Kverna Posted April 26, 2008 Share Posted April 26, 2008 Joda.. Begynte onsdag for to uker siden å gå til jobben.. Etter å ha betalt ned ett lån og baksmellen hadde jeg litt lite penger, og siden bilen trenger både oljeskift og bensin tenkte jeg: "Hvorfor ikke begynne å gå til jobben ? Det er jo bare fordeler" Well, I was wrong. Torsdag fyrte jeg bilen, var sliten som **** og skulle bare ned til en kompis så tenkte jeg skulle ta bilen da. Ingen problemer. Men på fredagsmorran, satt jeg med beina utenfor bilen og koste med katten som jeg pleier. Da fyrte bilen men stoppa igjen. Mangler tomgangsregulator så tenkte ikke så mye på det. Bare at jeg måtte gi litt gass når jeg hadde fått start.Men ingenting, går bare på starteren, og fyrer sånn nesten hvis jeg tar gassen i bånn og slipper den ut igjen. Har hatt opp pluggene og tørka de, drukna med bensin etter jeg har dratt den på starteren. Fortsatt samme greie. JEG HATER MEG SELV!!!!! ALDRI, ALDRI BEGYNN Å GÅ TIL JOBBEN!!!! Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egil Posted April 26, 2008 Share Posted April 26, 2008 JEG HATER MEG SELV!!!!! ALDRI, ALDRI BEGYNN Å GÅ TIL JOBBEN!!!!Det finnes motorisert fremkomst med 2 hjul om tanke skulle melde seg eller sykkel alt bedre en å gå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort_Cossi Posted April 26, 2008 Share Posted April 26, 2008 Det finnes motorisert fremkomst med 2 hjul om tanke skulle melde seg eller sykkel alt bedre en å gå Årsaken til han meiner dette er vell att når bilen stod denne dagen, så fikk han problemer med den... hehe... Signatur.Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egil Posted April 26, 2008 Share Posted April 26, 2008 Det er slikt som skjer av og til dessverre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted April 26, 2008 Share Posted April 26, 2008 Har ikke opplevd det der på sommern, men på vintern, under 10 minus. Kan ha en noe ivrig temp-sensor, slik at den fikk for mye bensin. Et lite triks for humørsyke motorer er som følger: Én holder høyspentkabelen 2cm fra coilen. (IKKE fra fordelerlokket, da får han strøm i seg!) Med kabelen 2 cm fra coilen prøver du å starte. Begyn med 0 gass, øk rolig til full gass og så mindre igjen til du finner punktet den hugger etter best. Ikke vær redd for å la den hyle opp i turtall når den kommer, den trenger å rense strupen litt. Det burde fungere om den bare har drukna. En ting du kan sjekke forresten er LMM. Sjekk at klaffen ikke har satt seg fast. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted April 26, 2008 Author Share Posted April 26, 2008 Har ikke opplevd det der på sommern, men på vintern, under 10 minus. Kan ha en noe ivrig temp-sensor, slik at den fikk for mye bensin. Et lite triks for humørsyke motorer er som følger: Én holder høyspentkabelen 2cm fra coilen. (IKKE fra fordelerlokket, da får han strøm i seg!) Med kabelen 2 cm fra coilen prøver du å starte. Begyn med 0 gass, øk rolig til full gass og så mindre igjen til du finner punktet den hugger etter best. Ikke vær redd for å la den hyle opp i turtall når den kommer, den trenger å rense strupen litt. Det burde fungere om den bare har drukna. En ting du kan sjekke forresten er LMM. Sjekk at klaffen ikke har satt seg fast. Høyspentkabelen er den som går ut fra coil -> fordeler eller ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted April 26, 2008 Share Posted April 26, 2008 den som går ut fra coilen Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted April 26, 2008 Share Posted April 26, 2008 (edited) Jepp, den som går fra coil til fordeler. Det er gammel-børsa mi du har ikke sant? Når du tar av kabelen slik at det slår gnist fra coil til kabelen, stiger spenninga og du får en heitere gnist. Edited April 26, 2008 by Leo Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted April 26, 2008 Share Posted April 26, 2008 når biler drukner på den måten,så er trikse å holde pedal helt i bånn til den spyr ut en diger svart dott, å du slipper å gå noe mere Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted April 26, 2008 Share Posted April 26, 2008 Se etter irring på kontaktflaten til tennpluggkablene og der hvor kablene settes på fordeleren. Sjekk også det samme med coil og coilkabel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dagfinn Posted April 26, 2008 Share Posted April 26, 2008 eventulet prøv og bytt dyser slik jeg sa til deg på msn tidligere i dag.mulig dysene dine er ødelagt slik at de er åpne hele tida Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted April 26, 2008 Author Share Posted April 26, 2008 Skal prøve alt som blir nevnt, har også en mulighet til å trillestarte ned en bakke her hvis det er det som må til. @RON: Ja gamlebørsa di Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Red Devil Posted April 27, 2008 Share Posted April 27, 2008 eventulet prøv og bytt dyser slik jeg sa til deg på msn tidligere i dag.mulig dysene dine er ødelagt slik at de er åpne hele tida dysene har da ikke noe å gjøre med att de står oppe hele tiden.. hjernen som styrer strømmen til de.. og tviler på att 4 dyser har hengt seg opp samtidig.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dagfinn Posted April 27, 2008 Share Posted April 27, 2008 dysene har da ikke noe å gjøre med att de står oppe hele tiden.. hjernen som styrer strømmen til de.. og tviler på att 4 dyser har hengt seg opp samtidig..dysene kan være gåene slik at de står åpne eller lekker i sylindere. sier ikke at alle er gåene men jeg byttet alle 4 og da gikk bilen fint igjen. samme problemet som kverna hadde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted April 29, 2008 Author Share Posted April 29, 2008 Da var bilen starta, fyra på første forsøk på nye plugger Me be sooo happy, me love you long time! Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted April 29, 2008 Share Posted April 29, 2008 hvorfor gå når man kan kjøre? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted April 30, 2008 Author Share Posted April 30, 2008 hvorfor gå når man kan kjøre? Jeg har lært, tro meg jeg har lært Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now