Guest avantor Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 fylte full tank rett før helgen,nå viser tankmåler full hele tidennår jeg parkerer den flytter den seg litt tilbake,og når jeg starter opp igjen vier den full tankhar nå kjørt ca 100km siden jeg fylte noen som vet hva som kan være galt, og er dette dyrt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Netprod Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Når jeg fyller full tank kan jeg kjøre 12-13 mil bykjøring før nåla begynner å røre på seg.. Vet ikke om din tankmåler har brukt å synke tidligere, men prøv å kjør noen mil til.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knutte Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Tror ikke det er noe galt. Prøv og kjør et par mil til. Bruk tripptelleren, og se. Er det ikke 60 l tank på disse? - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest avantor Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Når jeg fyller full tank kan jeg kjøre 12-13 mil bykjøring før nåla begynner å røre på seg.. Vet ikke om din tankmåler har brukt å synke tidligere, men prøv å kjør noen mil til.. før når jeg fylte halv tank rørte den på seg ganske fortmen nå kjørte jeg til den lyste før jeg fylte helt full, har ikke fylt den full siden jeg kjøpte bilen men da får jeg kjøre noen mil til da, og de om den rører på seg:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest avantor Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Tror ikke det er noe galt. Prøv og kjør et par mil til. Bruk tripptelleren, og se. Er det ikke 60 l tank på disse? skal iflg boka være 61,5 liters tank ja:)ble bare litt usikker da jeg den ikke rørte på seg,på den forrige mondeoen jeg hadde flyttet den seg litt da jeg hadde kjørt 10milmen det var 2,0 når har jeg 1,8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Har en 2000 mod 1,8 selv. Akkurat lik. Kjører ca 25 mil før den flytter seg. Er nok litt ugreit kalibrert Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest avantor Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Har en 2000 mod 1,8 selv. Akkurat lik. Kjører ca 25 mil før den flytter seg. Er nok litt ugreit kalibrert da er det ikke bare meg , men flytter nåla seg litt nedover når du stopper motoren, for så vise full, nå du starter den opp?jeg prøver å kjøre noen mil til Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Netprod Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 da er det ikke bare meg , men flytter nåla seg litt nedover når du stopper motoren, for så vise full, nå du starter den opp?jeg prøver å kjøre noen mil tilNåla flytter seg ikke nedover når jeg stopper motoren nei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fåården Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 nåla faller ned når du stopper bilen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
b1rken Posted May 9, 2008 Share Posted May 9, 2008 Samme på min mk1 hvis det har noe å si. Når jeg fyller full tank så kan jeg ofte kjøre over 100km før den flytter seg fra full tank. Og når jeg skrur av motoren viser bensinmåleren det samme. Men en ting som irriter meg er at når jeg har AKURATT halv tank når jeg stopper bilen og går å legger meg, så har jeg f.eks under halv tank når jeg står opp :S Den leker ikke bensin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fåården Posted May 9, 2008 Share Posted May 9, 2008 kan kjøre ganske langt før den rører på seg med full tank ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts