Knutte Posted April 27, 2008 Share Posted April 27, 2008 (edited) Heisann! Min bror har et vidunder av en boble 1973 1300. Og i det siste har den begynt å jage noe skikkelig ved pågang. Ved tomgang går den helt fint. Det er blitt byttet stifter i fordeleren og er blitt justert med strobelampe. (Alt det er i orden). Den tenner på alle plugger, og de ser hele og fine ut. Men forsatt så jager og fusker den. Det er heller ikke kondens i tanken. Den har blitt fylt helt opp hele tiden. Noen som har vært borte i noe lignende? Edited May 5, 2008 by Knutte - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted April 27, 2008 Share Posted April 27, 2008 riktig stiftåpning? feil tenningsrekkefølge?burde ikke justere en sånn bil med strobelampe. ta det på følelsen, gangen av motoren og lyden ved harde pådrag.dårlige pluggledninger,sprekt fordelerlokk. det kan være ganske mye rart egentlig men dette er det jeg har mest trua på så jeg håper det kan være til hjelp Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knutte Posted April 27, 2008 Author Share Posted April 27, 2008 Det er riktig stiftåpning. Det har vi sjekka. Det er også riktig tenningsrekkefølge. Fordelerlokket er helt, og Pluggledningene ser ganske så nye ut...Men det kan være noe vi ikke ser.... Takker for tips hvertfall - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted April 27, 2008 Share Posted April 27, 2008 er det vacumklokke på fordeleren da? kan jo være den som er gåen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford-rs Posted April 27, 2008 Share Posted April 27, 2008 kan også være vektene inne i fordeler som har begynt å kødde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knutte Posted April 28, 2008 Author Share Posted April 28, 2008 Takker for tips alle sammen! Vakumklokka fungerer utmerket. De vektene har vi ikke sjekket enda.. - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knutte Posted May 4, 2008 Author Share Posted May 4, 2008 Bobla forsetter å assosiere med sangen humpetitten humpetatten. Har byttet alt av pluggledninger. byttet Vakumklokke. Tatt fra hverandre forgasser. Coilen blir ****** varm (anyone?).Fordeleren og lokket er helt og fungerer som det skal. Rør og sånt er tett. Men likevel så humper den av gårde... Noen som kanskje vet? - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 Ta en tlf. hit http://www.hotshop.as/ de har sikkert et par tips å komme med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knutte Posted May 5, 2008 Author Share Posted May 5, 2008 Og bobleviruset løste seg! Det viste seg at det var coilen, dritt i forgasseren og ei gammel slitt vakumpumpe som var grunnen. Så da vet vi det! - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts