torpecossie Posted May 2, 2008 Share Posted May 2, 2008 (edited) lurer på åssen jeg justerer denna cossien jeg da. har 3,2 bar i bensin trykk uten vacum og 1,4 i turbotrykk. skal på 1,8 men tørr ikke før jeg får til denna justeringa. slik den er nå så har jeg 11,2-11,7 på fult pådrag. men på pen kjøring uten turbotrykk ligger den på 16,7-17.. da går den litt tungt men skjer ting med en gang jeg gir gass, hva skal jeg juster på og hva er riktig verdier osv?? irriterer meg helt grønn på detta jeg.. så please help me. eller om noen kan hjelpe meg med dette i distriktet her??? Edited May 2, 2008 by torpecossie 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s10an Posted May 2, 2008 Share Posted May 2, 2008 hva trykk har du med vakumslangen på da? juster den på 3bar med vakum på å prøv derifra. juster tomgangen med co skruen etterpå, så ikke den soter så fælt på tomgang. Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ruslebiff Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 Hei! Hva slags dyser og chip har du da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted May 4, 2008 Author Share Posted May 4, 2008 kjører med siemens 3102 dyser og pukkelrygg svartdyse chip. justerte co skruen så jeg fikk den til og holde ca 14,5 på tomgang.. fortsatt 11,6 på max pådrag.. men når den triller lett med bittelitt gass går den veldig magert. ca 16,7. normalt?? 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s10an Posted May 9, 2008 Share Posted May 9, 2008 hørtes ikke så ille ut dette, litt fet på pådrag, sku hatt den opp på 12 tallet ivaffal. Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted May 9, 2008 Share Posted May 9, 2008 kjører med siemens 3102 dyser og pukkelrygg svartdyse chip. justerte co skruen så jeg fikk den til og holde ca 14,5 på tomgang.. fortsatt 11,6 på max pådrag.. men når den triller lett med bittelitt gass går den veldig magert. ca 16,7. normalt??noe skurrer for meg - lambda og juistere på co skruen - det må du forklare mere . Som jeg har lært meg så har du ENTEN juistering ELLER lambda ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge Posted May 9, 2008 Share Posted May 9, 2008 noe skurrer for meg - lambda og juistere på co skruen - det må du forklare mere . Som jeg har lært meg så har du ENTEN juistering ELLER lambda ??? Du kan jo kjøre med BBL, selv om styreenheten har justering for CO og ikke lamda sonde. kjører med siemens 3102 dyser og pukkelrygg svartdyse chip. justerte co skruen så jeg fikk den til og holde ca 14,5 på tomgang.. fortsatt 11,6 på max pådrag.. men når den triller lett med bittelitt gass går den veldig magert. ca 16,7. normalt?? Bilen går altfor magert og altfor fet, tror nok du bør ta ein telefon te Pukkelrygg. Gi han nummeret på chipet du har samt hvilket oppsettet du har og han lager et chip som passer. Greit om du fikk opp bensintrykket litt, 3 bar med vakuumslangen på Ville tatt det litt rolig til du fikk orden på problemet. WOLF!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted May 9, 2008 Author Share Posted May 9, 2008 Du kan jo kjøre med BBL, selv om styreenheten har justering for CO og ikke lamda sonde. Bilen går altfor magert og altfor fet, tror nok du bør ta ein telefon te Pukkelrygg. Gi han nummeret på chipet du har samt hvilket oppsettet du har og han lager et chip som passer. Greit om du fikk opp bensintrykket litt, 3 bar med vakuumslangen på Ville tatt det litt rolig til du fikk orden på problemet. pukkelrygg som har laget chippet til mitt oppsett. akkurat sånn oppsett nå som jeg ga info til han om før chip produksjon. 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge Posted May 10, 2008 Share Posted May 10, 2008 pukkelrygg som har laget chippet til mitt oppsett. akkurat sånn oppsett nå som jeg ga info til han om før chip produksjon. Letteste utveg er å få den live mappet eller gå for et datasprut! Lykke til, dette ordner seg uansett WOLF!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
s10an Posted May 10, 2008 Share Posted May 10, 2008 prøv å skru opp litt mer bensintrykk. Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted May 10, 2008 Author Share Posted May 10, 2008 kjørte med mere bensin trykk før. men da gikk jo bilen rett og slett dass.. så dårlig er det skam att en cosworth går men gir **** jeg.. skrur ned bensin trøkk til 3 kilo uten vacum og lader 1,8 på turbo. gidder ikke teste mere med den bb lamda dritten.. 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
