Guest gshock Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 hva er grunnen til at folk renser tenner på 2og3 girf.eks? i t5 og mt75 kassene? jo drevene vil fra hverandre og vips ras. ,for tannhjulene er svake ytterst. hørte det var fordi huset på kassa var litt for "bløtt" jeg. At hovedakselen i kasse flekser litt derfor raper den på tennane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 hørte det var fordi huset på kassa var litt for "bløtt" jeg. At hovedakselen i kasse flekser litt derfor raper den på tennane. greit nok. men det skjer jo ikke med standar effekt.... så.......det skjer jo når en tarut mer effekt. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted June 11, 2008 Author Share Posted June 11, 2008 Når du tidligerer har postet gullkorn som dette : Altså ca. 482 hk ved 6600 + o/min i denne motoren som lader moderate 1,6 BAR med GT3071R turbo og original eksoskam. og Så fortjener oppsettet i følgende quote jaggu å beskrives mer nøyaktig enn tilfellet er nå. Kan ikke du gå inn på sprutet (Lem eller Link+?) å lese av åpningstid, evt. duty ved 6600 o/min og ved 1,65 BAR. Jeg har 2wd så blir vell litt mindre, samme hvordan du regner:) Jeg har vanlig link.. Har ikke programmer til og gå inn på sprutet selv, men ben stian sa at vi maksa ut dysene, afr var på 12.5 noe han syns er litt for høyt da han liker og safe nede på 12... 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 1. Jeg har 2wd så blir vell litt mindre, samme hvordan du regner:)2. Har ikke programmer til og gå inn på sprutet selv. Jeg har vanlig link..3. men ben stian sa at vi maksa ut dysene, 4. afr var på 12.5 noe han syns er litt for høyt da han liker og safe nede på 12... 1. Enig med du der.2. Såpass ja. Det skulle du vel hatt?. 3. Ut fra hva du sier her så er det nok LEM som "sløser" med tiden nå turtallet er så høyt som 6600 o/min. 4. Akkurat. Mager blanding er herlig herlig, men farlig farlig. Gir høy kortvarig effekt og ofte høye utgifter pga at det raser. Virker "skummelt" å kjøre høyere ladetrykk enn MAP sensoren kan registrere, spesielt når det går magert. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted June 12, 2008 Author Share Posted June 12, 2008 1. Enig med du der.2. Såpass ja. Det skulle du vel hatt?. 3. Ut fra hva du sier her så er det nok LEM som "sløser" med tiden nå turtallet er så høyt som 6600 o/min. 4. Akkurat. Mager blanding er herlig herlig, men farlig farlig. Gir høy kortvarig effekt og ofte høye utgifter pga at det raser. Virker "skummelt" å kjøre høyere ladetrykk enn MAP sensoren kan registrere, spesielt når det går magert. 2.Er nokk ikke noe problem og få programmet, men ser ikke helt vitsen da jeg heller lar proffene ta seg av mappinga:P3.Ok, har ikke peiling på slikt jeg:P4.Har hørt at noen "østlendinger" kjører enda magrere en 12.5? Satser på det går bra, men får holde meg unna lange max hastighets run:P Va mener du med å kjøre høyere ladetrykk en MAP sensoren kan registere? Den er vel 3bars.. 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 2.Er nokk ikke noe problem og få programmet, men ser ikke helt vitsen da jeg heller lar proffene ta seg av mappinga:P3.Ok, har ikke peiling på slikt jeg:P4.Har hørt at noen "østlendinger" kjører enda magrere en 12.5? 5. Satser på det går bra, men får holde meg unna lange max hastighets run:P 6. Va mener du med å kjøre høyere ladetrykk en MAP sensoren kan registere? Den er vel 3bars..2. OK.4. Det stemmer nok, men de har oppsett tilpasset dette også. Det har IKKE du. 5. Det er én mulighet. Dette er ett annet utfall: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=413376. Det avhenger av hvilket LINK g3 du har. LEM eller LINK+? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turboole Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 2. OK.4. Det stemmer nok, men de har oppsett tilpasset dette også. Det har IKKE du. 5. Det er én mulighet. Dette er ett annet utfall: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=413376. Det avhenger av hvilket LINK g3 du har. LEM eller LINK+? Ka du mene med pungt 5 egentli ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted June 13, 2008 Author Share Posted June 13, 2008 2. OK.4. Det stemmer nok, men de har oppsett tilpasset dette også. Det har IKKE du. 5. Det er én mulighet. Dette er ett annet utfall: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=413376. Det avhenger av hvilket LINK g3 du har. LEM eller LINK+? 4. Hvordan er mitt oppsett ikke tilpasset dette og hvordan er oppsett som er laga for slikt? ble nysjerring nå5.Får ikke håpe at blokka sprekker, men har uansett sirka meg en ny blokk så jeg skal ha liggende..6.Jeg har vanlig g3, ikke link+, har disse forskjellig map sensor? 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
joe Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 4. Hvordan er mitt oppsett ikke tilpasset dette og hvordan er oppsett som er laga for slikt? ble nysjerring nå5.Får ikke håpe at blokka sprekker, men har uansett sirka meg en ny blokk så jeg skal ha liggende..6.Jeg har vanlig g3, ikke link+, har disse forskjellig map sensor? 6... det spørs jo ka du har bestilt hos gullet Eg har linkG3 med innebygd 5bars..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted June 14, 2008 Author Share Posted June 14, 2008 Gullet monterte alt, og han viste hvike trykk jeg skulle kjøre.. Tviler på at den er mindre en 3bar map.. 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 jeg hadde værtfall 55 hk i tap på 2wd driverket mitt fra svinghjul og til hjulene og med mt75 noen og 80 om jeg ikke husker feil Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 Ka du mene med punkt 5 egentlig ?At selv om man gjør tingene tilsynelatende skikkelig, så kan man likevel være uheldig og ting kan gå galt. Det er derfor ikke rom for å satse på at ting som man er i tvil om er gode nok, likevel skal holde. Det er sjelden at tilfeldighente slår positivt ut her. 1. Hvordan er mitt oppsett ikke tilpasset dette? 2. Hvordan er oppsett som er laga for slikt? ble nysjerring nå3. Jeg har vanlig g3, ikke link+, har disse forskjellig map sensor?1. Hadde ditt oppsett vært tilpasset så høye AFR, så hadde ikke BSH sagt det han gjorde. 2. I forholde til ditt, så er alt forandret. Turbo, kammer, grenrør, komp, kjøling, mapping. 3. Link LEM altså. Så vidt meg bekjent er LEM ett "laveffekt" usekvensielt sprut med innebygget 2,5 BAR MAP sensor. LINK+ er ok, men også mye dyrere enn LEM. (Cosworth vs IST). 6... det spørs jo ka du har bestilt hos gullet Eg har linkG3 med innebygd 5bars.....G3 er vel bare en betegnelsen på hvilken generesjon sprut man har? Både LEM og LNIK+ er G3 for øyeblikket. Sapphy har LINK+ som er en Cosworth verdig. LEM er en nedbygging av det originale motorstyresystemet som både er sekvensielt og som styrer lavohmdysene "peak and hold".Glem G3, har du LEM eller LINK+? jeg hadde værtfall 55 hk i tap på 2wd driverket mitt fra svinghjul og til hjulene og med mt75 noen og 80 om jeg ikke husker feil Det ligger ett stort effekttap mellom hjulene og rullen(e). Hvor stort dette er avhenger i stor grad har dekkene og dekktrykket man kjørte ved den aktuelle effektmålingen. Hva hadde f.eks du? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joe Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 At selv om man gjør tingene tilsynelatende skikkelig, så kan man likevel være uheldig og ting kan gå galt. Det er derfor ikke rom for å satse på at ting som man er i tvil om er gode nok, likevel skal holde. Det er sjelden at tilfeldighente slår positivt ut her. 1. Hadde ditt oppsett vært tilpasset så høye AFR, så hadde ikke BSH sagt det han gjorde. 2. I forholde til ditt, så er alt forandret. Turbo, kammer, grenrør, komp, kjøling, mapping. 3. Link LEM altså. Så vidt meg bekjent er LEM ett "laveffekt" usekvensielt sprut med innebygget 2,5 BAR MAP sensor. LINK+ er ok, men også mye dyrere enn LEM. (Cosworth vs IST). G3 er vel bare en betegnelsen på hvilken generesjon sprut man har? Både LEM og LNIK+ er G3 for øyeblikket. Sapphy har LINK+ som er en Cosworth verdig. LEM er en nedbygging av det originale motorstyresystemet som både er sekvensielt og som styrer lavohmdysene "peak and hold".Glem G3, har du LEM eller LINK+? Det ligger ett stort effekttap mellom hjulene og rullen(e). Hvor stort dette er avhenger i stor grad har dekkene og dekktrykket man kjørte ved den aktuelle effektmålingen. Hva hadde f.eks du? Eg har den simple - LEM... den kan du velge om du vil ha levert med 2,5 eller 5 Bar innebygget LEM er nok usekvensielt.... men å kalle det laveffekt syns eg ikkje blir riktig - det burde holde ganske så greit for de fleste dødelige *he-he*Nedbygging fra originalt syns eg og kan diskuteres.... har lite kjennskap til sprut - så det originale er sikker bra det - men det eg har kjennskap til er loddinger som begynner å bli 10-15 år gamle som de fleste originale sprut begynner å bli... de kan vel ikkje sees på som annet enn ein "snarlig feil".. (men dette e nå bare min mening...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 jeg kjører også usekvensielt med dobble dyser på volvon min, kan ikke se noe problem med det egentli.kjøpte sprutet i fjor, MBE, skal være bra greier, stabilt! det som er viktig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted June 16, 2008 Author Share Posted June 16, 2008 1. Hadde ditt oppsett vært tilpasset så høye AFR, så hadde ikke BSH sagt det han gjorde. 2. I forholde til ditt, så er alt forandret. Turbo, kammer, grenrør, komp, kjøling, mapping. 1.Spørsmålet mitt var jo "hva på mitt oppsett som ikke var tilpassa høy AFR" dette lurte jeg på fordi jeg vil lære mer om dette...2.Dette spøremålet var også for lære forskjeld på motorer som var bygga til lav/høy AFR, når du bare ramser opp hva som er forskjellig og ikke hvordan det er forskjellig så har jeg ikke det helt store utbytte... Kan du ver så snill og komme med en generell forklaring på forskjellene mellom motorer som er bygga til høy/lav AFR? 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Kan du ver så snill og komme med en generell forklaring på forskjellene mellom motorer som er bygga til høy/lav AFR?Å forklare dette har vært forsøkt før, til andre enn deg, gjentatte ganger, og med like nedslående resultat hver gang. Du må nok høre med noen andre. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Å forklare dette har vært forsøkt før, til andre enn deg, gjentatte ganger, og med like nedslående resultat hver gang. Du må nok høre med noen andre. Dette skjønner ikke helt jeg heller. Etter hva jeg har forstått har man en "ideal-AFR" som alle stort sett ligger rundt, pluss minus, safe og mindre safe.. 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
s10an Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 verden er ikke svart og hvit serru Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now