Guest webah Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 (edited) Hei, skal prøve å presentere Escorten min så godt som mulig. Fikk ikke til link istad! så her er url: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1881849 Bilen ser fin ut (etter min mening) men motor/gir er kanskje ikke så bra. Det er en 1.6 som fusker litt, ved lavt turtall kjøring (spesielt i 1 og 2 gir) og at turtallet detter til null av og til under cluthing inn mot f.eks kryss. Noen som har noen formeninger hva dette kan skyldes? Ventiltettningene børr byttes, og det har jeg tenkt å gjøre, (kjøpt de og greier). Såå, har jeg lyst på noe som går litt fortere, og isteden for å selge stakkarn har jeg lyst åbyttemotoren. Men siden jeg er ganske ny med ford kan jeg ikke mye. Derfor spørr jeg dere fordfrelste om dere kan gi meg noen tips og tricks om hvilken motor jeg burde putte inn i "beistet" mitt? takker for alle svar! Edited May 14, 2008 by webah
EscortSi Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Hei hei, og velkommen hit! Last gjerne inn bildene av bilen din inn i denne posten(jeg fikk forøvrig ikke opp bilder ved link)Noen småting du kan gjøre med bilen din, er å bytte til hjerne, kammer og spjeldhus fra xr3i'en som har 130 hk orginalt. Også kan du sette på sportsluftfilter.Dette gjør ikke sånne kjempeutslag, men alt hjelper jo. Hvis du bil bytte hele motoren kan du jo sette inn en 2.0l zetec? Lykke til!
Guest webah Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Hei hei, og velkommen hit! Last gjerne inn bildene av bilen din inn i denne posten(jeg fikk forøvrig ikke opp bilder ved link)Noen småting du kan gjøre med bilen din, er å bytte til hjerne, kammer og spjeldhus fra xr3i'en som har 130 hk orginalt. Også kan du sette på sportsluftfilter.Dette gjør ikke sånne kjempeutslag, men alt hjelper jo. Hvis du bil bytte hele motoren kan du jo sette inn en 2.0l zetec? Lykke til! hei, så det ikke gikk, så la ut en ny! Hvis jeg bytter hjerne, kammer og spjeldhus som du sa, tror du dette kan gjøre at bilen går jevnere? Jeg er litt grønn når det gjelder ford motorer, har du noen spessifikasjoner på 2.0 zetc? evntuell pris på dette:) ? Takk for varm velkomst:)
derekd Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 hei jeg har en spjeldhus fra rs2000 + en sportsluftfilter yil salgs vis du vil ha hilsen derek:)
havard87 Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Meget fin bil! Kunne godt tenkt meg en sånn om sommeren til å kruse med 93 Ford Escort RS Cosworth 98 Opel Vectra Sport
rstgrl Posted May 15, 2008 Posted May 15, 2008 Denne så jo bra ut! Hadde vært godt med cab i sommer ja! Ligger noen zetec motorer til salgs her på forumet, så du kan jo prøve å se litt etter priser der! Mercedes 211 220E - BruksbilMercedes 124 260E - BruksbilEscort RS Turbo S2 - Prosjekt
Kjellcorp Posted May 15, 2008 Posted May 15, 2008 Bilen der vekker nok oppmerksomhet ja. fin var den:) er så jeg ble litt missunelig nå. heh hehe, selv om du ikke kan noe om ford, så er det bare å spørre vettu, alle her er så hjelpsomme atte=)kunne eventuelt å satt på turbo og litt div små snacks. eller skifte over til rs tubo motor, rs 2000 motor. tror de skal passe, vis jeg ikke tar feil
Guest webah Posted May 15, 2008 Posted May 15, 2008 Oioi, så bra at dere likte bilen min da:))!og , ja det er godt å suse rundt i sola med cab:)! de der zetec motorene, går de bra? mye hester osv? er på kikk etter en es 2000 motor, men jeg har store problemer med å finne de:/noen som har noen tips om hvor jeg kan få tak i en? emil
EscortSi Posted May 15, 2008 Posted May 15, 2008 hei, så det ikke gikk, så la ut en ny! Hvis jeg bytter hjerne, kammer og spjeldhus som du sa, tror du dette kan gjøre at bilen går jevnere? Jeg er litt grønn når det gjelder ford motorer, har du noen spessifikasjoner på 2.0 zetc? evntuell pris på dette:) ? Takk for varm velkomst:) Meget fin bil! Jeg fant denne linken, hvor du kan lese litt om zetec motorene: http://www.burton-power.co.uk/technical_1/zetec_e.aspx1,8l ligger på 105 hk orginalt, så hvis du først skal bytte om til zetec ville jeg gått for 2.0l som ligger på 130hk? hvis jeg ikke tar helt feil. Hva disse vil ligge på i pris er jeg ikke sikker på.Men her er en link til en side med zetec trimming, Kanskje du finner noe nyttig info her.http://www.zetec-turbo.com/
Guest webah Posted May 15, 2008 Posted May 15, 2008 Takker (: Mye bra info for en sykklist(: annet spørsmål: Hva er det beste alternativet til min bil? Zetec motor ?Rs2000 turboRs2000 uten turbo? eventuelle andre motorer som jeg ikke vet om??Trenger hjelp så setter stor pris på all hjelp jeg kan få !!
HPL Posted May 15, 2008 Posted May 15, 2008 Takker (: Mye bra info for en sykklist(: annet spørsmål: Hva er det beste alternativet til min bil? Zetec motor ?Rs2000 turboRs2000 uten turbo? eventuelle andre motorer som jeg ikke vet om??Trenger hjelp så setter stor pris på all hjelp jeg kan få !! Det enkleste og beste for deg til å begynne med, er en 2l Zetec fra en Mondeo.Finner du en RS2000 Turbo motor til den bilen din, ja så ta en ekstra til meg! En RS2000 motor har for høy komp. til å kunne funke noe særlig med turbo. 1998 Volvo S80 - 231hk
FordS2 Posted May 15, 2008 Posted May 15, 2008 neh..bilen som eksen min hadde jo. den der har jeg skrudd mye på..... vi bytta alt i forstilling,bremser, fikk godkjent senkesett og dempere. ble en ***** god bil å kjøre til slutt. men var noe rart med motor. tror det kunne være en defekt føler el no et sted,men fant aldri ut hva det var.
Guest webah Posted May 16, 2008 Posted May 16, 2008 Det enkleste og beste for deg til å begynne med, er en 2l Zetec fra en Mondeo.Finner du en RS2000 Turbo motor til den bilen din, ja så ta en ekstra til meg! En RS2000 motor har for høy komp. til å kunne funke noe særlig med turbo. er det ikke en del ombygging som må gjøres da? sånn som i MYE:P ? har sett en del på rs2000 motrer uten turbo, og det er jo ikke så dumt? neh..bilen som eksen min hadde jo. den der har jeg skrudd mye på..... vi bytta alt i forstilling,bremser, fikk godkjent senkesett og dempere. ble en ***** god bil å kjøre til slutt. men var noe rart med motor. tror det kunne være en defekt føler el no et sted,men fant aldri ut hva det var. hehehehe:phei du ! for å si det sånn, tror ikke den er like god å kjøre nå ! solgte dere den til en trønder?
Guest webah Posted May 16, 2008 Posted May 16, 2008 RS2000 ble IKKE levert med turbo! Ikke? ingen av de? så de blir bare etter montert?oioi, flaut
spN Posted May 16, 2008 Posted May 16, 2008 Ikke? ingen av de? så de blir bare etter montert?oioi, flaut Hvis dem ikke ble levert med turbo, tror du da dem er ettermontert eller ikke de som evt har det.....? Emil, ikke første gangen du flauer deg ut.......
Guest webah Posted May 17, 2008 Posted May 17, 2008 Hvis dem ikke ble levert med turbo, tror du da dem er ettermontert eller ikke de som evt har det.....? Emil, ikke første gangen du flauer deg ut....... Det var et retorisk spørsmål....som jeg har sagt tidligere så er jeg ikke noe flink med ford, og jeg ble medlem i dette forumet fordi jeg hadde lyst å lære noe, og når man skal lære spørr man desverre for deg ofte mye dumme spørsmål, og det beklager jeg, men setter sykt lite pris på at jeg blir svart med blærete og krasse kommentarer. dette ber jeg meg fra bedt og hvis du har noe imot meg, send gjerne et pm isteden for å ødlegge tråden. Det enkleste og beste for deg til å begynne med, er en 2l Zetec fra en Mondeo.Finner du en RS2000 Turbo motor til den bilen din, ja så ta en ekstra til meg! En RS2000 motor har for høy komp. til å kunne funke noe særlig med turbo. Hvis jeg velger en 2l zetec, må jeg da legge om lednings nettet?
HPL Posted May 17, 2008 Posted May 17, 2008 Det var et retorisk spørsmål....som jeg har sagt tidligere så er jeg ikke noe flink med ford, og jeg ble medlem i dette forumet fordi jeg hadde lyst å lære noe, og når man skal lære spørr man desverre for deg ofte mye dumme spørsmål, og det beklager jeg, men setter sykt lite pris på at jeg blir svart med blærete og krasse kommentarer. dette ber jeg meg fra bedt og hvis du har noe imot meg, send gjerne et pm isteden for å ødlegge tråden. Hvis jeg velger en 2l zetec, må jeg da legge om lednings nettet? Om kontaktene passer, trenger du ikke bytte. Nå ligger det vel snart såpass med info i trådene dine, at du er klar til å bytte motor vel? 1998 Volvo S80 - 231hk
Guest webah Posted May 17, 2008 Posted May 17, 2008 Om kontaktene passer, trenger du ikke bytte. Nå ligger det vel snart såpass med info i trådene dine, at du er klar til å bytte motor vel? Jepp! nå må jeg bare annskaffe meg en delebil(;Setter stor pris på så bra respons og hjelp jeg har fått! en ting, jeg hørte at man ikke kunne bruke innsuget til 2.0 ? at jeg måtte få tak i et 1.8 innsug som er fra escort, tar jeg feil da?
