tonyku Posted April 22, 2008 Posted April 22, 2008 Hei. Jeg veit av en 81 Capri tilsalgs. Bilen har rulla 96000 km. Relativt velholdt, inntill det blei finni rammerust på den. Bilen blei plukka fra hverandre, Sandblåst, sveiset, syregrunnet og lakkert. Bilen står nå i deler. Den er godkjent med Cossie motor.Alle deler følger med, Gjenstår lakkering av karroserri og montering av motor, interiør osv. Hva må jeg regne med å gi for den?Hva kan jeg forvente å få for bare karroseriet viss jeg velger å bruke motor/drivverk? Takker for svar -91 535i Turbo-94 530i delebil-98 E36 Touring
Guest Ford For Life Posted April 23, 2008 Posted April 23, 2008 nei allt i fra 30-100.000 i kjøpe sum og skal du selge så kan du sikkert ta 20-25.000 bare for karosseri
jam Posted April 23, 2008 Posted April 23, 2008 Hei. Jeg veit av en 81 Capri tilsalgs. Bilen har rulla 96000 km. Relativt velholdt, inntill det blei finni rammerust på den. Bilen blei plukka fra hverandre, Sandblåst, sveiset, syregrunnet og lakkert. Bilen står nå i deler. Den er godkjent med Cossie motor.Alle deler følger med, Gjenstår lakkering av karroserri og montering av motor, interiør osv. Hva må jeg regne med å gi for den?Hva kan jeg forvente å få for bare karroseriet viss jeg velger å bruke motor/drivverk? Takker for svar Vanskelig å prissette et slikt prosjekt. Det spørs jo helt hva slags deler som følger med. Generelt er trenden på Capri-priser at originalbiler stiger/holder seg i verdi, mens ombygde biler prissettes lavere. At bilen er godkjent med Cosworth motor behøver ikke å bety så mye. Det betyr mer hvordan grunnarbeidet er utført og hvilke deler (interiør, understell, motor, drivverk osv) som følger med. Spør du 10 forskjellige Caprientuiaster hva et slikt prosjekt kan verdsettes til, får du like mange svar.... Men å gi opptil 100k kr for den som forrige innlegg skisserer er det bare å glømme. Da må det i så fall være mange gromme deler med.... Et karosseri i god stand uten drivlinje er heller ikke lett å gi noen eksakt verdi på. Møter du rette personen, så er utrolig hva du kan få... Tipper en 20-25k er maks hva du kan få hva som betales for slikt. Mvh, Jam '77/84 Capri 2.8i
tonyku Posted April 24, 2008 Author Posted April 24, 2008 Takker for svar hittil. Kan se om jeg får lagt ut noen bilder når jeg har vært å sett på den å fått litt mere informasjon angående bilen, deler osv. Er forresten en ombygd 2.8i. -91 535i Turbo-94 530i delebil-98 E36 Touring
KIB Posted April 25, 2008 Posted April 25, 2008 Hva må jeg regne med å gi for den?Hva kan jeg forvente å få for bare karroseriet viss jeg velger å bruke motor/drivverk?Hva du må gi for den kan du kansje spør selgeren om At bilen er godkjent med Cosworth motor behøver ikke å bety så mye. Det betyr mer hvordan grunnarbeidet er utført og hvilke deler (interiør, understell, motor, drivverk osv) som følger med. Et karosseri i god stand uten drivlinje er heller ikke lett å gi noen eksakt verdi på. Møter du rette personen, så er utrolig hva du kan få... Tipper en 20-25k er maks hva du kan få hva som betales for slikt.Hva hele bilen er verd kan ikke jeg si noe om. Har ikke peiling på hva en Cosworth motor m/tilbehør er verd for tiden. Men når det gjelder resten av bilen og spesielt karosseriet er jeg veldig enig med det JAM skriver, men jeg vil påstå at det har endel å si at bilen er godkjent med Cosworth motor. Selvfølgelig har tilstanden på karosseriet og kvaliteten på det som er utført veldig mye å si, men det har også godkjenningen. Ikke sikkert det vil ha så mye å si på beløpet du får for karosseriet, men det bør gjøre det mye enklere å selge. Det finnes mange Cosworth Caprier rundt om i norge, men ytterst få er godkjent. Om du skal selge komplett bil eller bare karosseri vil denne bilen være midt i blinken for den rette personen. For en som planlegger å byggge seg en Cosworth Capri må det jo være et STORT pluss å starte med et 2.8i karosseri som allerede er godkjent... Hadde det ikke vært for at jeg allerede har et par Caprier flere en jeg har plass til hadde dette vært et karosseri jeg kunne tenkt meg selv. (Capri manien har nok tatt overhånd her ja ) Når det gjelder pris på reint karosseri er det vanskelig å si noe uten å ha sett det først, men 20-25' er vel i overkant. Da bør det være utrolig bra.. MvhKIB - en Capriholiker
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now