Jump to content

Legg ut bilder eller filmer av din sierra!


GlennAre

Recommended Posts

Jo det e sant :lol:

Skal bremse bilen til sommeren.. hvor e det best å få gjort det tru? Per Guldbransen er visst så hardfør at han driter i om det smeller! (da hadde den ikkje tålt å bli brukt uansett mentalitet)

 

hva slags oppsett er det på sedanen din igjen P.O?

 

Mange som kan bremse. Raimond, Ringstad bl.a.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 830
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ser ut til at det er futt i bilen din også loffen. Kikket litt på de andre videoene på photobucketen din også.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg er iallefall fornøyd sjøl, for dette er oppsett tilpasset lommeboka mi og bare prøvd utnytte det jeg har hatt tilgang på... Skal sies at siste endringer som pukkelrygg gjorde på chip for en drøy uke siden gjorde underverker... Har 1.2 bar ved 3500 omdr og 2 bar på ca 4000 omdr...

 

Sletta er nok rimelig lett å kjenne igjen for de som ikke bor aaaltfor langt unna ja :D

Edited by Loffen

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Dette er ved pådrag på 5 gir da, men er vel sånn det blir mest riktig å teste det tenkte jeg... Satte lavere tenning fra ca 1500 omdr til nesten 4000 omdr, og litt opp akkurat i overgangen, mener jeg huske han sa... Funker iallefall gull syns jeg... 1.2 liter på mila på blanda kjøring er heller ikke avskrekkende...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Lader 2.05 for å være eksakt... Er bare 205 motor, så trur det får holde om jeg skal ha den en stund..

 

haha, såg hva jeg skreiv nå... 2.05 bar og 205 motor... Match det jo :P

Edited by Loffen

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

imponerende :)

med nye nankang 215/35/18 så setter min seg isteden for å spinne :blush:

Har Eibach å bilsten bak.. må få på coilovers! ;)

Setter seg litt kan du si..

 

Dekkene mine begynner å nærme seg modene for å byttes ut. Men de er ikke gamle av den grunn.. :whistling: Tipper det er igjen 3mm mønster nå jeg.

 

Det er polyforinger i hele understellet, gule koni og a-bajo fjærer med 2cm senk. (gidder ikke bla i permen og finne kvitteringen for å finne ut hvordan jeg skal stave produsent av fjærene nå. De samme som leverer en del chip)

Den setter seg ikke så mye ved pådrag tror jeg.

Ang oppsett så er det 205 blokk, std dim stempler som er tatt av 1mm. Lett portet topp, E-50 steg3 på 2wd manif, siemens 580cc dyser, RS500ic, moongoose, omsveist innsug, osv.. Pukkelrygg livemappet chip, 1,7bar. Har et bremsepapir fra et av bremsetreffene hos TEF-Racing i 2007 og det lyder på 408,6 hk og 498,6nm. Hvor "norske" disse hestene er vet jeg ikke, men jeg synes bilen er frisk!

 

Hva er oppsettet i din da Tommen? Mener å huske å lest at det er noe av det samme?

Edited by Per Olav

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Lader 2.05 for å være eksakt... Er bare 205 motor, så trur det får holde om jeg skal ha den en stund..

 

haha, såg hva jeg skreiv nå... 2.05 bar og 205 motor... Match det jo :P

2,05 bar på 205 blokk?? :blink: Og jeg som har loffet rundt på 1,7... :unsure: Da har jeg kansje ikke så mye å være redd for da kansje :) Kansje jeg tilogmed kan gi på litt til...

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Hehe, har en kamerat som lader mellom 2.1/ 2.2 bar på 205 motor og grønndyse-oppsett, og den tåler så sykt med juling, så da håper jeg min tåler dette... hehe

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Nesten samme oppsett som meg du Per Olav. Men helt standard topp jeg da...

Hva er det som ikke er likt da? Nyskjerrig på hva andre har av trim jeg nå.

 

Hehe, har en kamerat som lader mellom 2.1/ 2.2 bar på 205 motor og grønndyse-oppsett, og den tåler så sykt med juling, så da håper jeg min tåler dette... hehe

Med 803 grønndyser og eller?

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 34 år gammel capri 2.0l blokk, org 2wd topp, bd14 kammer, altfor stor netics, 2wd manifold, jenspeed 400hk chip, lader 1,7 når trykket kommer på over 4000omdr... MAO, skikkelig lapskaus motor... :P

Planen er mindre turbo, org eksos kam, og pukkelrygg chip da..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forresten korte studs i motoren min. Litt usikker på om jeg skal fortsette å etterstramme de i.h.t serviceplan, eller bare gi beng og bytte til noen oppgraderte strekkbolter når pakningen ryker.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Har aldri klart å finne ut eksakt info om turbo, men er en turbonetics som det står kun T-21300 på, siemens 3102 dyser, og greddy ladetrykk-styring. Helt standard topp. Har også eaton diff i scorpio diffhus og 3.91 utveksling.. Trur jeg og Tommen fant ut at jeg ligger drøye 200 omdr høyere enn hans på 100km/t i 5 gir... Tok meg også bryderiet med å sveipe rundt litt eksosbandasje på 2 wd manifolden før denne helga, og syns jeg merker god forskjell på temp i motorrommet, selv om manifold lyser igjenom bandasjen... hehe

 

Har vanlige strekkbolter og toppakning til T-25 escorten..

Edited by Loffen

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Lader 2.05 for å være eksakt... Er bare 205 motor, så trur det får holde om jeg skal ha den en stund..

 

haha, såg hva jeg skreiv nå... 2.05 bar og 205 motor... Match det jo :P

 

2 kilo er jo rimelig mye :P hehe..JEG lader for at det skal holde en stund..og jeg lader bare 1.3-1.4 :unsure:

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

2.8i TIC: Trur du bare burde få deg en ny chip jeg, for min turbo er også egentlig for stor og har kun originale kammer... med bedre chip burde din kjøre greit fra min...

 

Ja jo, det er vel det, men om alt i motor er tipp topp, er det jo ikke farlig høyt.. Ligger såklart ikke å presser på max ladetrykk heele tida... hehe

 

IMAG0043.jpg

Edited by Loffen

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Dekkene mine begynner å nærme seg modene for å byttes ut. Men de er ikke gamle av den grunn.. :whistling: Tipper det er igjen 3mm mønster nå jeg.

 

Det er polyforinger i hele understellet, gule koni og a-bajo fjærer med 2cm senk. (gidder ikke bla i permen og finne kvitteringen for å finne ut hvordan jeg skal stave produsent av fjærene nå. De samme som leverer en del chip)

Den setter seg ikke så mye ved pådrag tror jeg.

Ang oppsett så er det 205 blokk, std dim stempler som er tatt av 1mm. Lett portet topp, E-50 steg3 på 2wd manif, siemens 580cc dyser, RS500ic, moongoose, omsveist innsug, osv.. Pukkelrygg livemappet chip, 1,7bar. Har et bremsepapir fra et av bremsetreffene hos TEF-Racing i 2007 og det lyder på 408,6 hk og 498,6nm. Hvor "norske" disse hestene er vet jeg ikke, men jeg synes bilen er frisk!

 

Hva er oppsettet i din da Tommen? Mener å huske å lest at det er noe av det samme?

 

Eibach er jo rimelig mjuke :glare:

Akkurat.. moro å sjå at noen drar ut litt guffe av 205 motoren også :)

 

Motoren min er av gammelt rallycross oppsett (som er justert ned for å holde)

Det er i utgangspunktet ein 200 motor med bd14 kammer portet for ca550hk vil eg tru..

 

den har: E50 steg5, ommsveisa innsug, porta spjeld, 8 RS2 dyser og GEMS sprut.

Har lada 2bar stabilt men den er visst mappa til å senke trykket ned til 1,5bar etter 5000rpm, så eg må mappe den om slik at eg får ut alt som bor i den :ph34r:

 

Eg syns den går no heilt for jæ#$%& så det er nesten så eg gruer meg til å få den på vegen igjen :P

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

2,05 bar på 205 blokk?? :blink: Og jeg som har loffet rundt på 1,7... :unsure: Da har jeg kansje ikke så mye å være redd for da kansje :) Kansje jeg tilogmed kan gi på litt til...

 

jeg å har kjørt på rundt 2 kilo på 205 blokka. vert oppi 2.4 ved et par anledninger.

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Det er vel med 8V topp ikkesant? Det er vel til slutt sylindertrykket i hver arbeidstakt som er avgjørende for når det smeller..

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...