Jump to content

Div. spørsmål ang. trimming


Guest grillHatt

Recommended Posts

her er det eg har brukt sånn ca men min er berre steg 3 ca 330-340hk

 

overhaling av motor: boring+ nye stempler trykktesting av topp, fresing av seter skifting av ventilstyringer(eksos)

polering av veiv,nye std lagere, ballansering av veivparti, nye krysspinne foringer i råder, ca14000 kr +frakt av motoren

dette er vel ikkje nødvendig for å ta ut 400hk dersom du har en motor som virker, men vil tru det er lurt

 

 

i tilleg kommer (ca priser)

oljepumpe ca2000

pakningsett ca2500 gpa

ventilløftere ca2000

t-34 turbo med 360 lager ca11000

oljekjøler ca3500

intercooler(pro) ca5000

nye tenningsdeler ledninger phase sensor rotor lokk osv ca2000

ap six paddle ca5000

AB chip ca2000

3bar ca1000

803 dyser ca2000

reg reim og stammer ca1200

eksos ca6500

gpa coil ca800

ny vanntemp sensor gasspj. sensor osv ca 2000 (tenkte det var lurt etter over 20 års bruk)

bensinpumpe og filter ca2000

 

sum ca64500

har heilt sikkert glemt noe også

+ visst du ikkje har motor i utgangspunktet kommer denne oppå ca15000+-

Edited by bart
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bare ett par spørsmål til denne pris lista...

 

Ble ikke denne motoren overhalt ? bly bronse etc ? bare det koster rundt 5000,-

Overhaling av topp sliping av ventiler eventuell porting osv ??

Eksos anlegg da ?

Standard drivverk og clutch holder kanskje på denne bilen, men de fleste jeg kjenner som faktisk bruker bilen tar kveld på det ganske så fort..

Bensin pumpa ? holder den orginale så langt ? Plugger og pluggledninger osv ? alle de små tinga da :)

 

Er ingen besswisser på dette.. men syns bare det var vel billig i forhold til hva jeg vet folk bruker på disse motorene og de gjør det meste selv.. Så er bare litt nysjerrig om den lista kan være helt reel.

 

Og til deg KH som virker som du har god erfaring med disse motorene, hvorfor trenger de så mye laddetrykk for å gå godt ? japse motorer i samme klasse trenger ikke i nærheten samme trykk for si 330hk.. Er det toppen som er trang eller ? Innsug ? Har lurt på det en stund :)

 

Nei motor ble ikke overhalt, den går som ei klokke den,(Svetter litt olje..he he;))

Bensin pumpe ble byttet, 044, kr 1000,- brukt.

Satt hjemmelaget 3" eksos da han kjøpte bilen(som de fleste andre) ca kr 1500,-

 

Toppen er ikke trang på cosworth, inn portene trenger ikke portes i stor grad for og dra 600-700hk. eksos bør bearbeides litt. Orginale ventiler holder mer en nok.

Grunnen til at japsene kjører lite trykk er stort motor volum(supra/skyline)

Og det lille jeg har sett av 200 sx med såkalte 330 hk kit på 1,3-1,4 bar har IKKE hatt påstått effekt.

Det er vel ikke noe problem å få 300+ hk i en cosworth motor ved 1,4 bar på steg 3.??

 

Standar plugger og pluggledninger er ikke noe problem om det er i god stand.

 

Jeg har bremset 595 hk orginalt innsug(omsveist albow), orginalt spjlehus også.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Guest ProBoTecH
Toppen er ikke trang på cosworth, inn trenger ikke portes i stor grad for og dra 600-700hk. eksos bør bearbeides litt.

Grunnen til at japsene kjører lite trykk er stort motor volum(supra/skyline)

Og det lille jeg har sett av 200 sx med såkalte 330 hk kit på 1,3-1,4 bar har IKKE hatt påstått effekt.

Det er vel ikke noe problem å få 300+ hk i en cosworth motor ved 1,4 bar på steg 3.??

 

Hehe skjønner at ei supra ikke trenger samme laddetrykket.. men tenker f.eks 4g63 eclipse motor.. disse trenger ikke mer en 1.2 bar eller so for ca 330.. :)

 

Hmm.. med fare for å bli buet ut her skal jeg ikke utale meg for mye om hva jeg mener om disse "330" cossiene som går rundt om.. men at få av dem har 330hk kan jeg vel si.. Syns jeg ser på disse bremse treffene osv at det er få som faktisk har 330hk.. de fleste ligger vel på rundt 220-250 alt etter som..

 

Det virker jo som du har skutt gull fuglen med den motoren for vi begge kan vel være enig om at det er mye cossier som går på alt fra 1.6-2.2 BAR med laddetrykk og går som noen dass.. Og overhaling før trimming regner jeg som ett "must" men klart det kan holde uten :)

 

Skal ikke uttale meg for mye heller for jeg har ALDRI tatt i en cossie motor :ph34r: men har vel litt generell innsikt..

 

Også koster det som regel litt ekstra for de som er førstegangs trimmere :) må jo prøve å feile litt og når det gjelder bruk av datasprut er det jo absolutt ikke ett must men kanskje en fordel.. jeg bruker det fordi jeg vil lære om det..

Link to comment
Share on other sites

her er det eg har brukt sånn ca men min er berre steg 3 ca 330-340hk

 

overhaling av motor: boring+ nye stempler trykktesting av topp, fresing av seter skifting av ventilstyringer(eksos)

polering av veiv,nye std lagere, ballansering av veivparti, nye krysspinne foringer i råder, ca14000 kr +frakt av motoren

dette er vel ikkje nødvendig for å ta ut 400hk dersom du har en motor som virker, men vil tru det er lurt

 

 

i tilleg kommer (ca priser)

oljepumpe ca2000

pakningsett ca2500 gpa

ventilløftere ca2000

t-34 turbo med 360 lager ca11000

oljekjøler ca3500

intercooler(pro) ca5000

nye tenningsdeler ledninger phase sensor rotor lokk osv ca2000

ap six paddle ca5000

AB chip ca2000

3bar ca1000

803 dyser ca2000

reg reim og stammer ca1200

eksos ca6500

gpa coil ca800

ny vanntemp sensor gasspj. sensor osv ca 2000 (tenkte det var lurt etter over 20 års bruk)

bensinpumpe og filter ca2000

 

sum ca64500

har heilt sikkert glemt noe også

+ visst du ikkje har motor i utgangspunktet kommer denne oppå ca15000+-

 

Over halvparten av delene her er "service" deler, som må byttes regelmessig på alle biler ved lengre tids bruk.

 

Enig at det må byttes om motor er sliten etter lang og "tro" tjeneste. Men dette har ikke noe med trimmingen å gjøre.

 

Så da kan man vel være enig om at 400-450 hk er ikke noe problem for en god standar cosworth motor.

 

Har du derimot en sliten motor, så må den overhales uansett trimming eller ikke.

 

 

Hehe skjønner at ei supra ikke trenger samme laddetrykket.. men tenker f.eks 4g63 eclipse motor.. disse trenger ikke mer en 1.2 bar eller so for ca 330.. :)

 

Hmm.. med fare for å bli buet ut her skal jeg ikke utale meg for mye om hva jeg mener om disse "330" cossiene som går rundt om.. men at få av dem har 330hk kan jeg vel si.. Syns jeg ser på disse bremse treffene osv at det er få som faktisk har 330hk.. de fleste ligger vel på rundt 220-250 alt etter som..

 

Det virker jo som du har skutt gull fuglen med den motoren for vi begge kan vel være enig om at det er mye cossier som går på alt fra 1.6-2.2 BAR med laddetrykk og går som noen dass.. Og overhaling før trimming regner jeg som ett "must" men klart det kan holde uten :)

 

Skal ikke uttale meg for mye heller for jeg har ALDRI tatt i en cossie motor :ph34r: men har vel litt generell innsikt..

 

Også koster det som regel litt ekstra for de som er førstegangs trimmere :) må jo prøve å feile litt og når det gjelder bruk av datasprut er det jo absolutt ikke ett must men kanskje en fordel.. jeg bruker det fordi jeg vil lære om det..

 

Skjønner hva du mener, mye rart av "trimming" rundt om, denne bilen skulle også ha "330 kit" når eier kjøpte den., men var vel knapt over standard effekt.

Ikke noe snakk om å skyte gullfugl her, men vet du sånn nogen lunde hva du gjør så er ikke 400 hk og 500 nm noe problem.

 

Denne motor ladder forøverig 1.9 bar.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Guest ProBoTecH
Over halvparten av delene her er "service" deler, som må byttes regelmessig på alle biler ved lengre tids bruk.

 

Enig at det må byttes om motor er sliten etter lang og "tro" tjeneste. Men dette har ikke noe med trimmingen å gjøre.

 

Så da kan man vel være enig om at 400-450 hk er ikke noe problem for en god standar cosworth motor.

 

Har du derimot en sliten motor, så må den overhales uansett trimming eller ikke.

 

Men da er vi jo enig.. :) men du må opplyse om dette når noen spør om pris på trimming.. altså at vist du har en perfekt stand 4x4 motor så koster det rundt 25k NÅR du vet hva du holder på med og kjøper litt brukt osv..

 

Men for de fleste som må overhale osv og prøve å feile litt.. og gjerne vil ha litt over dim på alt koster det fort langt over 50k :)

Link to comment
Share on other sites

jappse bilene har jo 350hk bare å montere catback og filter :D en 200sx kamerat som har gjort ganske mye "utvendig trim", bremsa 280hk og 430nm på 1.2bar, til sammenligning bremsa jeg 260hk og 350nm på 1bar(t34,ubruklig actuator, en elleranen chip, standard mapsensor og no escort dyser) med utslittcosworth, hehe.

 

mye av det store problemet rundt trimming med "standard" motor er at det er utrolig mye slitne cosworth motorer der ute, bare ser på min egen. t34 turbo og grønndyse oppsett(montert etter bremsing, gikk utrolig mye bedre, but still..). banna dette cosworth greiene nord og ned. helt til jeg skrudde den opp å fikk se tilstand, brått så ble jeg litt imponert over hva den presterte i så utrolig dårlig stand!

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Link to comment
Share on other sites

Guest ProBoTecH
jappse bilene har jo 350hk bare å montere catback og filter :D en 200sx kamerat som har gjort ganske mye "utvendig trim", bremsa 280hk og 430nm på 1.2bar, til sammenligning bremsa jeg 260hk og 350nm på 1bar(t34,ubruklig actuator, en elleranen chip, standard mapsensor og no escort dyser) med utslittcosworth, hehe.

 

mye av det store problemet rundt trimming med "standard" motor er at det er utrolig mye slitne cosworth motorer der ute, bare ser på min egen. t34 turbo og grønndyse oppsett(montert etter bremsing, gikk utrolig mye bedre, but still..). banna dette cosworth greiene nord og ned. helt til jeg skrudde den opp å fikk se tilstand, brått så ble jeg litt imponert over hva den presterte i så utrolig dårlig stand!

 

 

260hk og 350nm på 1 bar med cossie motor ? de papira med grafer vil jeg gjerne se :)

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe uvanlig det... mer vanlig om det er at bra chip.

 

Har bremset helt standar vingebil motor (ingen trim) til 221 hk og 272 nm. hos autoconsult. litt i overkant av 0,7 bar.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Guest ProBoTecH
Ikke noe uvanlig det... mer vanlig om det er at bra chip.

 

Da er det UTROLIG mye "luringer" som har cossie da.. hehe for alle kjører jo 1.6-1.7 bar med 330 oppsett og har vel noe i den linja av effekt... Skjønner ikke at så mange kan gjøre så mye feil på noe som er så "enkelt..

Link to comment
Share on other sites

Standar turbo er tom på 1,3-1,4 bar(ca300 hk), over det produser den kun varme, og "bittelitt" moment.

Et godt steg 3 "oppsett"funker bra på 1,6-1,7 bar, og jeg har sett 360-370 hk i rulla med et bra oppsett.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Guest ProBoTecH
Standar turbo er tom på 1,3-1,4 bar(ca300 hk), over det produser den kun varme, og "bittelitt" moment.

Et bra steg 3 funker bra på 1,6-1,7 bar, og har sett 360-370 hk i rulla på de beste.

 

 

Okei.. effekten her er vel på motor ? så noe sånt som 320-330 på hjula da ?

Link to comment
Share on other sites

I motor ja...

Men dette er når delene er tilpasset hverandre. Har inntrykk av at mange mikser sammen deler i "hytt og gevær"

Har vært "doktor" på et par, og det er virkelig mye rart..

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Guest ProBoTecH
I motor ja...

Men dette er når delene er tilpasset hverandre. Har inntrykk av at mange mikser sammen deler i "hytt og gevær"

Har vært "doktor" på et par, og det er virkalig mye rart..

 

Det regner jeg med.. derfor jeg syns effekten du snakker om her er imponerende.. og viss det i tillegg holder.. så er det jo fantastisk i forhold til hva jeg har vært borti..

Link to comment
Share on other sites

Ingen ting holder evig...;)

Kommer mest ann på bruk og vedlikehold... forstå prinsippet om hva som skjer inni motoren, hva som er bra og ikke for den.(begrensninger i tempraturer og trykk)

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Guest -Maverick-

Er enig med at det er myye rart som ruller rundt.men de bilene som er gjort skikkelig,de går fælt med grønndyser.

Men,kh, som jeg sa tidligere. oppnå tallet er ikke noe problem,det er bare å gå luft og bensinveien det.lader man nok så er man der.

Uavhengig av hvor godt motoren fungerer osv...Det er en uendelig diskusjon. så vil 400hk ryke drivverket ditt til slutt,med mindre du kjører som ei kjerring.motor/girkassefester & clutch tåler IKKE 400,ei heller diff og girkasse.Den diskusjonen gidder jeg bare ikke.

 

Man må gjerne bruke det og kjøre rundt med hjertet i halsen hver gang man forsiktig gir på,men jeg ser ingen poeng i å ha 400 hk dersom man ikke kan bruke det.

 

Personlig så har jeg org innmat(nye kammer),og kun brukt penger rundt motor. UNDER 400hk,men i løpet av tidens tann så er det snart ikke en org del som ikke har takket for seg i drivlinja(2wd).Motoren holder koken :rolleyes:

At dette har kostet meg over 100 totalt,det er det ingen tvil om.disse tingene henger sammen og min totale kostnad for 400 fungerende hester som jeg kan ta ut på en bane og herje med å ha glede utav er helt klart over 100tkr....

 

Man trenger ikke 400 hk for å handle på vei hjem fra jobb,eller skryte på puben :rolleyes: De skal brukes...

Link to comment
Share on other sites

Over halvparten av delene her er "service" deler, som må byttes regelmessig på alle biler ved lengre tids bruk.

 

Enig at det må byttes om motor er sliten etter lang og "tro" tjeneste. Men dette har ikke noe med trimmingen å gjøre.

 

Så da kan man vel være enig om at 400-450 hk er ikke noe problem for en god standar cosworth motor.

 

Har du derimot en sliten motor, så må den overhales uansett trimming eller ikke.

 

nå er vel de fleste cosworth motorer moden for en overgang/overhaling etter ca 20 års hardt bruk, og for å få ut 400 erlige HOLDBARE hester er det nok lurt å opne for en inspeksjon ihvertfall, ihvertfall visst mange har vert og klådd på motoren før som kansje ikkje har hatt peiling, er jo en annen post her der en har kjørt 1,8 bar på steg 1 tipper den har fått litt juling av tenningsbank og div, min hadde gått ca 170k utrimmede km og trengte litt pleie å ta ut 400 på den hadde nok vert korvarig glede....

Link to comment
Share on other sites

det er nettopp slik holdning som vises her som gjør at cosworth har bedritent rykte. "trenger ikke overhale, bare sleng på masse trim". er det rart cosworth er legendarisk mtp ras og havari? det er haugevis av folk som gjør dette, og raser. det værste er at de ikke skjønner hvorfor. det er en enkel motor å trimme, masse effekt for en billig penge, men det holder sjeldent. så, med mindre man vet at motoren er 100% (noe man ikke vet med mindre man har overhalt den selv), bør man holde seg unna så seriøs trim som 400hk faktisk er. dere snakker heller ikke om at han bør ha seg 200 blokk. dersom utgangspuntet er ei sliten 20år gammal 205 (det står vingebil i første post) med slitekant som et trappetrinn, blir det fort penger.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Guest -Maverick-

Veit at det er dyrt og mange mener det er helt unødvendig,men datasprut er en god investering i det lange løp.veit at sprutet var forut for sin tid bla bla bla...

men det var 20 år siden :unsure:

er noen år siden fordeler var in. he he...

dessuten er det jo kjempegøy å skifte plugger og toppakning annenhver dag :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Noen bygger for å få tallet 400,mens andre bygger for 400 ærlige,fungerende og holdbare...

50000,- er et piss i havet når man begynner på en sierra.

 

Min mening er at originalsprutet må du kaste så langt du kan.det skaper ingenting annet enn fortvilelse og høyt bensinforbruk i det lange løp.

Diffen må byttes,quaife eller gripper.

Gearkassen Må byttes eller forsterkes,da den vil knele til slutt.

Alcon Clutch

Ny turbo

Dyser

Bensinpumpe

Motor og girkassefester

Nytt innsug...sånn kan lista fortsette i det uendelige med småting.

 

Bare på denne lista snuser jeg på de 100tusen.uten arbeidspenger.uten å engang begynne på motoren :rolleyes:

 

En overhaling på motor for 15000,- som er det billigste du kommer fra det,pluss en ny intercooler så er 100 streken blåst.

Fortsatt er det myye småtteri du trenger som koster penger og arbeid.Bare spør noen som har prøvd...

orginal sprutet må kastes???gearkassen må byttes??bensinpumpe??innsug???trur du er ute på tynn is maverick hadde vore kjekt om du kunne begrunnet dette??:) men 50t bør dere rekne, for det første du bør gjøre for og få 400 pålitlige hester er og overhale motoren og det koster jo fort litt penger...stempler,lager borring,toppakning,toppbolter,oljepumpe,styringer topp,ventiltetninger osv.det man trenger for 400hk er gruppe A toppakning 1000kr,dyser 3000,3bar map 1300kr,msd 6a boks 2200kr, (chip helst custom mappa til motoren 1500kr.) turbo her kan du velge ka du vil ha ca 11000.2wd eksosmanifoil ca 1500kr,31 acturator,oilbreather 2000kr,minimum 4x4 intercooler helst 500ic 5000kr anna eksos...all innmat i motoren tåler 450 erlige hester so lenge du ikkje ruser meir enn 7800rpm.

Link to comment
Share on other sites

Guest ProBoTecH
hva gjør denne msd 6a boksen?

 

Er en aftermarked tenningsmodul som styrker gnisten og styrer "dwell time" etter turtall for å få optimal forbrenning og sterk gnist i hele turtalls registeret :)

Link to comment
Share on other sites

Guest -Maverick-
orginal sprutet må kastes???gearkassen må byttes??bensinpumpe??innsug???trur du er ute på tynn is maverick hadde vore kjekt om du kunne begrunnet dette??:) men 50t bør dere rekne, for det første du bør gjøre for og få 400 pålitlige hester er og overhale motoren og det koster jo fort litt penger...stempler,lager borring,toppakning,toppbolter,oljepumpe,styringer topp,ventiltetninger osv.det man trenger for 400hk er gruppe A toppakning 1000kr,dyser 3000,3bar map 1300kr,msd 6a boks 2200kr, (chip helst custom mappa til motoren 1500kr.) turbo her kan du velge ka du vil ha ca 11000.2wd eksosmanifoil ca 1500kr,31 acturator,oilbreather 2000kr,minimum 4x4 intercooler helst 500ic 5000kr anna eksos...all innmat i motoren tåler 450 erlige hester so lenge du ikkje ruser meir enn 7800rpm.

 

 

sprutet ville jeg bare kvittet meg med fordi det er gammelt og utrangert.det er tross alt NOE begrensninger i en fordeler,og man ønsker jo mest mulig støt vel?.dessuten er pålitelighet noe jeg ønsker,men som desverre ikke er synonymt med et over 20 år gammelt sprut.

et datasprut fungerer bedre og er mye enklere å jobbe med.på alle måter.feilsøking,justering og senere forandring av oppsett,osv...

sier ikke at man MÅ bytte,men jeg personlig ville ikke brukt en krone på det gamle om jeg hadde råd til å la være.

 

Så du mener kassen er god for juling av 400hk over lengre tid altså? Kasser er knekt med langt mindre enn det.tåler mye disse kassene,men skuddsikre er de sannelig ikke.

 

Glem ikke at trådstarter spurte etter pålitelige 400hk,og da hjelper det han lite at motoren går om alt rundt den ryker.

 

Som tidliger nevnt så er det ingen problem å nå 400,bare å lade til man ser stjerner det,så har man 400hk.koster ikke mange kronene,trenger ikke overhale motoren engang for det,men syns du virkelig det er beste veien å gå?Syns du virkelig det originale innsuget er verdt å beholde?kanskje om man ser på ladetrykk som astmamedisin :rolleyes:

en sliten motor,org clutch som allerede har gått 100000km,gammel kasse som egentlig er klar for en overhaling etter 20 harde år,en diff som knekker som kjeks,gamle morkne motor og girkassefester...min første tanke for å få probleme til å eskalere her er definitift å doble motorkraft.så kan du gjerne legge til kødding med sprutet i tillegg så brygger du på noe bra.

 

Du trenger ikke motargumentere for min del,for dette er tilegnet meg den harde veien pga sånne som deg :lol:

 

Jeg for min del gidder ikke diskutere dette mer,var ikke meningen å svartmale noe. Husnes sin vei å gå er helt kurant den,og om du nøyer deg med lyskryssrally så går sikkert bilen inn i solnedgangen den :)

Link to comment
Share on other sites

Oi Oi...

 

Noen som har komplekser, eller er det noe gammelt uoppgjort som ligger til grunn for slik "eder og galle".

 

Nå kjenner ikke jeg din kompetanse på cosworth "Maverick" men har var det mye "møl" rett og slett.

 

Prøve å bruk dette forumet til det er ment til da, bygge opp under samme intresse for ford og utveksle erfaringer på en konstruktiv måte.

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Guest ProBoTecH

Skjønner ikke alt dette peset med å ikke ha fordeler ?! Finnes da noen HEFTIGE 8`ere rundt om som kjører fordeler så metoden funker jo utmerket i sammarbeid med skikkelig tenningsboks og coil!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...