Jump to content

tankmåler 2000 mondeo

Guest avantor

Recommended Posts

Guest avantor

fylte full tank rett før helgen,nå viser tankmåler full hele tiden

når jeg parkerer den flytter den seg litt tilbake,og når jeg starter opp igjen vier den full tank

har nå kjørt ca 100km siden jeg fylte

noen som vet hva som kan være galt, og er dette dyrt?

Guest Netprod

Når jeg fyller full tank kan jeg kjøre 12-13 mil bykjøring før nåla begynner å røre på seg.. Vet ikke om din tankmåler har brukt å synke tidligere, men prøv å kjør noen mil til..

Guest avantor
Når jeg fyller full tank kan jeg kjøre 12-13 mil bykjøring før nåla begynner å røre på seg.. Vet ikke om din tankmåler har brukt å synke tidligere, men prøv å kjør noen mil til..

før når jeg fylte halv tank rørte den på seg ganske fort

men nå kjørte jeg til den lyste før jeg fylte helt full, har ikke fylt den full siden jeg kjøpte bilen

men da får jeg kjøre noen mil til da, og de om den rører på seg:)

Guest avantor
Tror ikke det er noe galt. Prøv og kjør et par mil til. Bruk tripptelleren, og se.

Er det ikke 60 l tank på disse?

skal iflg boka være 61,5 liters tank ja:)

ble bare litt usikker da jeg den ikke rørte på seg,på den forrige mondeoen jeg hadde flyttet den seg litt da jeg hadde kjørt 10mil

men det var 2,0 når har jeg 1,8

Guest avantor
Har en 2000 mod 1,8 selv. Akkurat lik. Kjører ca 25 mil før den flytter seg. Er nok litt ugreit kalibrert

da er det ikke bare meg :) , men flytter nåla seg litt nedover når du stopper motoren, for så vise full, nå du starter den opp?

jeg prøver å kjøre noen mil til

Guest Netprod
da er det ikke bare meg :) , men flytter nåla seg litt nedover når du stopper motoren, for så vise full, nå du starter den opp?

jeg prøver å kjøre noen mil til

Nåla flytter seg ikke nedover når jeg stopper motoren nei.

Samme på min mk1 hvis det har noe å si. Når jeg fyller full tank så kan jeg ofte kjøre over 100km før den flytter seg fra full tank. Og når jeg skrur av motoren viser bensinmåleren det samme. Men en ting som irriter meg er at når jeg har AKURATT halv tank når jeg stopper bilen og går å legger meg, så har jeg f.eks under halv tank når jeg står opp :S Den leker ikke bensin.