Fredrikford Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 (edited) Mine tettninger ryker stadig. Er det dette som skjer hvis det er litt slakke i ventilen? kunne kjenne litt slakke, men ikke mye.Har byttet tettninger to ganger nå.Ja, ventilene er justert. Edited April 30, 2008 by Fredrikford FORD SIERRA RS
Guest Ford For Life Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 sjekk stålet i toppen der tettningene skal sitte er det litt ujevnt der går det til helvete....og slak er heller ikke bra det gjør at det sliter for mye..husker jeg ikke helt feil er det noen som ikke tåler bly og omvent i bensinen sjekk hva du kjøper hehe
Fredrikford Posted April 30, 2008 Author Posted April 30, 2008 Ja, men jeg tror det er den lille slakken som er problemet.Toppen er planet 2mm, så da blir det sikkert tøft å være tettning med litt slakke i ventilstyringen.Det er grei kvalitet på tettningene iallefall.Takk for svar. FORD SIERRA RS
Truckdriver Posted May 1, 2008 Posted May 1, 2008 Etter min erfaring bør ikke motor kjøres for hardt før ventilstyring og ventil er tilstrekkelig varm. Da selv nye tetninger kan ryke relativt fort, selv uten så mye slakke i styringer. Har selv kjørt med relativt slitte styringer uten at tetninger har blitt ødelagt med en gang, men da må motor kjøres ganske forsiktig til den begyner å bli varm. Dette gjelder først og fremst ohc. Ikke dermed sakt at dette gjelder ditt tilfelle. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Guest Ford For Life Posted May 2, 2008 Posted May 2, 2008 Toppen er planet 2mm, så da blir det sikkert tøft å være tettning med litt slakke i ventilstyringen.Det er grei kvalitet på tettningene iallefall.Takk for svar. er jo litt heftig å plane toppen 2mm da hehe de sier at det man ikke bør overskride 1,4mm på ohc er mange som gjør det og det går sikkert bra men det er ikke å anbefale
dohcboy Posted May 2, 2008 Posted May 2, 2008 en kompis av meg plana toppen sin så mye at han måtte passe på hvordan han satte inn plugga, viss ikke slo stemple i pluggen Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
sierraracing Posted May 2, 2008 Posted May 2, 2008 Når man høvler toppen så må mye, så burde man også begynne å tenke på justerbart kamdrev.Og ville ikke høvla mer enn 1.5 mm uten å ha lagd lommer i stemplene. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02
Truckdriver Posted May 2, 2008 Posted May 2, 2008 Det finnes da også høykomp stempler i salg med forhøyning formet etter forbrenningskammeret og utfreste lommer til ventiler. Jeg har en kompis med en mk2 RS2000 kopi med denne typen stempler. Motoren har i tillegg ganske kvass kam, som resulterer i at ventiler berører stemplene vist registeret blir særlig mere feil enn litt over en halv tann. Ikke sikkert jeg husker rett, men tror innmaten i den motoren stammer fra Kollevold. Toppen er i tillegg høvlet ca 1mm. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now