Turboterje Posted April 29, 2008 Share Posted April 29, 2008 Topic sier vel sitt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted April 29, 2008 Share Posted April 29, 2008 motorvolum... Stroking 88mm og 96 borr liners... da får du fint moment. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted April 29, 2008 Share Posted April 29, 2008 (edited) Bygge motor slik at den kommer så tidlig som mulig. volum/"høy"komp.snerten kulelager turbo. ++jo tidligere du får maks effekt jo mer nm blir det. Edited April 29, 2008 by mr.cossie -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest T-KING65 Posted April 29, 2008 Share Posted April 29, 2008 Han sier MYE nm , ikke TIDLIG nm......Mulig han mener tidlig nm..dvs mye nm lavet i turtall . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra RS Posted April 29, 2008 Share Posted April 29, 2008 økt volum og slaglengde er en avgjørende faktor. (eller kjøp deg en v8..hehe) -coupè ist-bmw 525i-cbr 600x-sedan dohc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted April 30, 2008 Share Posted April 30, 2008 går jo ikke an å få masse nm høyt i registeret uten og ha masse hester:) lurer på hvordan wrc bilene klarer så mye nm og hvike turtall dette er i? 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboterje Posted April 30, 2008 Author Share Posted April 30, 2008 (edited) Jeg er mest interisert i å få det tidlig som mulig, og i en standard 205 blokk. Siden det skal driftes:) Edited April 30, 2008 by Turboterje Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted April 30, 2008 Share Posted April 30, 2008 WRC bilene hadde ca 8,5 :1 i komp og lite lade trykk - da de hadde innsnevring før turbo - restriktor . det gir en rask motor fra bunnen ( mange akser fra lave turtall ) mye artigere en en med 6,5 :1 også kalt Ketcup motor ( ingenting - ingenting - og så kommer alt ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cosworth2wd89 Posted April 30, 2008 Share Posted April 30, 2008 husker for ikke lenge siden da henning solberg satt på tv og svarte på spm som seerne sendte inn på sms, var en som spurte hvor mye ladetrykk de kjørte med på rallybilne og svart da 7,5 bar:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minibønna Posted April 30, 2008 Share Posted April 30, 2008 Ehh, da har han vel forsnakka seg!? Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted April 30, 2008 Share Posted April 30, 2008 hvordan klarer di og lade 7.5bar med restriktor? er jo klart gutta har penger og peiling men dette hørtes jo ganske fantastisk ut? 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted April 30, 2008 Share Posted April 30, 2008 vil nok tru at han mente 3.5 bar. er vel ladetrykk som er "hemmeligheten" til wrc gutta. "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ProBoTecH Posted April 30, 2008 Share Posted April 30, 2008 (edited) Selv 3.5 bar er vanskelig med restriktor skulle en tro, Er vel 38mm de har lov å kjøre med ? Når det gjelder 205 blokka og moment så funker det dårlig og borre så fremst du skal bruke turbo.. 205 blokka er vel svak nok i veggene som de er uten at du skal gjøre det værre.. Forøvrig er 8V toppen en godt utgangs punkt for en fin moment kurve.. Den er såpass trang at gass hastigheten holder seg oppe. Ellers er det bare å trimme på vanlig måte.Virker litt som ikke alle er med på det med HK er jo bare på hvilket turtall du har et gitt moment.. Og det er mer HK som flytter bilen raskere fra A til B... Edited April 30, 2008 by ProBoTecH Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cosworth2wd89 Posted May 1, 2008 Share Posted May 1, 2008 vet ikke helt men virket som han ikke helt viste hva han snakket om..ja selv 3,5 bar er vell i meste laget på 38 restriktor:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted May 2, 2008 Share Posted May 2, 2008 (edited) husker for ikke lenge siden da henning solberg satt på tv og svarte på spm som seerne sendte inn på sms, var en som spurte hvor mye ladetrykk de kjørte med på rallybilne og svart da 7,5 bar:)det er vel en traktortrækker der har mistet pustet! men mon ikke montune ind og uds manifolden har en pæn del at sige. de er designet til max moment og det antal hk de nu "måtte" have hvor en del alm dele på markedet er lavet til max effekt i stedet. der ud over er der A.L.S til det hårde arbejde. Edited May 2, 2008 by møffe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest T-KING65 Posted May 3, 2008 Share Posted May 3, 2008 (edited) Jeg leste om en av disse WRC motorene , og tar dette bare i ca tall fra hukommelsen( som ikke alltid er på topp...) .Det var snakk om ca 2 bar trykk .De hadde 700-800nm , og dette hadde de fra ca 3000omdr...max effekt 350hk .Dette er ca tall , for noen år siden . Sikkert noen andre her som kjører rally , som vet mer eksagt . http://www.ultimatecarpage.com/car/1601/Su...a-WRC-2003.html De er visstnok veldig konservative disse tallene teamene oppgir .... Edited May 3, 2008 by T-KING65 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now