Guest Espen E Posted May 12, 2008 Posted May 12, 2008 Overskrift sier vel alt.. men hva anbefales av de nevnte? Eventuelt hvor kan man få tak i en brukt 7.5 diff? Finner ingen på markedet...
cross-box Posted May 12, 2008 Posted May 12, 2008 (edited) www.gearboxman.com selger dette og finne en brukt 7,5 tommer er en jobb i seg selv da de er sjeldent og se, selv har jeg fulgt ganske godt med for å finne to til meg selv Edited May 12, 2008 by cross-box aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Guest Espen E Posted May 12, 2008 Posted May 12, 2008 www.gearboxman.com selger dette og finne en brukt 7,5 tommer er en jobb i seg selv da de er sjeldent og se, selv har jeg fulgt ganske godt med for å finne to til meg selv Det er riktig.. dette er til en kompis, men jeg havarerte min diff også og da måtte jeg shoppe diff i England.. begynner å bli tynt i rekkene=)
cosworth86 Posted May 12, 2008 Posted May 12, 2008 Gearboxman selger også billig donorhus til gripperdiffen da, veldig greit, da kommer diffen klar til å skrus opp i bakstillinga Husker jeg ikke helt feil kosta det litt over 2 lapper for huset....
Sapphy Posted May 12, 2008 Posted May 12, 2008 Gearboxman har lagt inn årene. Må nok finne en annen plass å handle.. Personlig ville eg ha gått for en ATB diff, Ufattelig god oppgradering. Har prøvd med platesperre fra M5, men syns ATB klorte seg mye bedre fast under akselerasjon.
Luthor Posted May 13, 2008 Posted May 13, 2008 Hvor mye kan man få for et donorhus i dag da? Jeg må bytte ut min 2wd diff (fryktelig sliten) og tenkte jeg kanskje kunne tjene noen kroner hvis det er mulig. MY13 Mustang Shelby GT500 MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring '15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L
cosworth86 Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Gearboxman har lagt inn årene. Må nok finne en annen plass å handle.. Hva mener du med det? Synd for dem var helt kanon på service og bra utvalg....Jeg gav vel rundt 13 med frakt og moms for gripperdiff i hus, ferdig justert så bare og skru rett på bilen
kjelli`s Posted May 19, 2008 Posted May 19, 2008 hør med kh-turbo her på forumet..... gripper er jo uten tvil den beste... 7`5" hus finner du på en scorpio på hoggeriet
volvo Posted May 20, 2008 Posted May 20, 2008 Ådlandsvik motorsport leverer storsett alt av cosworth differ Ring for pris og infohttp://www.adlandsvikmotorsport.no/Mvh Morten.
Sapphy Posted May 20, 2008 Posted May 20, 2008 Personlig har eg blitt MYE mer imponert av Quaife ATB enn platesperrer som Gripper på cosworth.
