Guest Ford For Life Posted April 22, 2008 Posted April 22, 2008 passer denne diffen rett på xr4x4 2,8???og evt passer både fremme og bak bolt on??
dohcboy Posted April 22, 2008 Posted April 22, 2008 vis alt er fra en å samma bil så er d bare å flytte over diffen forran og bak, må ha lik utveksling viss ikke kvelder fordelingskassa Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Guest Ford For Life Posted April 23, 2008 Posted April 23, 2008 vist jeg forstod det riktig så vist jeg tar cossi frem og bak diff så går det men ikke vist jeg tar kunn bak??og det må være fra samme bil eller??
dohcboy Posted April 23, 2008 Posted April 23, 2008 du må vite hvilken utveksling som er forran før du kan ta en diff fra en annen bil, er utvekslinga lik forran på begge bilene er diffen bak oxo lik,samme gjelder for diffen bak, da kan du bare flytte over. utveklsinga på diffen bak har ikke noe å si om du bare skal ha 2wd Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Guest Ford For Life Posted April 23, 2008 Posted April 23, 2008 så vil si bytte (likt mot likt) da eller
dohcboy Posted April 23, 2008 Posted April 23, 2008 (edited) det er det beste om du ikke vet hvilken utveksling diffene har @ admins, skjærp dere med slikt tull, d som sto der var FULLSTENDIG oversiktlig å forståelig Edited April 26, 2008 by dohcboy Skriv på bokmål eller nynorsk Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Guest Ford For Life Posted April 23, 2008 Posted April 23, 2008 (eksempel)vist diffene har 4,11 i utveksling og jeg setter på 3,75 så vil fordelingskassa tåle dette???
dohcboy Posted April 23, 2008 Posted April 23, 2008 NEI !!! da ødelegger du den. feilen mange oxo gjør er at dem monterer forskjellige dekk dimensjon forran og bak å da får du akkurat samme resultat, ødelagt fordelingskasse Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Guest Ford For Life Posted April 24, 2008 Posted April 24, 2008 (eksempel)vist diffene har 4,11 i utveksling og jeg setter på 3,75 så vil fordelingskassa tåle dette??? jeg mente vist jeg bytta begge diffene i fra 4,11 til 3,75 slik at diffene er like i utveksling
dohcboy Posted April 24, 2008 Posted April 24, 2008 da er svaret ja Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Guest Ford For Life Posted April 25, 2008 Posted April 25, 2008 ok men da er det fare for en morsom xr4x4 hehemen hva er vekta på en slik bil?? ligger den på ca 1250kg???
dohcboy Posted April 25, 2008 Posted April 25, 2008 ja rundt der Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Guest Red Devil Posted April 25, 2008 Posted April 25, 2008 diffene på cosworth og xr4x4 har jo samme utv da.. så hvorfor bytte til en diff som er 100% lik?
Guest Ford For Life Posted April 25, 2008 Posted April 25, 2008 tenkte på styrken jeg og disse diffene som sitter der har rulla noen mil rettere sagt 26000mil hehe så tenkte at jeg likesågreit kunne kjøpe på nye differ eller innmat da..men hva er org utv??
Guest Red Devil Posted April 25, 2008 Posted April 25, 2008 diffene tåler like mye.. utv på cosw og xr4x4 er 3.62 eller 3.64.. husker ikke hvem av dem det var.. mener det er 3.64 på xr4x4 og cosw 4x4.. og 3.62 på 2wd cosw.. men ekke helt sikker på det.. men jeg VEIT att cosworth og xr4x4 har samme utveksling
Guest Ford For Life Posted April 25, 2008 Posted April 25, 2008 ok men dvar den saken biff da hehe takker for hjelpa..tror nå like vel jeg vil satse på å skifte ut pinjong og kronhjul men må se litt på dette først..
dohcboy Posted April 25, 2008 Posted April 25, 2008 så lenge d ikke er ulyder fra diffene er d ikke nødvendig å skifte noe som helst. kanskje noen simmeringer Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Guest Ford For Life Posted April 26, 2008 Posted April 26, 2008 så vist de ikke lager rare lyder er de nesten som nye da eller??
dohcboy Posted April 26, 2008 Posted April 26, 2008 (edited) Murpys's lov sier følgenede, : Don't fix it if it works..om drivverket har gått langt å ingen ulyder så er d bare å tut å kjøre Edited April 26, 2008 by dohcboy Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Guest Ford For Life Posted April 26, 2008 Posted April 26, 2008 ok men da er det bare å kjøre på da hehe
Knutte Posted May 2, 2008 Posted May 2, 2008 hvodan blir utv på bra aks vs høy fart?? Lav = Høyere fartHøy = Kjappere aks - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde
Guest Ford For Life Posted May 2, 2008 Posted May 2, 2008 så da blir 3,64 for de raske og 5,36 for de som driver mest med drift ol???
dohcboy Posted May 2, 2008 Posted May 2, 2008 jepp no sånt jah, d du skulle ha gjort var å fått tak i differ fra dohc 4x4, noen av dem har 3.92 utveksling på diffene, da får du en bil som vil være utrolig lettkjørt, Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now