboard'-film i løpet av påsken også Hva er vel mer vår enn en Cosworth i fullt skyv! FordClubNorway.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Ser ut til at det er futt i bilen din også loffen. Kikket litt på de andre videoene på photobucketen din også. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Er det den sletta jeg trur det er, er den lang og den forsvant ganske så fort Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 (edited) Ja jeg er iallefall fornøyd sjøl, for dette er oppsett tilpasset lommeboka mi og bare prøvd utnytte det jeg har hatt tilgang på... Skal sies at siste endringer som pukkelrygg gjorde på chip for en drøy uke siden gjorde underverker... Har 1.2 bar ved 3500 omdr og 2 bar på ca 4000 omdr... Sletta er nok rimelig lett å kjenne igjen for de som ikke bor aaaltfor langt unna ja Edited April 17, 2011 by Loffen -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 (edited) Har 1.2 bar ved 3500 omdr og 2 bar på ca 4000 omdr... Woohoo, jeg har 0,2 bar på 3500, og 1,7 på 4500... Så ut som din gikk rimelig bra ja! Edited April 17, 2011 by 2.8i TIC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Dette er ved pådrag på 5 gir da, men er vel sånn det blir mest riktig å teste det tenkte jeg... Satte lavere tenning fra ca 1500 omdr til nesten 4000 omdr, og litt opp akkurat i overgangen, mener jeg huske han sa... Funker iallefall gull syns jeg... 1.2 liter på mila på blanda kjøring er heller ikke avskrekkende... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 lader du 2 kilo? har hvertfall 1 bar på 3000rpm jeg. men nå har jeg sånn liten org turbo jeg da '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 (edited) Lader 2.05 for å være eksakt... Er bare 205 motor, så trur det får holde om jeg skal ha den en stund.. haha, såg hva jeg skreiv nå... 2.05 bar og 205 motor... Match det jo Edited April 17, 2011 by Loffen -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 (edited) imponerende med nye nankang 215/35/18 så setter min seg isteden for å spinne Har Eibach å bilsten bak.. må få på coilovers! Setter seg litt kan du si.. Dekkene mine begynner å nærme seg modene for å byttes ut. Men de er ikke gamle av den grunn.. Tipper det er igjen 3mm mønster nå jeg. Det er polyforinger i hele understellet, gule koni og a-bajo fjærer med 2cm senk. (gidder ikke bla i permen og finne kvitteringen for å finne ut hvordan jeg skal stave produsent av fjærene nå. De samme som leverer en del chip)Den setter seg ikke så mye ved pådrag tror jeg.Ang oppsett så er det 205 blokk, std dim stempler som er tatt av 1mm. Lett portet topp, E-50 steg3 på 2wd manif, siemens 580cc dyser, RS500ic, moongoose, omsveist innsug, osv.. Pukkelrygg livemappet chip, 1,7bar. Har et bremsepapir fra et av bremsetreffene hos TEF-Racing i 2007 og det lyder på 408,6 hk og 498,6nm. Hvor "norske" disse hestene er vet jeg ikke, men jeg synes bilen er frisk! Hva er oppsettet i din da Tommen? Mener å huske å lest at det er noe av det samme? Edited April 17, 2011 by Per Olav 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Nesten samme oppsett som meg du Per Olav. Men helt standard topp jeg da... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Lader 2.05 for å være eksakt... Er bare 205 motor, så trur det får holde om jeg skal ha den en stund.. haha, såg hva jeg skreiv nå... 2.05 bar og 205 motor... Match det jo 2,05 bar på 205 blokk?? Og jeg som har loffet rundt på 1,7... Da har jeg kansje ikke så mye å være redd for da kansje Kansje jeg tilogmed kan gi på litt til... 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Hehe, har en kamerat som lader mellom 2.1/ 2.2 bar på 205 motor og grønndyse-oppsett, og den tåler så sykt med juling, så da håper jeg min tåler dette... hehe -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Nesten samme oppsett som meg du Per Olav. Men helt standard topp jeg da...Hva er det som ikke er likt da? Nyskjerrig på hva andre har av trim jeg nå. Hehe, har en kamerat som lader mellom 2.1/ 2.2 bar på 205 motor og grønndyse-oppsett, og den tåler så sykt med juling, så da håper jeg min tåler dette... heheMed 803 grønndyser og eller? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Jeg har en 34 år gammel capri 2.0l blokk, org 2wd topp, bd14 kammer, altfor stor netics, 2wd manifold, jenspeed 400hk chip, lader 1,7 når trykket kommer på over 4000omdr... MAO, skikkelig lapskaus motor... Planen er mindre turbo, org eksos kam, og pukkelrygg chip da.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Jeg har forresten korte studs i motoren min. Litt usikker på om jeg skal fortsette å etterstramme de i.h.t serviceplan, eller bare gi beng og bytte til noen oppgraderte strekkbolter når pakningen ryker. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 (edited) Har aldri klart å finne ut eksakt info om turbo, men er en turbonetics som det står kun T-21300 på, siemens 3102 dyser, og greddy ladetrykk-styring. Helt standard topp. Har også eaton diff i scorpio diffhus og 3.91 utveksling.. Trur jeg og Tommen fant ut at jeg ligger drøye 200 omdr høyere enn hans på 100km/t i 5 gir... Tok meg også bryderiet med å sveipe rundt litt eksosbandasje på 2 wd manifolden før denne helga, og syns jeg merker god forskjell på temp i motorrommet, selv om manifold lyser igjenom bandasjen... hehe Har vanlige strekkbolter og toppakning til T-25 escorten.. Edited April 17, 2011 by Loffen -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Lader 2.05 for å være eksakt... Er bare 205 motor, så trur det får holde om jeg skal ha den en stund.. haha, såg hva jeg skreiv nå... 2.05 bar og 205 motor... Match det jo 2 kilo er jo rimelig mye hehe..JEG lader for at det skal holde en stund..og jeg lader bare 1.3-1.4 '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 (edited) 2.8i TIC: Trur du bare burde få deg en ny chip jeg, for min turbo er også egentlig for stor og har kun originale kammer... med bedre chip burde din kjøre greit fra min... Ja jo, det er vel det, men om alt i motor er tipp topp, er det jo ikke farlig høyt.. Ligger såklart ikke å presser på max ladetrykk heele tida... hehe Edited April 17, 2011 by Loffen -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 bare nesten hele tida hehehe...grisetøff med de felga, sitter som et skudd! '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Nice! 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Dekkene mine begynner å nærme seg modene for å byttes ut. Men de er ikke gamle av den grunn.. Tipper det er igjen 3mm mønster nå jeg. Det er polyforinger i hele understellet, gule koni og a-bajo fjærer med 2cm senk. (gidder ikke bla i permen og finne kvitteringen for å finne ut hvordan jeg skal stave produsent av fjærene nå. De samme som leverer en del chip)Den setter seg ikke så mye ved pådrag tror jeg.Ang oppsett så er det 205 blokk, std dim stempler som er tatt av 1mm. Lett portet topp, E-50 steg3 på 2wd manif, siemens 580cc dyser, RS500ic, moongoose, omsveist innsug, osv.. Pukkelrygg livemappet chip, 1,7bar. Har et bremsepapir fra et av bremsetreffene hos TEF-Racing i 2007 og det lyder på 408,6 hk og 498,6nm. Hvor "norske" disse hestene er vet jeg ikke, men jeg synes bilen er frisk! Hva er oppsettet i din da Tommen? Mener å huske å lest at det er noe av det samme? Eibach er jo rimelig mjuke Akkurat.. moro å sjå at noen drar ut litt guffe av 205 motoren også Motoren min er av gammelt rallycross oppsett (som er justert ned for å holde)Det er i utgangspunktet ein 200 motor med bd14 kammer portet for ca550hk vil eg tru.. den har: E50 steg5, ommsveisa innsug, porta spjeld, 8 RS2 dyser og GEMS sprut.Har lada 2bar stabilt men den er visst mappa til å senke trykket ned til 1,5bar etter 5000rpm, så eg må mappe den om slik at eg får ut alt som bor i den Eg syns den går no heilt for jæ#$%& så det er nesten så eg gruer meg til å få den på vegen igjen The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 2,05 bar på 205 blokk?? Og jeg som har loffet rundt på 1,7... Da har jeg kansje ikke så mye å være redd for da kansje Kansje jeg tilogmed kan gi på litt til... jeg å har kjørt på rundt 2 kilo på 205 blokka. vert oppi 2.4 ved et par anledninger. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Det er vel med 8V topp ikkesant? Det er vel til slutt sylindertrykket i hver arbeidstakt som er avgjørende for når det smeller.. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now