EscCos Posted May 10, 2008 Share Posted May 10, 2008 kjørte med mere bensin trykk før. men da gikk jo bilen rett og slett dass.. så dårlig er det skam att en cosworth går men gir **** jeg.. skrur ned bensin trøkk til 3 kilo uten vacum og lader 1,8 på turbo. gidder ikke teste mere med den bb lamda dritten..Tror kanskje ikke det er den smarteste måten. Escort CosworthCapri MK ICapri MK III Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted May 10, 2008 Author Share Posted May 10, 2008 Tror kanskje ikke det er den smarteste måten. men mest fristende. er jo flere knepp på denna måleren. p0,p1,p2,p3,p4 hvem skal jeg bruke?? har måleren på p0 nå. skulle hatt tak påen med dugli peil på justering. men på max pådrag går den jo feit.?? 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted May 10, 2008 Share Posted May 10, 2008 Har du L8 hjerne og kjører med lambda? Isåfall er vel lambda med opp til 4000 o/min før chipet tar over.Jeg har samme dyser som deg og kjører t34 turbo. Har chip fra pukkel. Han mente 3-3,2 bar bensintrykk var riktig med det oppsettet. kjører med bb lamda, og har nå 3bar med vacum på. Har da afr på ca 11,8-12 på fullt trykk. Er akkurat som din på delgass/pent gasspådrag. Ta evt en tlf til Kjetil, da får du nok svar på alt du lurer på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted May 10, 2008 Author Share Posted May 10, 2008 jeg har L6 på bilen min. skal ta en telefon til kjetil etter pinsa og høre litt:) synes bilen min gikk dårligere med dette oppsettet enn med grønndyser.. 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge Posted May 10, 2008 Share Posted May 10, 2008 (edited) kjørte med mere bensin trykk før. men da gikk jo bilen rett og slett dass.. så dårlig er det skam att en cosworth går men gir **** jeg.. skrur ned bensin trøkk til 3 kilo uten vacum og lader 1,8 på turbo. gidder ikke teste mere med den bb lamda dritten.. Ooops det er nå det går galt Ikke klag over cosworth dritt når det skjærer seg! Koster lite å få orden på dette så hvorfor gi fean? Edited May 10, 2008 by Helge WOLF!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Red Devil Posted May 10, 2008 Share Posted May 10, 2008 oftes det man gir **** i som holder.. det som man koster på masse penger på raser.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge Posted May 10, 2008 Share Posted May 10, 2008 oftes det man gir **** i som holder.. det som man koster på masse penger på raser.. Stå på...!!! 1 WOLF!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
s10an Posted May 10, 2008 Share Posted May 10, 2008 juster ned den co skruen din litt, selvom den bare ska virke på tomgang hender det at den kødder det til litt på sånn "nesten motorbrems men med litt gass". Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 juster ned den co skruen din litt, selvom den bare ska virke på tomgang hender det at den kødder det til litt på sånn "nesten motorbrems men med litt gass". Co skruen har jo svært begrenset effekt... WOLF!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted May 11, 2008 Author Share Posted May 11, 2008 (edited) det jeg reagerer mest på er att uansett hva jeg gjør, så går den dårlig.. så får ta en telefon til kjetil og høre hva som er skjedd.må da være noe med chip.skal jo gå bedre enn grønndyser og t3 turbo??? eller? Edited May 11, 2008 by torpecossie 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s10an Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Co skruen har jo svært begrenset effekt... joa, men du å den kan kødde det til. min tukkla det til hele veien. Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest atryti Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Hva er det som er riktige/ idielle tall på bbl under pådrag, trilling på gir, pen kjøring og tomgang a? Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted May 12, 2008 Author Share Posted May 12, 2008 (edited) Hva er det som er riktige/ idielle tall på bbl under pådrag, trilling på gir, pen kjøring og tomgang a? er jeg også intr i og få vite:) så jeg har noe og forholde meg til Edited May 12, 2008 by torpecossie 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 (edited) er jeg også intr i og få vite:) så jeg har noe og forholde meg tilrundt 13,8-14,8 er normalt på rolig kjøring. 12-12,5 er ok på fullt pådrag. Du må opp med bensintrykket ditt til 4 bar uten vacuum vist den går so magert på rolig kjøring, men da blir den berre feitere på trykk sio... so høyr med kjetil om han kan lage ein chip med 10 prosent meir fuel på rolig kjøring og ta av litt på trykksiden...det fikser han.. Edited May 12, 2008 by HUSNES MOTORSPORT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now