Guest Bainator Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 (edited) Jeg vurderer nybil, å vil rådføre meg litt før handel. Bilen er en 2.0IS - er bygd om til is å motor/kasse har gått 150.000, resten av bilen 300.000.Har stått stille i etpar måneder, vært litt fuktig i bilen å blitt litt muggel i interiør. Rust finnes ikke! Er etpar åpenbare feil, så må utbedres før eu. Skifte et hjullager fremme, så går den ***** høyt på turtall (selger sier at det er en kaldstartventil?) Er etpar ting jeg lurer på da: Hjullager: Er det pressa-lager fremme her ?Kaldstartventil: Dette er noe jeg forbinder meg forgassermotorer.. ? Uansett, dyr å bytte ?Muggel: Hvordan er dette å fjerne fra interiør. Så til en annen ting, har hatt sierra før. Med bakhjulsdrift, ikke for å tråkke på noen tær her, men vinteregenskapene (når jeg skulle opp bakker) var mildt sagt for ****** Lurer derfor på å skaffe meg en annen bakdiff, med brems eller en form for sperre..esabsperre er IKKE et alternativ!Noen som vet noen priser eller har noen lure ideèr her ? Edited May 6, 2008 by Bainator Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraracing Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Det med at den går høyt på tomgang kan være tomgangsregulatoren.Skal vel ikke være noe problem å skaffe en brukt som fungerer og skal være enkel å bytte selv. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 kjøp.. ta ut interiøret og vask det. sierra er ikke så dårli på vinterføre som folk skal ha det til... med gode dekk er ikke noe umulig, menne eg har en teori: der eg ikke kommer meg fram, ja der har eg overhodet ikke noe å gjøre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tommy8888 Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Sierran er en meget lettkjørt bil på vinterføre. teorien til Combatkit står jeg å førr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bainator Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Der du ikke kommer deg med sierra har du ikke noe å gjøre ? hehe, må vell finne meg en ny plass å bo om jeg skal ha ny bil da Men det er jo i tillegg mye gøy med sperre bake da..såå - er det bare å finne en 4x4 bakdiff, den har vell sperre ? Eller må jeg ha en cossie bakende ? Hjullager da, ingen som har byttet dette på sierran sin ? Når jeg tenker meg om burde jeg vell bytte reg.reim på en bil som har stått såpass stille litt, fant det til en grei penge på mekonomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spN Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Der du ikke kommer deg med sierra har du ikke noe å gjøre ? hehe, må vell finne meg en ny plass å bo om jeg skal ha ny bil da Men det er jo i tillegg mye gøy med sperre bake da..såå - er det bare å finne en 4x4 bakdiff, den har vell sperre ? Eller må jeg ha en cossie bakende ? Hjullager da, ingen som har byttet dette på sierran sin ? Når jeg tenker meg om burde jeg vell bytte reg.reim på en bil som har stått såpass stille litt, fant det til en grei penge på mekonomen.Combatkit har neppe vært her i mosjøen på vinterstid nei Skal du bruke cosworth-diff må du ha helst hele bakstillinga, da det er skrudde akslinger og slikt på cosworth. I tillegg får du jo da skivebremser bak som bare er enda et pluss. (litt offtopic, men hvem er du? hehe, fra mosjøen selv skjønner du.. ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Kurant å bytte hjullager foran på sierra.. Ta bort lager koppen på bak sia.. Løsne muttern. Ta ut navet. Slå ut lager ringene.. Ytter ringene altså.. Så er det bare og dunke i dem nye ringene og smelle det sammen igjen... Bare husk og slå simringen langt nok inn.. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bainator Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 (edited) Combatkit har neppe vært her i mosjøen på vinterstid nei Skal du bruke cosworth-diff må du ha helst hele bakstillinga, da det er skrudde akslinger og slikt på cosworth. I tillegg får du jo da skivebremser bak som bare er enda et pluss. (litt offtopic, men hvem er du? hehe, fra mosjøen selv skjønner du.. ) Mye stress for å få sperre da egentlig. Er bare ute etter ei billig sperre, skal ikke bygge noe videre på denne bilen eller noe sånt. Så jeg koster ikke på meg en cossie bakende.Er det så tungvint så ligger det vell kansje likevell ann til å dra frem sveisapperatet. heheHar sendt deg en pm. Kurant å bytte hjullager foran på sierra.. Ta bort lager koppen på bak sia.. Løsne muttern. Ta ut navet. Slå ut lager ringene.. Ytter ringene altså.. Så er det bare og dunke i dem nye ringene og smelle det sammen igjen... Bare husk og slå simringen langt nok inn.. Thnx! Edited May 6, 2008 by Bainator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Jeg mener også at Sierra er en god vinterbil, bare man har vett til å gode nok dekk bake Jeg har kjørt på jobb bra mange ganger i vinter på ubrøytede veier uten noen store problemer. Godt varmeapparat har de også. Tomgangsregulatoren bruker ofte å henge seg opp pga de er full av koks og dritt, da hjelper det som regel å rense de og smøre de opp. Men tomgangsregulatorer har jeg også liggende en del av.Blir litt lettere å skifte hjullager vist du har en 41 mm kopp, men går også med en stor skifnøkel. Vist du får tak i en gammel diff som beguner å bli slitt og i tillegg har litt tykk olje, vil den sperre litt. Jeg har 392 diff på Sierraen min, og den spinner ofte på begge hjula, selv når jeg burner på asfalt. Den begyner å bli litt slitt med andre ord. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now