ojt Posted May 2, 2008 Posted May 2, 2008 Har kjøpt meg trykk justeringsventil som skal sitte mellom actuator og nippelen på turbo, siden det er her jeg skal justere trykket, hva har det og si hvordan stanga på actuator er justert? Har aldri vært borti dette før, setter veldig pris på litt hjelp.
a.nilsen Posted May 2, 2008 Posted May 2, 2008 Actuatorstaget må være passe stramt.. Hehe.. Er det for slakt slipper den opp før den skal grunnet baktrykk. Blir litt nøkkete/smårykk da du aksellerer på full pupp. Er den for stram klarer ikke wastgaten å åpne med masse ras/overusning som resultat. Prøv med et forspenn på ca et drøyt 1/2 hull dvs når wategatewn er lukket og du legger stagget mot wg skal det være justert slik at du må dre ut stanga fra actuatorklokka ett halvt hull for å få den på. Skjønner det da du ser det om dette virket litt klønete forklart. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Kverna Posted May 2, 2008 Posted May 2, 2008 Husker vi stod to mann og dro alt vi orka for å få på staget på gamlecossien min Lada småpene 1.9 i innsug på org. turbo Min fotoblogg
Torp Racing Posted May 2, 2008 Posted May 2, 2008 Har kjøpt meg trykk justeringsventil som skal sitte mellom actuator og nippelen på turbo, siden det er her jeg skal justere trykket, hva har det og si hvordan stanga på actuator er justert? Har aldri vært borti dette før, setter veldig pris på litt hjelp.off-tropicblind nippelen på turboen og heller ta vakum fra innsuget,bare et tips
THE WOLF Posted May 5, 2008 Posted May 5, 2008 off-tropicblind nippelen på turboen og heller ta vakum fra innsuget,bare et tips Fordi?? Har sett flere som har sagt det,men hvorfor. Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt"
FitjarRacing Posted May 5, 2008 Posted May 5, 2008 visst eg ikkje tar heilt feil.. so e da pga meir stabilt vacum i innsuget:) ??
Guest Vinge Posted May 5, 2008 Posted May 5, 2008 også kommer jeg da, så må ha det inn med STOR teskje. når er spjeldet helt lukket? beklager små bilder, men første bilde er spjeldet helt til venstre, og andre bildet spjeldet helt til høyre. sikkert et helt amatørmessig spørsmål men. http://s291.photobucket.com/albums/ll316/e...mai20080002.jpg http://s291.photobucket.com/albums/ll316/e...mai20080004.jpg
xr4ti Posted May 5, 2008 Posted May 5, 2008 også kommer jeg da, så må ha det inn med STOR teskje. når er spjeldet helt lukket? beklager små bilder, men første bilde er spjeldet helt til venstre, og andre bildet spjeldet helt til høyre. sikkert et helt amatørmessig spørsmål men. Akkulatoren åpner spjelet ved at staget presses ut. Dvs spjelet åpnes i samme retning som eksosstrømmen! På norsk: når du vrir spjelarmen mot motoren så åpner den(på Cosworth)!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now