FordS2 Posted May 18, 2008 Posted May 18, 2008 hehehehe:phei du ! for å si det sånn, tror ikke den er like god å kjøre nå ! solgte dere den til en trønder? ja,det gjorde hun. alt var nytt på bilen når han kjøpte den. han kjørte den fra elverum og opp til trondheim.så gikk det seks dager og da mente han det var rådebank i den,for alt tyda på det mente han.at den gikk dårlig å sånn. men sånn hadde den vært ei stund og han prøvekjørte den før salg også. tror neppe den hadde holdt en tur fra elverum til trondheim hvis det var rådebank i den....huff.så fikk hun en tilstands rapport på bilen litt senere,og da var visst alt dårlig på den.men vi hadde skifta nesten alt på den da. så var bare tull alt. men åssen er den nå da??er den ikke bra mener du??
Guest webah Posted May 18, 2008 Posted May 18, 2008 hehehehe:phei du ! for å si det sånn, tror ikke den er like god å kjøre nå ! solgte dere den til en trønder? ja,det gjorde hun. alt var nytt på bilen når han kjøpte den. han kjørte den fra elverum og opp til trondheim.så gikk det seks dager og da mente han det var rådebank i den,for alt tyda på det mente han.at den gikk dårlig å sånn. men sånn hadde den vært ei stund og han prøvekjørte den før salg også. tror neppe den hadde holdt en tur fra elverum til trondheim hvis det var rådebank i den....huff.så fikk hun en tilstands rapport på bilen litt senere,og da var visst alt dårlig på den.men vi hadde skifta nesten alt på den da. så var bare tull alt. men åssen er den nå da??er den ikke bra mener du?? Aaah, kjipt det da:/ Nei den er ikke så bra å kjøre for å si det sånn, girsynkroniseringa er fucked, clutchen burde gjøres no med en støtdemper er ødelagt, men det er jo bare å bytte. Neida, det er nå litt, så jeg har jo lyst å prøve å fikse det. for bilen er jo strøken (; var det dere som lakka den og satt på cosworth kit? det må jo ha kosta no inni helvette ! ^^
HPL Posted May 18, 2008 Posted May 18, 2008 Jepp! nå må jeg bare annskaffe meg en delebil(;Setter stor pris på så bra respons og hjelp jeg har fått! en ting, jeg hørte at man ikke kunne bruke innsuget til 2.0 ? at jeg måtte få tak i et 1.8 innsug som er fra escort, tar jeg feil da? Om du setter i RS2000 motor, setter du over hele i ett stykke. Du begynner ikke å demontere den.Det med innsug, gjelder om du bruker Zetec 2 liter (silver), da må du bruke innsug fra 1,8. Et slik har jeg liggende 1998 Volvo S80 - 231hk
Guest hørvel Posted May 18, 2008 Posted May 18, 2008 når d tekniske er ferdig, cossie panser? bare for å fullføre frontpartiet
Guest webah Posted May 18, 2008 Posted May 18, 2008 Om du setter i RS2000 motor, setter du over hele i ett stykke. Du begynner ikke å demontere den.Det med innsug, gjelder om du bruker Zetec 2 liter (silver), da må du bruke innsug fra 1,8. Et slik har jeg liggende ok: ) supert! sendt pm(; Om det blir cossipanser vet jeg ikke(; men aldri umulig!
FordS2 Posted May 18, 2008 Posted May 18, 2008 Aaah, kjipt det da:/ Nei den er ikke så bra å kjøre for å si det sånn, girsynkroniseringa er fucked, clutchen burde gjøres no med en støtdemper er ødelagt, men det er jo bare å bytte. Neida, det er nå litt, så jeg har jo lyst å prøve å fikse det. for bilen er jo strøken (; var det dere som lakka den og satt på cosworth kit? det må jo ha kosta no inni helvette ! ^^ okey. ja,det er en meget bra bil syns jeg.for jeg fant ikke noe rust på den. var litt overflate rust under batteriet,men fant ikke noe mere. og kul bil da:) vi var 3. eieren i norge på den bilen tror jeg. forvi kjøpte den av ei jente i fredrikstad.men han som hun hadde kjøpt den av som importerte bilen fra tyskland og satte på coswort-kittet.vi skifta sikringsboksen på den også...og fikk kobla opp igjen mye rart. det var jalla fælt i ledningsnettet inn på sikringsboksen.som bror min fiksa opp igjen. og det var skifta kammen i den ei stund før vi fikk den.men ikke vet jeg for plutselig en dag så var den helt rar. så da tok vi opp toppen på den og den kammen som satt der var helt ferdig. var ikke igjen noen ting av den. så vi fikk tak en anna kam,fra en anna 1,6 efi motor. men lurer på om motoren ikke godtok den kammen helt. for jeg lurer på om det kan være grunnen til at den ikke går helt riktig.men vi tok den kammen fra en lik motor,så regna med at det ble riktig men. men den ble tatt godt vare på når vi hadde den. ville ikke at dama sku kjøre rundt i no jalla bil,så fiksa og ordna mye med den. for den var ikke så bra når vi fikk den. jeg og bror min har hatt maange timer på den bilen.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now