Furre Posted May 20, 2008 Posted May 20, 2008 Jeg har også vurdert om jeg skal oppgradere diffen min, litt domt om den ryker og tar med seg huset... Det jeg har hørt er at atb passer best for rask banekjøring og at gripper er best for herjing, hvorfor? Sapphy hvorfor mener du quaife sin er best? 88 Sierra cosworth 2-wd
Cosworth Racing1 Posted May 20, 2008 Posted May 20, 2008 Har akkurat kjøpt ATB fra Quaife i 7" med skikkelig innmat og 4,44 utveksling, så spent på hvordan det vil fungere 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
kh turbo Posted May 20, 2008 Posted May 20, 2008 Personlig har eg blitt MYE mer imponert av Quaife ATB enn platesperrer som Gripper på cosworth. Min erfaring er stikk i strid, hatt atb på bak på ecort cosworth og på en escort mk 2 rallybil(engelsk aksel).Det som jeg hart opplevd med atb er at den spinner kun på ett hjul når det ene hjulet begynner og nærme seg "løft" fra asfalten/grusen. Jeg bytta rimelig raskt til zf på Mk2`eren og traction på ujevnt underlag/grus kunne ikke sammenliknes. Hadde atb i framdiffen på en rallybil, det synes jeg fungerte veldig fint(4x4) For meg blir atb`n for "ukonsekvent", i forhold til ei plate sperre som drar på mer og mer progresivt. Men dett er er smak og behag... Finnes ikke noe fasit svar her. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
dohcboy Posted May 20, 2008 Posted May 20, 2008 Har akkurat kjøpt ATB fra Quaife i 7" med skikkelig innmat og 4,44 utveksling, så spent på hvordan det vil fungere nice, hvor har du kjøpt den fra da? evnt pris ? Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Furre Posted May 21, 2008 Posted May 21, 2008 Min erfaring er stikk i strid, hatt atb på bak på ecort cosworth og på en escort mk 2 rallybil(engelsk aksel).Det som jeg hart opplevd med atb er at den spinner kun på ett hjul når det ene hjulet begynner og nærme seg "løft" fra asfalten/grusen. Jeg bytta rimelig raskt til zf på Mk2`eren og traction på ujevnt underlag/grus kunne ikke sammenliknes. Hadde atb i framdiffen på en rallybil, det synes jeg fungerte veldig fint(4x4) For meg blir atb`n for "ukonsekvent", i forhold til ei plate sperre som drar på mer og mer progresivt. Men dett er er smak og behag... Finnes ikke noe fasit svar her. Ok, men på vanlige veibiler er det jo ikke så vanlig med "løft" hvertfall ikke med min kjøring:P Når du har grep på begge hjula, er det da stor forskjeld på diffene? 88 Sierra cosworth 2-wd
kh turbo Posted May 21, 2008 Posted May 21, 2008 (edited) Jeg synes ikke sperre funsjonen er like bra i atb`n(dette kommer jo ann på kjørstil, men som sagt tidligere så synes jeg atb`n blir litt lite konsekvent, dvs om man legger den breit, og drar den over i en kontra på gassoppslipp, så tar det et lite øyeblikk før "sperrefunksjonene" i ATB`n slår inn, I forhold til ei lammelsperre som er med øyeblikkelig) men dette har ja bakdeler også... med en gripper som er den klart beste jeg har brukt, så får man noe brytninger når man tar igang med sving. ATB`n derimot er snill som et lam, som å kjøre uten sperre. Det finnes ikke noe bedre en ATB på FWD biler. Men mitt valg på RWD er lammel.(på bekostning av litt "komfort", på en bil i dagligbruk vill jeg nok kanskje gått for ATB.) Edited May 21, 2008 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
a.nilsen Posted May 21, 2008 Posted May 21, 2008 ATBns styrke er vel nettopp det att med at du kan dra på mer (dra på større fart) ut av svingen uten at ræva står rett ut. Er da du får fart, selv om det virker som det går gris når enn ligger bredt ut av svinga. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Cosworth Racing1 Posted May 21, 2008 Posted May 21, 2008 nice, hvor har du kjøpt den fra da? evnt pris ? Kjøpt den gjennom Ådlandsvik motorsport. Prisen på den ferdig levert her, bare til å montere, inkludert drevene til fordelingskassen for å lure frontdiffen til samme utveksling, kom vel på ganske nøyaktig 30.000 kr. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
grcossie Posted May 21, 2008 Posted May 21, 2008 Kjøpt den gjennom Ådlandsvik motorsport. Prisen på den ferdig levert her, bare til å montere, inkludert drevene til fordelingskassen for å lure frontdiffen til samme utveksling, kom vel på ganske nøyaktig 30.000 kr. Hallaisen, er doningen oppe å går nå ?
Cosworth Racing1 Posted May 21, 2008 Posted May 21, 2008 Hallaisen, er doningen oppe å går nå ? Hehe.. Raymond kommer her på fredag. Skal reise på ferie tidlig lørdag fra Flesland, så han skal komme og koble opp det som ikke virker på datasprutet. Så håper på oppstart på fredag 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now